Jeroen330's K11 daily --> Anti-roest programma

Gestart door Jeroen330, 27 maart 2010, 00:20:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Challenge

Ik gok zelf dat je rond de 120 pk wilt uitkomen?
Ik kwam zelf op 105 en het blok zelf is zo gemaakt toen voor een pk of 120 en dat zal ook ongeveer bij jou zijn met de specs die jij hebt.
Maar ik gok toch dat jij ook pas boven de 4000rpm wat gaat merken van de nokken,kleine motoren moeten meer toeren maken.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Jeroen330

dat ik meer toeren moet maken om wat te merken is zeker waar, we gaan het wel zien allemaal..

Wat had jij destijds aan je blok gedaan dan?

Challenge

Nismo cupzuigers(hoge compressie),305 graden nokkenassen,nismo klepveren,spaghetti spruitstuk.
We konden toen de tijd niet de toeren omhoog brengen op een goedkope maniervandaar dat ik maar op 105 pk zat.
Blokje rijdt nu nog steeds rond :)
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Dirknissan

Citaat van: Joery-Joery op 03 september 2010, 18:24:03
Nee snap ik, maar ik neem aan dat je wel mikt op een bepaald aan pk's winst.
Het lijkt me sterkt dat je alles best vind wat er dalijk uit komt.
dat is het leukste wat er is iets bouwen kijken of het hard gaat en dan helemaal verast staan als het vermogen veel hoger is dan dat je denkt
:)

nice project jeroen gaan we ff in de gate houden volgende maand zelf met de micra beginnen


cheers
rb26dett s13
sr20de    k10
sr20de+t 100 nx R.I.P.

Rick_db

vind die rood witte velgen echt super mooi, past ook bij het geheel

Challenge

Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Jeroen330


Jeroen330

Het wordt serieus tijd, tijd voor wat nieuws en tijd om mijn projecttopic eens up te daten..
De Micra is nu nog zoals we hem kennen, maar gelukkig heb ik binnenkort tijd de boel eens flink te verbouwen!

Ik date in verschillende stappen op, beginnende met mijn motoren verzameling:
Er worden twee motoren opgebouwd. Motor project 1 neemt eerst plaats in de Micra en vervolgens gaan we verder met motor project 2.

Motor project 1:




Sorry voor de crappy picture..

Hier zien jullie links een CG10DE (Micra 1.0i)  en rechts een CG13DE (Micra 1.3i). Uit de 1.0 komen de zuigers en deze worden geplaatst in de 1.3i.
Met een gevlakte kop en een afgevlakt onderblok haal ik hiermee een compressie van 11,5:1


Wat komt er op en heb ik al in huis?
- 0,5mm Stalen koppakking custom made
- Race bougiekabels
- rondom nieuwe pakkingen
- Cat cams snelle nokassen
- 1.0 zuigers
- 1.6 trottlebody
- 1.6 injectoren
- Cai
- Walbro benzinepomp
- 2" middendemper
- 2" carbonnen einddemper (Jap style)

Wat moet ik nog bestellen?
- Brandstofdrukregelaar
- Janspeed spruitstuk
- Koppeling
- Zuigerringen
- Drijfstanglagers
- andere 1.3i bak
- custom 2" uitlaat buigen/bakken


Wat doen ik optisch met het blok?
- Blok spuiten
- Overige onderdelen naar de zandstraler voor behandeling en dan spuiten
- Custom kleppendeksel


Doel?
- 110 PK zou leuk zijn!


Status:

Het CG10DE blok is uit elkaar. De zuigers zijn gedemonteerd. Echter waren deze aangekoekt van de olie... Schoonmaken is dus een pre!

Hier zie je het resultaat van te heet geworden (slechte) olie...



De zuigers zijn gelukkig niet te heet gelopen en hebben verder geen beschadigingen. De zuigerringen zijn wel aan vervanging toe. Dit wilde ik sowieso al doen uit voorzorg..



Motorproject 2:

Uiteindelijk krijgt de Micra een heel ander type motorblok:



Na een Amerikaanse 100nx gekocht te hebben ben ik de gelukkige eigenaar van het volgende motorblok:




Een USDM GA16DE NVCT (ECCS) met 115pk. Inclusief kabelboom en bak ed.
Helaas moet er aan deze motor veel gebeuren voordat ie in de Micra gaat..

Hier ging de oude 100nx richting de sloop..
Roest in Peace!


Wat gaat er met het blok gebeuren?
- Nieuwe krukashoeksensor
- Nieuwe lambdasonde
- Kabelboom opnieuw solderen
- Custom made scherpe nokken
- Head skin en kop vlakken
- Nieuwe kleppen
- Nieuwe Krukaslagers en drijfstanglagers
- 2.0 injectoren
- Walbro brandstofpomp
- Nistune daughterboard
- 1.3i bak met 1.3i aandrijfassen
- 2" pacesetter header
- 2" uitlaatsysteem
- Racekoppeling


Zo blijven we bezig...




Upcoming updates:
- Remmerij
- body en suspension!



emiel

 :duim:

klinkt allemaal heftig!!

Je hoeft je in ieder geval niet te vervelen met die lange winter-avonden ^-^

Toedels en sleutelze,

Emiel

Larrs

Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Rob

lekker sleutelen word dat
past dat trouwens 1 op 1 of moet je net als challange ook ophanging van blok aanpassen etc
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

nismo

Wat ik me toch afvraag, waarom zoveel geld en moeite in die blokken steken als een sr20 dan ook kan? Dan heb je meer vermogen, meer potentie en meer betrouwbaarheid?

Uiteraard respect voor het werk!

Anti autostyle!!

Michiel

Citaat van: nismo op 09 december 2010, 21:21:18
Wat ik me toch afvraag, waarom zoveel geld en moeite in die blokken steken als een sr20 dan ook kan? Dan heb je meer vermogen, meer potentie en meer betrouwbaarheid?

Uiteraard respect voor het werk!

Een SR20 is veel zwaarder in vergelijking met een GA16, deze weegt maar een paar kilo meer dan een CG13 blok.
Pk's zijn niet alles...

nismo

Dat snap ik, is natuurlijk maar net wat je er mee wilt doen natuurlijk.

Anti autostyle!!

Challenge

GA blokken zijn ook wel aardig zwaar,ik had dan voor de 2.0 gegaan meer mogelijkheden,is wel meer werk,maar ook een leuke Challenge!
Maar ben benieuwd naar het eindresultaat!
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl