Micra K10 Monte Carlo

Gestart door Joery-Joery, 30 januari 2010, 17:12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Joery-Joery

Citaat van: Riesh op 24 april 2012, 18:57:32
Dat is een mooi project. Begrijp ik nu dat je terug gaat naar 1 woofer ?

Ja en nee.

De bedoeling is om inderdaad met 1 woofer te spelen zodat ik meer ruimte heb in de kofferbak (dagelijks gebruik).
Alleen ben ik wel van plan om bij propper droppers met 2 woofers(isobaric) te spelen.

Joery-Joery

Even weer een kleine update


De slagmoeren om de subwoofer vast te zetten en ook om de 2e subwoofer vast te zetten zitten erin.

Ik heb 5mm slagmoeren gebruikt om de 1e subwoofer dadelijk te kunnen plaatsen.
(die je goed kunt zien)

Daarnaast heb ik ook met de bovenfrees aan de binnenzijde van de plaat wat hout weggefreesd zodat de 6mm slagmoeren verdiept komen te liggen aan de binnenzijde van de plaat/kist. Deze heb ik hierna afgeplakt met schilderstape, wat mdf-schuursel er boven op gelegd en daarna een laag polyesterhars zodat de kist luchtdicht blijft, maar ik wel een 2e subwoofer op de 1e subwoofer kan monteren. Hiertussen komt nog wel een soort van spacer.

Ook heb ik een andere radio overgenomen.  8)
De Pioneer DEH P88rs.
Wel een iets ouder model dan mijn huidig radio maar wel ''high end'' en met héél veel meer instelmogelijkheden en ik wilde altijd al een radio met time-alignement.
En voor het geld kon ik het gewoon niet laten  :P



Alleen moet ik nog wel even een usb module ergens zien te vinden, want dat vind ik toch wel makkelijk. Riesh, Kevertje kennen jullie misschien nog iemand die de CD-UB100 module heeft liggen??

Dinky

Ik begin steeds meer en meer te begrijpen dat ik een audio analfabeet ben :o

Dus als je wil leg eens uit wat `time-alignement`betekend????

Maare bij de weg.... lekka bezig  O0
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

Joery-Joery

En dan schrijf ik het nog verkeerd ook haha  :P

Even simpel gezegd kan je met time alignment het geluidsbeeld aanpassen om het te krijgen zoals je het wilt hebben, omdat je speakers op verschillende afstanden zitten van je oren kan je hiermee er voor zorgen dat het geluid op het zelfde moment bij je beide oren aankomt, en dus niet dat je het idee hebt dat je vooral het geluid via je linker speakers hoort omdat je daar het dichts bij zit.

Mischien dat Riesh of Kevertje het nog beter kunnen uit leggen, ik moet dit zelf ook nog "ervaren" ik ken hiervan ook alleen nog de theorie  ;)

Zeurdoos

#154
Ronald (Sunnyke) neemt nog wa voor jou mee naar de NCN meet Radio randje ;)

Moet je trouwens voor da time alignment der geen microfoon aansluiten (mijn Sony reciever in huis doet dit zelf met een microfoon) ;)

Dinky

Je heb het heel duidelijk uitgelegd hoor! ;)
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

Kevertje-SYS

Dat zijn goede radiotjes ja die ik reglematig tegenkom in het sound quality circuitje.

Usb adapters zou ik niet weten.
Maar denk dat als je contact opneemt met Dennis Snijders Caraudio te Amsterdam dat hij je zeker wel verder kan helpen (is zeer bekend met dit type radio en vooral pioneer)

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Joery-Joery

Het kan automatisch met een microfoon maar schijnt niet helemaal geweldig te zijn, maar handmatig kan je het ook met het voordeel dat je het precies kan krijgen zoals je zelf wilt.

Citaat van: Zeurdoos op 25 mei 2012, 21:49:08
Ronald (Sunnyke) neemt nog wa voor jou mee naar de NCN meet Radio randje ;)
Super dat je het randje mee hebt genomen en door kan geven O0

Citaat van: Kevertje-SYS op 25 mei 2012, 21:57:15
Dat zijn goede radiotjes ja die ik reglematig tegenkom in het sound quality circuitje.

Usb adapters zou ik niet weten.
Maar denk dat als je contact opneemt met Dennis Snijders Caraudio te Amsterdam dat hij je zeker wel verder kan helpen (is zeer bekend met dit type radio en vooral pioneer)

Top, ik had verwacht dat ze nieuw niet meer te krijgen zouden zijn, maar je kan ze hier en daar inderdaad nog gewoon kopen.

Zeurdoos

Kleine moeite van dat randje ;) was woensdag toch ff bij Daniel en morgen ook weer ff ;)

Joery-Joery

Kist is bijna klaar en ziet er eindelijk ook uit als een kist :D



Nog even doorwerken maar de deadline van Automaxx moet toch wel lukken, hoewel de kist dan waarschijnlijk nog niet gespoten zal zijn.

Zeurdoos

Kleine verandering ik kom morgen zelf dus ik heb het radio randje bij voor je O0

Joery-Joery

Dat is goed, dat is ook wat makkelijker dan hoef ik niet te zoeken  :P

Joery-Joery

#162
Inmiddels ziet de kist er zo uit:
(Het ronde geval ziet niet vast met de schroeven maar even om het vast te houden dat wordt later nog wel duidelijk) ;)



En weten jullie nog tegen welke Micra die honda was aangereden op de NCN-Meet???



;D ;D ;D

Alleen nog even een nieuwe kentekenplaat halen want de Letter L is nog wel aardig beschadigt, dat was dan ook de "impact-zone" :P :P


Rob

omg was jij de Lul (lol zins speling @ letter L)
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Kevertje-SYS

Verheet die kist nou en knal er een wall in :P
Kan het je aanraden

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level