Jeroen330's K11 daily --> Anti-roest programma

Gestart door Jeroen330, 27 maart 2010, 00:20:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jeroen330

*Zucht*

Ik wil allereerst mijn grote frustraties uitspreken naar APK keuring stations waar auto's gekeurd worden door keurmeesters die moedwillig de handen voor de ogen houden bij het zien van bepaalde dingen. Het is een trieste bedoeling en voor mij mogen ze deze achterlijke gladiolen opknopen aan de hoogste boom! Beetje een loopje nemen met andermand veiligheid.. J*ZUS  >:(

Mijn zwarte Micra is een auto die dit meemaakt.. 3 weken geleden nog APK goedgekeurd tot 27-01-2012; hier het lijstje met punten waarmee hij niet door de keuring had mogen komen

- Lichtbeeld klopt niet
- Profiel op de bandjes vreselijk (canvas is zelfs zichtbaar!)
- hoogte verstelbare koplampen doen niks en staan te hoog zonder ze bij te kunnen stellen
- ROEST!!

Vandaag tijdens het werken aan de Micra daily heb ik schokkende feiten waargenomen..
Kijk mee op de volgende foto's, meer worden zijn eigenlijk niet mogelijk..

...Serieus, een keer hard niezen terwijl ik onder de auto lag en er zat weer een gat extra bij  :-\...

Rechtsachter:
Check ook de bodemplaat maar.. achter het opstaande randje was de hele dorpel GAT..




Linksachter:




Deze gaten waren het begin.. als ik met een schroevendraaier te werk zou gaan dan worden de gaten denk ik nog wel twee keer zo groot...

AAAARGH hier wordt ik nou boos van..


Gelukkig vandaag ook nog wat positieve dingen gedaan:

Nieuwe tweedehands deurklink van de sloop (oude lag er compleet af)


Nieuwe kofferbak hendel:


En zoals jullie zien 16" OZ racing velgen (ET35, 7Jx16)
Banden: 215/40/16.. 2 nieuw, 2 gebruikt met 6mm

Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

davey

jezus echt belachelijk dit! >:( kun je hier geen werk van maken? ik dedoel je koopt een auto met een bijna hagel nieuwe apk dus dan mag je wel verwachten dat zulke dingen op orde zijn!! genoeg laswerk te verichten iig geval dus :(

betreft de janspeed:

ik baal er nog steeds van dat ik hem niet kon monteren door die airco. ik heb echter de keuze gemaakt om mijn airco niet te verwijderen. dat vond ik gewoon te zonde voor een paar pk. gelukkig heb ik hem met jeroen kunnen ruilen voor wat ander leuk spul ^-^ daar komt in de toekomst nog wel een update van in mijn eigen topic!
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Jeroen330

komt helemaal goed jongen!
En je autotje is afgesteld natuurlijk!

Als je positieve ervaringen eraan hebt lees ik dat graag!

davey

komt goed zal binnenkort mijn eigen topic ff updaten O0
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

GTIMAN

Zo hee die zijn flink verroest!
De Micra van mijn vriendin is ook met aanzienlijk veel roest goedgekeurd.....!
De mijne is al eens gelast het blijft een kwaaltje van de K11.
Grtz

joyce-micra


janus

Ben zelf APK keurmeester en ik vind dit ronduit belachelijk, kunt dit wel aanvechten bij de RDW, maar denk niet dat je er veel mee op zult schieten. (toch zou ik het eens proberen als ik jou was, ook al is het maar om dat bedrijf er aan te naaien).

janus

je kunt in beroep gaan bij het rdw, omdat dit bijvoorbeeld roestschade is die niet van de laatste tijd is, maar er ook al was met de apk keuring. als je dit doet krijgt het apk bedrijf echt een groot probleem, zeker als ze dit al eens eerder gedaan hebben.

ex streetlegal micra

If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

janus

Zou je na moeten vragen bij het rdw, natuurlijk dan nog niet je autogegevens geven.

Jeroen330

Boeit me weinig als hij afgekeurd wordt... Ik ga het toch repareren en dan keur ik hem wel opnieuw...

MicraMuts

Citaat van: ex streetlegal micra op 28 januari 2011, 06:40:06
alleen word jou micra ook gelijk afgekeurd

Dat denk ik ook.

Maar heb je niet zelf onder de auto gekeken?

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

Jeroen330

Nou, Lagerschaal geneuzel...

Waar the hell vindt je nou nog eens lagerschalen voor de K11..
Ebay biedt geen uitkomst. King, ACL en BEAR bearings weten mij niets te kunnen leveren en zelfs Nissan Nederland heeft er moeite mee..

Het gaat om het volgende. Volgens het Nissan bestelsysteem kun je drijfstanglagers alleen standaard en oversized krijgen. Nu schijnt dat wel te kloppen. De gradings op het onderblok zeggen 2222, dat schijnt de maatvoering te zijn die onder STD ofwel standaard valt.

Krukaslagers geeft het Nissan bestelsysteem  ook aan als een complete set in STD ofwel standaard maten. Verder is er voor beide type lagers ook oversized (US) te krijgen.

Mijn krukas en onderblok vertellen mij echter dat ik als maatvoering 13433 moet aanhouden voor de krukas. STD is grade 1..

Na lang bellen naar verschillende dealers was er een medewerker die verder gezocht heeft voor mij. Hij kwam met de volgende uitkomst:


Goedemiddag,

hierbij een afbeelding van de lagerschalen.

zoals je op de afbeelding ziet kan je een complete set krukaslagers bestellen. Deze is door de vierkant omlijnd.  Deze heb ik in de kleur groen gemarkeerd. Daarbij staat ook US. Dat betekend dat dit een overmaat is.

Als je de standaart maat wilt hebben moet je het nummer aanklikken die in het blauwe is gemarkeerd. Staat ook STD bij wat standaart betekend. Zie afbeelding. Dan als je dan verder klikt krijg je de keuze van Grade 0 t/m Grade 6.

Hoop dat je hiermee geholpen bent.

met vriendelijke groet,

Rick Nijland
Herwers Nissan Hengelo


Hierbij leverde hij deze foto..



Dit alles heb ik even doorgestuurd naar Denman (van het NCN), hij werkt bij een Nissan dealer en is voor mij aan het speuren de goede lagers te krijgen..

We hopen op een goede afloop!

Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed