Micra K10 Monte Carlo

Gestart door Joery-Joery, 30 januari 2010, 17:12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joery-Joery

Vandaag weer een fijne update want de Micra heeft er weer een jaartje apk erbij.

Wel wat dingetjes maar niets onverwacht.

2 draagarmen vervangen.
Distributieriem vervangen.
Het zware schakelen verholpen.
Remleidingen ontroest.
Nieuwe dynamoriem.

En ook nog een kleine beurt erbij.

De Micra is in ieder geval weer als nieuw  :P

Provo

toch wel redelijke kosten voor een kleine beurt. Zeg hoe zuinig rijd jou auto? Ik zie zonet datj ook n DX uitvoering hebt van motor.
Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

Joery-Joery

Gemiddeld (snelweg en stadverkeer) rij ik 1 op 15 / 1op 15.5, alleen is het wel zo dat ik zo goed als nooit harder rij dan 100  ;).

Het zuinigste wat ik heb gereden met alleen snelweg was 1 op 18.5 en toen niet eens alleen 100 haha.

Provo

dat valt heel goed mee! Leo heeft ook n DX maar zijn verbruik ligt veeeeel hoger. Ik had n beetje schrik dat deze uitvoeringen meer verbruiken want ben aan het twijfelen om mijn oude motor terug te gebruiken maar de bekabeling is totaal anders.
Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

Joery-Joery

Alleen in de winter als het erg koud is wil de Micra een stuk minder zuinig rijden, verder is het inderdaad erg goed te doen  O0

Zeurdoos

Citaat van: Joery-Joery op 24 juli 2012, 19:54:31
Alleen in de winter als het erg koud is wil de Micra een stuk minder zuinig rijden, verder is het inderdaad erg goed te doen  O0

Nou die van mij niet doet altijd rond de 1 op 16 a 17 en in de winter altijd 1 op 15 a 16 :P

Milo

@ Provo, wat betreft de auto van Leo, heeft dat ook niet heel erg mee te maken dat hij (maar) een 3-traps heeft?
Want dan maak je natuurlijk heel veel toeren.
Mijn K10 reed ook altijd zo rond de 1 op 16 รก 17. (5-traps handgeschakeld)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Zeurdoos

@ Milo nee dat hoeft er niks mee te maken te hebben alleen kan je een K10 nooit met een andere vergelijken kwa gebruik want die van Jano ook een 1.0 DX uit 1986 (net als die van mij) doet 1 op 10

Provo

@Milo (en zeurdoos) ik denk ook omdat dat is omwille van zijn automaat. Maar ik dacht eiglijk eerder dat die voorzien is met egr klep, variabl luchtinlaat, alsj afremt dat die nog benzine toevoegt voor een propere ontbranding. Allemaal goed en wel, je motor gaat er op vooruit (minder schadelijke stoffen, meer gelijkmatig lopen, onafhankelijker van temperaturen wat je ook merkt alsj start). Kdenk ook dat het veel heeft te maken met afstelling vanj gasklep en de afsluiting ervan (sinds carbs werken op de wet van Bernouilli), de afstelling van je relantie,...
Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

Leo

mijn verbruik is idd 1 op 13 dit is ook de fabrieksopgave voor automaat.
maar ik ben wel meer van het doorrijden en 120 rijden op de snelweg.
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Rob3600

Vandaag bij Provo Joery voor het eerst ontmoet.




Klinkt goed, die opbouwboxen op de hoedenplank. O0 O0

Het was gezellig Joery, tot de volgende keer.  ;D
Groeten Rob & Zn

Joery-Joery

Het was inderdaad gezellig volgende keer weer in Nederland  :D

Joery-Joery

Vandaag aan de slag gegaan om met de Super S stoel bijrijdersstoel die ik gisteren bij Provo opgehaald heb een nette bestuurdersstoel te maken.

Maar eerst nog even een foto van mijn audio want door de drukte van automaxx en daarna de vakantie helemaal vergeten  (A)

Versie 1 optimale achterbakruimte:


Versie 2 Propper Dropper ready:



Maar nu weer naar de Super S stoel :P
In eerste instantie hoopte ik om de rails waar de stoel op bevestigd zit gewoon om te wisselen van mijn stoel met die van Provo.
Helaas zijn de onderstellen van de 2 stoelen zo verschillend dat dat gewoon niet mogelijk is.

Toen maar verder gaan kijken of ik de hoezen om kon wisselen en na wat uitzoekwerk bleek dat hoewel het onderstel totaal verschillend is het schuim heel eenvoudig met de hoes overgezet kon worden  ;D





En dan heb je een Super S stoel zonder instapschade  :cheer:


Helaas heb ik het onderste gedeelte nog niet over kunnen zetten omdat mijn dopsleutel overleed, maar van wat ik gezien heb lijkt het me net zo makkelijk als het bovenste gedeelte van de stoel dus dat komt nog wel.
De stoel zit overigens weer HEEEERLIJK  8)



2yellow4u


Rob3600

#224
Zo'n foto heb ik ook  ;D ;D

Ziet er goed uit Joery, o en ehh. je hebt het voor elkaar hoor!!!  O0 O0
Die jongens struinen het hele internet af naar versterkers woofers en tweeters  ;) ;D ;D
Dus als het serieus wordt komen we nog wel eens tips en info vragen.
Groeten Rob & Zn