Jeroen330's K11 daily --> Anti-roest programma

Gestart door Jeroen330, 27 maart 2010, 00:20:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

syrek

Hij ziet er alweer puik uit!

En dat heb je snel gedaan! Misschien moet ik maar een voorbeeld nemen aan jou, geloof dat het handvat van onze micra al 2 maande stuk is :-|

You should really check out @Dropbox. It's hot. http://db.tt/EQ8exeG

Jeroen330

De Micra Super S is weer klaar voor de strijd!

Het kostte maar een uur werk, en de remleidingen waren vervangen en ontlucht!
Zometeen maar even afmelden!

En hier de foto's van het vlechtwerk vanaf de remdrukverdeler achter!


De remleidingen die vanaf de motorruimte komen zijn nog in goede staat! Even geschuurd en netjes behandeld met tectyl!

Recht van onder:


Rechter achterwiel:


De oude remleidingen achter waren inderdaad schrikbarend slecht. Pas als je de boel er onder vandaan hebt zie je hoe ernstig de leidingen er aan toe waren. Ze waren gewoon te knikken. Wel vreemd dat dit vorig jaar met APK niet gezien is want deze slijtage is niet van 11 maandjes..

Foto's:


Roest roest roest:


Dit was overigens wel de enige serieuze roest wat te vinden is onder mijn auto..
En het smaakt ook nergens naar...



Straks afmelden!!

Taxloss

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Jeroen330


Shadow

Goed gedaan dan! Kijk nu even beter uit hè? Op de snelweg parkeren is niet zo slim.
Kennissen zijn makkelijker dan kennis...

GTIMAN

Helemaal goed!
Nu moet die van mijn vriendin ook nog, in elk geval voor 10 maart.
Ik zal ook eens even de hefbrug op(voorjaar).
Is het een Micra kwaal die remleidingen?
Grtz

Jeroen330

Citaat van: GTIMAN op 13 januari 2011, 17:28:17
Helemaal goed!
Nu moet die van mijn vriendin ook nog, in elk geval voor 10 maart.
Ik zal ook eens even de hefbrug op(voorjaar).
Is het een Micra kwaal die remleidingen?
Grtz

Jeps, schijnt een kwaaltje te zijn..
En het ernstige; de delen die je het slechtst ziet zijn meestal ook het slechtst..
Goed de bochten checken bij de remdrukverdeler, brandstoftank en uitlopers naar het wiel vanaf de remdrukverdeler..

Rob

heb ergere leidingen gezien bij mijn rode toen de tijd :P of zijn er bij deze echt plekken die door zijn en niet te zien zijn op de foto?
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Jeroen330

Dit topic gaat vanaf hier verder als zwarte K11 topic.
Mijn rode super S gaat onder het mes.. Ook de zwarte (mijn daily) gaat veranderingen krijgen.

Rood is wat er nog moet komen, oranje staat in bestelling en groen heb ik al in huis!

hier een to-do list:

Uiterlijk
:
- Deurgreep bestuurderskant
- Achtergreep kofferklep
- Deukje achterscherm wegwerken
- Voorbumper vervangen voor zwarte meegespoten
- dak opnieuw laten bekleden

- verlagen dmv veren
- Velgen (16" OZ racing met nieuwe 215/40/16 bandjes)
- Super S interieur
- Super S stuur



Motorisch:
- CG13DE uit Super S plaatsen
- Cat cams nokassen
- Stalen dunne koppakking
- 1.6 injectoren
- 1.6 trottlebody
- Janspeed uitlaatspruitstuk
- Jap style einddemper
- 1.0 zuigers

- Lagerwerk
- Kop + onderblok afvlakken



Remmen:
- 100nx/sunny 1.6 remmen voorzijde
- Stalen remleidingen


Jeroen330

Vandaag begonnen met het bouwen van een snel motorblok voor de zwarte 1.0..

Hiervoor toveren wij te voorschijn:
Een 1.3 (CG13DE) motorblok. Deze had ik nog ergens liggen..




Het doel van vandaag:
- Blok uit elkaar
- Controleren op schade/slijtage
- Lagernummers bekijken om zo lagers te kunnen bestellen (krukaslagers en drijfstanglagers)

Ik moet nog bestellen:
- Nieuwe Lagers
- Nieuwe Zuigerringen

Ik moet nog doen:
- Delen spuiten/stralen
- Onderblok laten afvlakken
- Kop laten afvlakken

Uiteindelijk wordt ie weer opgebouwd met de volgende items:
- Nieuw lagerwerk en zuigerringen dus
- 1.0 zuigers voor hogere compressie
- Stalen 0,5mm koppakking voor hoge compressie
- 1.6 injectoren
- 1.6 trottlebody
- Cat cams nokassen 270 graden
- 1.0 vliegwiel (schijnt iets lichter te zijn)
- Janspeed spruitstuk
- Jap style einddemper
- Cold air intake

De foto's:


Distributeur, thermostaathuis en koelleidingen eraf:


Ook het kleppendeksel, inlaat- en uitlaatspruitstuk eraf




Nokassen eruit:


Doosje met onderdelen (nokassen uiteraard netjes ingepakt). Ook de kop eraf gelift:



Alles ziet er tot nu toe érg mooi uit!


Op de kop ermee!


Big end eraf en zuigers eruit...




En daar is ie dan! De krukas!


Nu wachten op de spullen, blokje schoonmaken en opbouwen die hap!


Owja, er wachtte ons nog een mooie verassing onder op het blok in de carterpan...
Na wat research op google en de omvang van het beestje denken we hier te maken te hebben met een heuze ZWARTE WEDUWE!!
Mijn zwarte Micra heeft dus gelijk een naam gekregen: "the Black Widow"..

Foto's:


Rob

nee zoon blokje zie je over het hoofd in je garage wilde je zeggen :P
"had ik nog ergens liggen" lol

knap staaltje werk kerel ben benieuwt hoe dat gaat lopen uhmm rijden natuurlijk :P

en leuk huisdiertjes in je blok :P
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Challenge

Gaat aardig rap,blokje ziet er zo te zien nog mooi uit van binnen!
Die spin zou ik echt gelijk kapot maken,als het echt is wat je zei...zijn de meeste giftige spinnen die er zijn.....
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Michiel

Ziet er inderdaad wel goed uit, is de vorige eigenaar waarschijnlijk zuinig op geweest ;)

davey

netjes jeroen!! wtf die spin haha leefde die nog?
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Jeroen330

Citaat van: Michiel op 21 januari 2011, 09:20:58
Ziet er inderdaad wel goed uit, is de vorige eigenaar waarschijnlijk zuinig op geweest ;)

Wie was de vorige eigenaar dan?? :P:P
Ff zonder grappen: check je schuurtje waar je blok stond ff op aparte spinnetjes

Citaat van: davey op 21 januari 2011, 12:04:47
netjes jeroen!! wtf die spin haha leefde die nog?

Ja leefde nog.. Het mannetje niet meer, zoals je ziet :P