Hoofdmenu

Nieuw

Gestart door Sjeezer, 04 januari 2010, 20:38:18

Vorige topic - Volgende topic

Sjeezer

Hi allemaal,

weer een nieuweling hier. Woonachtig in noord-holland, 42 jaar en sinds een maand het rijbewijs. Ik heb nog geen Micra, maar ben wel druk aan t zoeken naar een leuke. Wat mij trouwens meteen al op een belangrijke vraag brengt:
Een Micra 1.3 bj 1995....is dat een goed idee? Ik heb totaal geen technische kwaliteiten, wel een bescheiden budget. Ik zoek dus een autootje, herstel een Micra, die een tijdje mee kan zonder al te grote kosten...15 jaar en zo'n 1500 euro klinkt erg eng, vandaar dus mijn vraag.

Ik heb er zin in!

Red Racer

Welkom bij het gezellige forum.

woon zelf ook in N-H, waar dan ongeveer.

Je kan dan voor de K11 versie kiezen, ik heb zelf weinig weet van dat type maar er zijn er genoeg hier bij de club die er meer van weet.

Je kan voor een vrij goedkoop en voor je zelf uitziend goeie micra gaan kijken met de informatie waar bij je moet opletten met de koop van een micra gaan rondkijken.

veel suc6 verder.

Groetjes Patrick

[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Red Racer

Advertentienummer: 303905624

nummer anders ff invoeren bij zoeken (www.marktplaats.nl)

staat in enkhuizen

[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Larrs

Ik heb een Micra met een 1.3 motorblok en komt uit 1995. Deze heb ik nu ongeveer 3 jaar denk ik.
Gekocht voor ongeveer € 2250,- met een kilometerstand van ongeveer 86000km, zit nu aan de 115000km.

In die tussentijd is er alleen echte problemen geweest met roest en de luchtmassameter. Dit klinkt ernstig maar is het niet.

Je moet sowieso bij het uitzoeken van een Micra even kijken naar de dorpels en naar de onderste balk aan de voorkant aan beide kanten.
Roest is opzich goed te behandelen, als je er maar snel bij bent. ;)
Maar roest is in principe bij elke auto die op leeftijd is wel een aandachtpuntje.

De luchtmassameter wil nog wel eens kuren geven nadat je de 100.000km bent gepasseerd. Je merkt dit dat de motor inhoudt en stationair niet lekker loopt.
Dit is opzich ook goed op te lossen en zelfs op meerdere manieren.

Zolang de Micra altijd goed onderhouden is, heb je er echt veel plezier van. :)
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

emiel

Aloha,

welkom hier en veel succes met je zoektocht!

Groetjes,

Emiel & Andrea

Taxloss

Succes met het zoeken naar je auto. En Welkom natuurlijk. Van de face-lift modellen heb ik niet zoveel verstand. Die van mij is ut 93.
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

nissanzwijndrecht

welkom hier,

succes met zoeken.

MicraMuts

Welkom!

Micra's zijn motorisch goede auto's, het komt weleens voor dat er een zwakke tussen zit, maar vaak is het ook maar net hoe die onderhouden is.

Dorpels en bumperbalk moet je inderdaad in de gaten houden, ook het luchtmassameter is een bekend probleem bij de micra. Wat Lars al zegt dus.

Verder zijn het goede auto's waar je lang mee kunt doen, de mijne is uit 1993 en ik ben de 195 000 al gepasseerd.

Er gaat bijna nooit iets stuk, is dit wel het geval, dan kan het ook behoorlijk duur zijn.

Wat trouwens wel een voordeel is, er zit geen distributieriem in maar een ketting. Bij de K11 modellen dan.

Mocht je nog vragen hebben, dan horen we dat graag!

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

Sjeezer

Bedankt voor het welkom en de geruststellende woorden! Zaterdag ga ik weer kijken/proefritten - jammer van de gladheid. Problemen met roest op dorpels en balk had ik van gehoord, maar de luchtmassameter is nieuw. Geen idee waar die zit, maar ik heb in ieder geval weer iets waar ik op kan letten: sputteren, stotteren en niet lekker doortrekken.
Dank je Patrick voor de advertentie, maar 1993 vind ik net wat te oud om mee te beginnen....:-)

MicraMuts

Luchtmassameter zit onder je luchtfilter, maar als die kapot is kun je dat niet zo aan de buitenkant zien.

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

Taxloss

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Geuens

Red Racer

graag gedaan hoor, wat voor kleur micra is t is er een advertentie van of hou je dat nog geheim?

Jaar.''[/size]

Sjeezer

Hehe, na lang zoeken heb ik er eindelijk eentje :-D Althans over een paar dagen dan - ik ga hem donderdag ophalen. Het is er een uit '96 1.3 16v, zo'n 153.000 gelopen, goed onderhouden (volgens de boekjes) en rood metallic. Van binnen ziet het er ook goed uit...alleen de armgrepen/steunen zijn heel vaal dus die ga ik vervangen. Oh en er zit geen radio in. Ik denk dat ik voor een 2ehandsje ga kijken en dan hier maar eens moet gaan neuzen hoe ik dat in vredesnaam moet aansluiten. Foto's volgen zsm....en ook al is het een K11 zonder toeters en bellen.....u moogt allemaal oh en ah roepen :-D

dimimicra

Citaat van: Sjeezer op 18 januari 2010, 12:16:26
Hehe, na lang zoeken heb ik er eindelijk eentje :-D Althans over een paar dagen dan - ik ga hem donderdag ophalen. Het is er een uit '96, zo'n 153.000 gelopen, goed onderhouden (volgens de boekjes) en rood metallic. Van binnen ziet het er ook goed uit...alleen de armgrepen/steunen zijn heel vaal dus die ga ik vervangen. Oh en er zit geen radio in. Ik denk dat ik voor een 2ehandsje ga kijken en dan hier maar eens moet gaan neuzen hoe ik dat in vredesnaam moet aansluiten. Foto's volgen zsm....en ook al is het een K11 zonder toeters en bellen.....u moogt allemaal oh en ah roepen :-D

oooh, aaaaah.
Oei sorry der zijn nog geen foto's :-D haha ^^
Gefeleciteerd met je auto, je zal er echt blij mee zijn.