Micra K10 Monte Carlo

Gestart door Joery-Joery, 30 januari 2010, 17:12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joery-Joery

Vandaag bestelling Vibraflex binnen gekregen binnenkort lekker gaan snijden, vingers verbranden en plakken  :D
Ik wilde eigenlijk gaan kijken naar Silentcoat dempingsmateriaal maar dat was me toch te prijzig zeker als je het vergelijkt met vibraflex.




De grille had ik inmiddels ook al gemonteerd maar na een paar dagen weer gedemonteerd, helaas bleek ik de originele grille veel mooier te vinden :-X, zal daar ook nog even een foto van plaatsen alleen heb ik die nu niet bij de hand.

Rob

netjes heb mijn nieuwe klep er ook mee geplakt
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Joery-Joery

Afgelopen dagen nog even de tijd gehad om mijn motorkap en de deur bestuurderszijde te beplakken met Vibraflex.
Ik ben er best over verbaasd hoeveel het geluid uit de motorruimte is afgenomen, de deur moet ik nog afmaken (nog niet heel veel tijd voor kunnen maken) maar de binnenzijde is ieder geval af.

Foto motorkap:


Red Racer

zozo netjes, is het geluid veel afgenomen ook tijdens het rijden.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Joery-Joery

Het verschil in rijgeluid tussen de linker deur die al gedempt is en de rechter deur die niet gedempt is is erg groot.

De motorkap houd vooral het "naaimachine" geluid tegen, bij de rest van het geluid merk ik niet veel verschil.

Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Joery-Joery

#111
Vandaag lekker met de bovenfrees bezig geweest, de kelderbox zat onder het stof maar het was het waard  :D

Een paar keer opnieuw moeten beginnen door foutjes maar ik heb er wel weer een hoop van geleerd.

Uiteindelijk 2 mooie ringen gemaakt  :)




Binnenkort in de polyesterhars zetten, gaten boren, inslagmoeren bevestigen en wit spuiten.

Kevertje-SYS

Ik zou het andersom doen
Eerst gaten boren daarna polyhars.
Zien er top uit

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Taxloss

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Red Racer

Whauhw dit is mooi werk O0, je bent er goed mee bezig geweest en goed geconcentreerd zien ik.

zal goed passen en zitten asl gegoten O0


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

xx-maris-xx


2yellow4u


Joery-Joery

Citaat van: Kevertje-SYS op 02 maart 2012, 17:32:39
Ik zou het andersom doen
Eerst gaten boren daarna polyhars.
Zien er top uit

Ja dat klink inderdaad beter, ga ik doen.


Bedankt allemaal O0, ik ga er zo weer mee verder :)

Joery-Joery

De ringen voor de speakers staan even in de wacht voor een iets wat groter projectje namelijk een andere subwooferkist.

De kist die er nu in zit is geweldig maar totaal niet praktisch omdat de achterbak niet meer gebruikt kan worden en het te veel moeite kost om bij het reservewiel te komen.

Hij klink overigens wel heerlijk en gaat lekker hard  :P

Vandaar dat ik begonnen ben met kist nr. 2:

De kist komt dus in de rechterhoek van mijn achterbak te staan omdat daar de meeste ruimte is, ik heb de kist zo gemaakt dat hij niet in de weg zit van de reserveband en dat er nog genoeg ruimte is voor spullen in de achterbak.
Ideaal is de kist niet vanwege alle hoeken, maar ik moest tot het uiterste gaan om genoeg liters te krijgen voor mijn subwoofer. De inhoud van de kist bedraagt nu 37.5L bruto
De binnenkant staat inmiddels wel in 2 lagen polyesterhars die na het uitharden zo glad als mogelijk geschuurd zal worden.
In alle hoeken heb ik ook een laag polyesterhars gegoten zodat er eigenlijk geen hoeken meer zijn  :D





De voorste plaat waar de subwoofer in zit is zo gemaakt dat de subwoofer er in weg valt,  dat ziet er mooier uit maar dit heeft ook nog een andere reden die wellicht later als ik weer wat verder ben duidelijk word :D