Micra K10 Monte Carlo

Gestart door Joery-Joery, 30 januari 2010, 17:12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Joery-Joery

Haha, ja het is helaas heel erg besmettelijk  (A)

Provo

Zo te zien heb je het bovenstuk er gemakkelijk afgekregen? Viel het mee? enige tips want ik moet daar ook nog aan beginnen!
Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

Riesh

Citaat van: Joery-Joery op 29 juli 2012, 18:20:25
Haha, ja het is helaas heel erg besmettelijk  (A)

dat kan ik beamen. Meestal ook ongeneeselijk
Micra Addict

Milo

Citaat van: Riesh op 29 juli 2012, 23:43:04
Citaat van: Joery-Joery op 29 juli 2012, 18:20:25
Haha, ja het is helaas heel erg besmettelijk  (A)

dat kan ik beamen. Meestal ook ongeneeselijk

Haha, hoe kwam jij ook alweer aan je K10 Riesh? :P
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Riesh

en het ergste is, ik mis hem dagelijks
Micra Addict

Joery-Joery

#230
Citaat van: Provo op 29 juli 2012, 20:20:37
Zo te zien heb je het bovenstuk er gemakkelijk afgekregen? Viel het mee? enige tips want ik moet daar ook nog aan beginnen!

Het is zo makkelijk dat je je afvraagt waarom nog niet iedereen dit al heeft gedaan  ;)

Even in een aantal stappen:

1. Haal de stoel uit je auto

2. Maak de ritsen aan de achterkant van de stoel open.

3. Haal alle koperen ringen los aan de onderzijde van de hoes (ter hoogte van de onderkant van de ritsen.

4. Er lopen nu 2 ijzeren staafjes in de bekleding (ook aan de onderzijde van de hoes), de onderste moet je nu onder de rugleuning duwen zodat hij op het zitvlak komt zeg maar.

5. Als je nu de open geritste flap over de hoofdleuning legt dan kan je met je hand de plastic dingen waar de hoofdleuning aan vast zit aan de onderzijde naar elkaar toe knijpen en dan trek je ze er zo uit. nu kan je al bijna de hoes losmaken maar LET OP!
Je hoeft de hoes aan de voorzijde niet helemaal los te maken van het schuim hij zit alleen maar aan 2 plekken aan het frame vast (zichtbaar vanaf de achterzijde) voor de rest zit hij om het schuim.

6. Maak de ringen waar het schuim aan vast zit aan de achterzijde ook los, nu kan je gewoon het schuim naar boven er af trekken en op de andere stoel zetten.

7. Nu is het een kwestie om alles weer vast te zetten op de andere stoel, ik heb tie-wraps gebruikt omdat dat veel makkelijker is dan die koperen ringen weer opnieuw te gebruiken.

De onderzijde van de stoel moet ik zelf nog ondervinden  ;)


Citaat van: Riesh op 30 juli 2012, 00:28:40
en het ergste is, ik mis hem dagelijks

Je kan ook weer voor een K10 gaan  :P hoeveel auto's heb je inmiddels wel niet op je naam gehad?

Milo

Citaat van: Joery-Joery op 30 juli 2012, 13:20:34
Citaat van: Riesh op 30 juli 2012, 00:28:40
en het ergste is, ik mis hem dagelijks

Je kan ook weer voor een K10 gaan  :P hoeveel auto's heb je inmiddels wel niet op je naam gehad?


Jaaa, doe dat! Kom ook weer "volledig" bij de club ;)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Riesh

Citaat van: Joery-Joery op 30 juli 2012, 13:20:34

Je kan ook weer voor een K10 gaan  :P hoeveel auto's heb je inmiddels wel niet op je naam gehad?


Niet zo heel veel, ik denk een stuk of 30.
Ik weet in ieder geval dat ik vanaf nu trouw blijf aan mijn merken: mazda en nissan.
Mazda pour la familia  en nissan voor de fun
Zoals ik al zei, als de financien het toelaten komt er weer een micraatje
Micra Addict

Provo

Ziet er idd al wel gemakkelijk uit.c Ik had zelf het probleem dat de stof bleef hangen op het stoelmateriaal en had schrik om het kapot te trekken. En dat is niet echt mijn bedoeling. ;)
Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

Joery-Joery

Bij mij ging het in ieder geval erg makkelijk  ;)

Joery-Joery

Vandaag even weer verder gegaan om een mooi plekje te maken voor de tweeters.

Begonnen met het maken van mdf-ringen met de gatenzaag, helaas was de accu van de boormachine leeg, gelukkig had ik nog ergens een accu staan  :P:

En natuurlijk een foto van 1 van de ringen met tweeter:


Omdat ik geen zin had om met polyesterhars te gaan kloten in de auto er voor gekozen om met pur aan de slag te gaan, gisteren al lopen kijken hoe ik mijn tweeters uit zou richten en natuurlijk geluisterd wat het verschil is/kan zijn.

Ziet er al mooi uit toch  :P

Ook vorige week ergens mijn nieuwe maar wel oudere radio in de auto geplaatst de Pioneer P88rs wat een geweldig ding zeg, alles is nog duidelijker te onderscheiden de sub klinkt beter en geen last meer van basisruis.
De oude radio was zeker geen slecht ding maar deze speelt hem er echt flink uit  :o

Nu de pur lekker uit laten harden en binnenkort er weer een keertje mee verder gaan.

Rob3600

Heb je er nu een andere radio in dan in Belgiƫ??
Want die vond ik al super klinken (zegt de leek op dat gebied  :-[)
Groeten Rob & Zn

Joery-Joery

Ja inderdaad een andere dan in BelgiĆ«, die is ook erg goed hoor deze doet er alleen nog een schepje bovenop.  :)

Provo

zeg dat 'tumor' stukje waar je je boxje in gezet, moetj dat schuren voor af te werken? en hoe hecht dat spul aan je lijsten? Ziet zr gek uit
Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

Zeurdoos

Das Purschuim dus denk dat je het moet snijden en dan plamuren en dan schuren ;)