Micra K10 Monte Carlo

Gestart door Joery-Joery, 30 januari 2010, 17:12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo

Jeetje man wat klote, net een nieuwe radio...
Heb je nog garantie!?
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Joery-Joery

Nou hij was 2e hands dus helaas geen garantie maar bij dit soort dingen is het toch nog erg lastig qua garantie.
Probleem is vooral dat het ook 2e hands allemaal best nog wel wat kost om te vervangen.

@ Kevertje, ik schroef de p88rs vannacht tijdens mijn nachtdienst wel even open maar ik heb al eens een radio gehad met doorgebrande massaspoortjes (in den beginne toen ik nog ontwetend was :P) maar dat was toch wel heel anders dan dit.

Ik neem ook wel mijn multimeter mee want ik dacht dat er ook een manier was om met de multimeter te checken of de massaspoortjes nog goed zijn.

Joery-Joery

Nou het openschroeven van de p88rs viel flink tegen, de schroeven in de radio zelf kreeg ik niet los met mijn schroevendraaiers, zelfs niet met nieuw gekochte.

Ik heb in ieder geval een andere Helix HXA 400 op de kop kunnen tikken voor 100 euro dus dat valt dan weer mee.  :wave:

Zodra ik hem binnen krijg ga ik meteen testen of de massaspoortjes van de p88rs kapot zijn, opzich simpel genoeg te verhelpen maar dan moet ik wel de radio uit elkaar krijgen.
Anders via de mantel van de RCA een draadje naar het chassis van de radio maar dat is meer een lapmiddel.

Ik denk dat de Oude HXA 400 kapot is gegaan, deze via de rca stroom naar de radio heeft verzonden en daardoor de rare storingen zich voortdeden en waarschijnlijk de massaspoortjes heeft gemold en hopelijk verder niets anders.

In ieder geval even afwachten tot de nieuwe versterker er is en dan zal ik nog eens extra alle bekabeling nalopen, maar daar heb ik tot nu toe nog niets raars in kunnen vinden


Riesh

wel balen van die P88RS.
Die helix kan ms nog gemaakt worden, je zou www.12vhifi.nl eens kunnen vragen of hij dat nog doet/wil doen
Micra Addict

Joery-Joery

Ja ik heb nu een vervanger. Misschien als die ook nog eens stuk gaat dan heb ik in ieder geval genoeg reserve onderdelen.

Joery-Joery

Gisteren mijn versterker uit belgie binnen gekregen, op de krassen op het plexiglas na ziet hij er goed uit (gelukkig heb ik een polijstmachine).  :cheer:




Vandaag dan weer verder uitgetest bekabeling nagekeken, versterker aangesloten radio aan en..... weer de zelfde storing  :'(

Eerste gedachte was natuurlijk.. nouja, laat ik dat maar niet zeggen  :P
Dus verder gegaan met uittesten:

1. allebei de radio's uitgeprobeerd geen verschil, storing blijft.
2. versterker niet gebrugd laten spelen maar op kanaal 1 en 2 aangesloten, dus zonder de rca-splitters.
Geen enkele storing  :o
3. nog even op kanaal 2 en 3 getest en ook geen storing..
4. splitters weer aangesloten en storing..

Zul je dadelijk zien dat de radio en de 1e versterk misschien dus wel helemaal niet defect zijn maar dat 1 of beide splitters gewoon sluiting maakt.

In ieder geval ga ik zo even nieuwe splitters bestellen en als die binnen komen hoop ik dat de storing verholpen is, fingers crossed  (A)


Bunny

Haha nou maar hopen dat dat het is

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Milo

Ja idd hopen dat dat het is.
Die versterkers raak je tog wel weer kwijt denk ik :)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Kevertje-SYS


www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Riesh

dat vroeg ik me ook af. met deze setup heb je toch geen splitters nodig ?
Micra Addict

Joery-Joery

Ja het is wat vreemd qua aansluiten heb er toen ook een vraag over gepost op talkaudio.

http://www.talkaudio.co.uk/ipb/index.php/topic/326634-helix-hxa-400-mkii-rca-wiring-question/

Zover ik weet kan je hem als je hem 2x brugd alleen op deze manier aansluiten.

Riesh

Heb je ook een bridge schakelaar dan ?
Micra Addict

Joery-Joery

Ja 2 net zoals op de afbeelding in dat topic.

Riesh

hmm vaag probleem

Als je de splitters aansluit zonder dat je verder de rca vanaf de radio erin stopt, heb je dan ook die storing ?
Micra Addict

Joery-Joery

Dat is een hele goede van je, ik had niet de storing toen ik helemaal geen rca aangesloten had, maar met alleen de splitters heb ik het nog niet geprobeerd.

Ga ik binnekort even checken  O0