Speed's Nissan Skyline: Te Koop p8

Gestart door SpeedRocker, 26 februari 2010, 11:19:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Red Racer

Hoppatee gewoon rood met rood da ken toch.

die moter ruimte ziet er veel knapper uit als die van minus.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

SpeedRocker

Updates van 6 en 9 maart ;)

Update: 6 maart 2010

De spreekwoordelijke laatste loodjes voor de APK zijn,... gedaan... denk ik. Het laswerk aan de auto is allemaal gedaan, het plamuurwerk idem dito, de linkerdorpel moet morgen alleen nog even rood gespoten worden. De ruitenwissersproeier doet het ook weer, heb ik een nieuw reservoirtje en pompje voor van de sloop gehaald, schoongemaakt en een houdertje voor gemaakt.
afijn, hier de foto's. Begin aankomende week gaat ie dus voor de APK, klaar...  :heavy:

Foto's:



De verwarming ook maar direct gerepareerd ;)



Het oude reservoir...


en het oude pompje... deed het niet meer, vraag me af waarom


Nieuwe reservoir, pompje en houdertje





Dat was het weer voor vandaag :D
Groetjes uit Nieuwleusen




Update 9 maart 2010

Vanochtend om 8 uur was het dan zover! de APK keuring voor de Skyline.
De heren hebben geprikt en gekrabt maar geen rottigheid kunnen vinden, wat natuurlijk fijn is!

wat ze wel hebben gevonden is het volgende:
    1 kapot stadslicht rechtsvoor
    Handrem werkt niet rechtsachter
    1 kapot uitlaatrubber
    Draagarmrubbers kapot/versleten
Dus afgekeurd.

Ik heb er geen gras over laten groeien en ben direct langs de onderdelenzaak gereden en al het spul opgehaald. Heerlijk de hele middag bezig geweest met de Micra weer dus!  :mrgreen:

Begonnen met de draagarm, die er makkelijk af ging. De ouwe rubbers er af krijgen was een ander verhaal... lekker op lopen buffelen dus. Was een gemartel van jewelste maar het zit weer prima in elkaar ;)

Het stadslicht had ik een nieuw lampje voor gehaald in de gauwigheid, maar bleek het probleem niet te zijn. Het fittinkje is kapot, aangezien dit vast zit in het "lamphuis" (zegmaar) moet ik hier een nieuw stukkie koplamp voor halen. Wel gerepareerd, maar houtje-touwtje ;)

Het uitlaatrubber was ook weer zo'n lekker verhaal van hoe het niet hoort. Het rubber kreeg ik niet over de bout heen, de bout moest losgedraaid worden. Je snapt het al, dat is afgebroken. Na een boel gemartel het andere eind er ook uit gekregen en makkelijk nieuwe in gedraaid waarna ik het uitlaatrubber probleemloos op kon hangen.

De niet werkende achterrem is nog niet klaar. Ik verwachtte dat het niet zoveel bijzonders zou zijn en misschien een kabeltje of even afstellen ofzo...
Toen ik de trommel eraf haalde werd het probleem me snel duidelijk.

De remvoering was in prima staat, zat alleen niet meer vast aan de remschoen  :shocker:  het duvelde er gewoon uit toen ik de trommel eraf haalde. Dus nieuwe remschoentjes gehaald voor bijde kanten. Dat moet ik morgen nog even afmaken, de rest is allemaal klaar  :heavy:

Morgen dus afmaken en dan op naar de Keurboer :D

Foto's:




Vers draagarmrubbertje


Vers uitlaatrubbertje + ophangpunt


De volledig modulaire remmen  :w00t:






Nog een leuk detail...
Ik meen me te herinneren dat DIT me eerder gebeurd is  :rofl:
Er is WEER een bankschroef gesneuveld in Casa van den Berg


Nu had ik gelukkig deze grote jongen nog achter de hand, en die heb ik dus direct maar geplaatst en gebruikt  :hb:
MADE IN ENGLAND BIATS! hahaha


Nou, dat was het weer voor vandaag. Een dag vol verrassingen en gesleutel, heerlijk
Ik hoop eigenlijk morgen gewoon een geldig APK raport te kunnen posten  :heavy:

Larrs

Het opknappen gaat wel goed komen zo te zien.  :duim:

Maar hoe krijg je een bankschroef kapot? :o
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Joery-Joery


SpeedRocker

Update: 11 maart 2010

Tromgeroffel!

:heavy:  :heavy:  :heavy:  :heavy:  :heavy:

Mijn Skyline is door de APK! Helemaal goedgekeurd, geen aantekeningen of aandachtspunten!
Feestje!

Foto's:
Het keuringsrapport  :i_luf_you:



Kreeg ook mijn verzekeringspapieren binnen net.
Ben gelukkig verzekerd voor pechhulp. Dus als er nog eens iets onverwachts gebeurd, zoals een atoomkernreactie of een natuurramp, ik noem maar wat hoor, kan ik er gelukkig van op aan dat iemand mijn auto komt wegslepen...  :shocker:


Zo, en nu ga ik rijden... peace out broers!

nissanzwijndrecht


Larrs

Hopelijk komt er geen reactie van een atoomkern, want dat antwoord zich weer in een ramp. :P

Maar gefeliciteerd. Dan heeft je werk ook wat opgeleverd. :)
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

SpeedRocker

En gelukkig, ben ik ook nog niet klaar met de auto :D
dit is hopelijk meer het startschot ;)

SpeedRocker

Update: 15 maart 2010

Nieuw deurtje opgehaald bij de sloop vandaag. Out with the old, and in with the new dus ;)

Foto's:





Red Racer

Een verse deur! heerlijk om te zien.

die oude deur was toch ook nog wel goed hoor met wat nieuw ductape toch?

Waneer ga je m skilderen in een ander kleurtje zoals je met die soeb hebt gedaan.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

SpeedRocker

Update: 26 Maart 2010

Kampergear in de haus :D

Vandaag mijn radio afgemaakt enzo, was dus een dik drama, aangezien de kabels voor de radio enzo echt nergens op sloeg. Uiteindelijk maar gekozen voor een kabel rechtstreeks van de accu, zekeringetje ertussen, kloar...
Na een dag geknooid te hebben met de radio heb ik vandaag nieuwe speakers gekocht. Ik kwam ook nog uit bij een set Fusion speakers, dus weer mooie kamperzooi. Uiteraard ook de Fusion sticker op mijn achterruit geplakt, want je moet natuurlijk trots zijn op je 10cm grote, onversterkte, low-budget kamperspeakers met een rare tribal-achtige cover...

afijn, ik ben al lang blij dat deze niet zo vadsig groen zijn als de rest van de Fusion serie
:heavy:

Ook een dubbele Remus demper op de kop getikt dus. Die komt er van de week nog wel een keer onder ;)

Foto's






Dempertje


Red Racer

Kanppe low-budget headunit en komt er nog knap geluid uit die deurknallers?

ik kan je nu al vertellen over de remus demper dat ie weinig toto geen geluid zag geven, ik had er ook zo eentje van een golf 4 met omhoog staande tips en die hoorde je nietomdat de demping kast aan de grote kant is.

maja ff inkorten met de slijptol is zo gedaan toch?

grt Patrick


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

SpeedRocker

Euh... het idee achter een Remus demper is toch ook dat je niet dat constante gedonder aan de kop hebt... das zegmaar het verschil met een low budget pijp... ;)

En die "headunit"... mun radio zegmaar, is gewoon een Blaupunkt, is fijn radiootje :P ies niet low budget ofzo :D

Shadow

#28
haha das gemeen om het een low-budget radio te noemen..

maar als je het te vaak gaat horen heb ik een alles behalve low-budget radio liggen hoor  ;)
Kennissen zijn makkelijker dan kennis...

SpeedRocker

#29
2 update's in 1 post ;)

Update: 30 maart 2010
Dames en heren... ik presenteer u... euh... Frankenstein meets Remus... ofzo

De demper was iets te lang... en toen zei iemand dat het niet mogelijk was om em in te korten... duuuus dat heb ik gedaan  :mrgreen:

Foto's:





Zo'n stuk korter:


Voor en na
< >


Of ie dicht is? ik heb geen idee... was wel geinig knooien in ieder geval



Update: 1 april 2010

Nee het is geen geintje, de frankenremus zit er onder, ziet er niet uit, maar klinkt heerlijk

Ik wilde filmpje maken, maar door de harde wind hoor je het eigenlijk nog niet fatsoenlijk...

Verder heb ik een nieuwe buitenspiegel links en meer plastic om de versnellingspook. Allemaal heel mooi en fijn. Heb nu dus 2 dezelfde buitenspiegels, waardoor ik nu fatsoenlijk kan zien of de popo me niet op de hielen zit.

Foto's en Video:









http://www.youtube.com/watch?v=4OPyi0JgLjA