Micra K10 Monte Carlo

Gestart door Joery-Joery, 30 januari 2010, 17:12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Riesh

(bijna)goed bezig JJ , ik zou de gaten eerst met een aluplaat dichtgezet hebben. Dan wordt het net even wat steviger. (zie het bouwverslag van mijn Getz op sys)
Micra Addict

Joery-Joery

Net even gekeken en dat had inderdaad beter geweest, maar als ik dit zo lees was de deur van jou getz sowieso beter gedempt:

Overigens, ik had destijds in mijn getz echt niet bezuinigd. ik schat een kg of 30 per deur.

zie ook: http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=567

ik had hiervoor 4mm dik vibraflex gebruikt. op sommige delen zelfs 3 laag dik.

Hier zat echt wel een serieuze laagweergave in

Ik heb 1 laag 4mm aan de buitenkant van de deur aan de binnenkant van de binnezijde van de deur ook geldeelten met 4mm en op het gedeelte waar het deurpaneel op zit 2.5mm.
Ik denk dat als ik net zoveel als jou had gedaan de micra op zijn kant zou liggen als ik de deur dicht zou gooien  :cheer:
overigens vind de micra me nu ook al niet lief als ik de deur dicht gooi je merkt wel dat er toch wel wat gewicht bij is gekomen  :D

Riesh

ik moet toegeven de deuren van de getz waren een beetje 'overdone' voor normaal gebruik
Micra Addict

Joery-Joery

Vandaag even een minder leuk iets  :'(

Gisteren stond ik met de auto voor het stoplicht toen ineens mijn speakers voluit een bepaalde lage toon begonnen te spelen gevolgd door scherpe electrisch klinkende geluiden en geen muziek meer.
Vervolgens meteen mijn radio uitgezet, hopelijk is er niets stuk gespeeld er hing wel een onheilspellende geur in de auto, waarschijnlijk de voicecoils van de speakers?

In andere woorden er is iets heel erg verkeerd.

Ik hoop op een probleem met mijn rca kabels maar in het ergste geval ben ik bang dat de versterker van mijn speakers overleden is of misschien wel de radio.

Binnekort even tijd vrij maken en gaan zoeken naar de oorzaak.

Net nu je denk alles bijna af te hebben  :-X

Milo

Wat klote man :S
Hoop dat het een beetje meevalt...
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Kevertje-SYS

Ben bang dat er wat stuk is dan en dan vrees ik niet je kabels.
Waar komt de geur precies vandaan?

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Joery-Joery

#276
Ja ik ben er ook bang voor, geur was niet goed te bepalen ik reed net de snelweg op.
Ik hoop dat de geur van mijn speakers af kwam maar het zal waarschijnlijk de versterker zijn, hoewel toen ik keek geen gesprongen of bolle elco's zag (zo heten die dingen toch).  

Maar ik moet er maar even een dagje voor vrij maken en hopen dat het meevalt.

Kevertje-SYS

Speakers gaan volgens mij niet vaak samen stuk maar een voor een.
Ben bang voor de versterker.
Welke versterker gaat het om?

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Riesh

Micra Addict

Joery-Joery

Ja klopt een helix hxa 400 mkII

Joery-Joery

Morgen ga ik mijn audio nalopen, maar vandaag kwam er nog een pakketje binnen  :)



Nieuwe High-end rca-kabels van Sharkwire voor de prijs van een chinees imitatiekabeltje haha.
Kon ze niet laten liggen, nu maar hopen dat ik genoeg heb aan de 3m lengte (A).

Kevertje-SYS

Als je over de middentunnel laat lopen misschien wel.
Langs de dorpels niet denk ik

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Joery-Joery

Nee inderdaad langs de dorpels zeker niet, via de middentunnel hopelijk wel maar zal alsnog spannend worden  :P

Joery-Joery

#283
Ok vandaag dan even alles nagekeken en in ieder geval achter de volgende dingen kunnen komen:

De radio de p88rs is overleden, deze speelt geen muziek meer (in ieder geval niet over de rca's).
Erg vervelend maar helaas blijft het niet bij de radio.

Want nadat ik er achter was gekomen dat de P88rs niet meer werkte heb ik mijn "oude radio" er bij gepakt en aangesloten, eerst blij omdat het scherpe electrische geluid was verdwenen en er gewoon muziek door de speakers kwam.

Toen even het volume wat hoger gezet en toen kwamen de problemen :'(
Het is lastig uit te leggen dus heb ik er een filmpje van gemaakt:
http://youtu.be/YR4f5GP6NPk
Op de een of andere manier komt er op een gegeven moment een brom door de muziek heen die ik niet middels de volumeknop kan beheersen, de brom komt ook op de subwoofers maar dan in veel mindere mate, als ik het volume naar 0 draai is het weg tot ik het volume van de radio weer wat hoger zet dan komt het terug.

Deze brom had ik nu ik er over nadenk ook toen voor het eerst in de auto alles stuk ging.

Tevens heb ik nu ook een inschakelplop, geen uitschakelplop.

Waarschijnlijk is de  Helix versterker dus kapot en ik gok dat deze er voor gezorgd heeft dat de p88rs ook stuk is en misschien ook de versterker van mijn subwoofer sinds de subwoofers het zelfde doen als mijn speakers alleen dan in véél mindere mate.

In ieder geval ga ik het systeem niet meer aan zetten tot ik een vervanger heb voor de Helix versterker en dan ga ik weer verder kijken en hopen dat ik alleen de helix en de p88rs hoef te vervangen. Als ik alles moet vervangen dan ben ik in ieder geval enige tijd koos audioloos  :'(

Richard en Marco ik heb graag jullie mening over wat er te zien valt in het filmpje en of jullie misschien de oorzaak weten?





Kevertje-SYS

P88 even massaspoor nakijken.
Controleer ook al je bekabeling van de voeding.

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level