Jeroen330's K11 daily --> Anti-roest programma

Gestart door Jeroen330, 27 maart 2010, 00:20:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen330

Citaat van: nismo op 09 december 2010, 21:21:18
Wat ik me toch afvraag, waarom zoveel geld en moeite in die blokken steken als een sr20 dan ook kan? Dan heb je meer vermogen, meer potentie en meer betrouwbaarheid?

Ik ga voor uniek zijn...
Daarbij heeft de GA16 die ik heb al 115PK standaard, dat blijft natuurlijk niet standaard. Betrouwbaarheid vind ik persoonlijk bij de GA16 hoger..


En ondertussen verzamelen we lekker verder!

Gister mogen ontvangen:
- Nismo aandrijfassen!

Gloedjenieuw! Met nismo homokineten!
Dat kan teminste genoeg PK's hebben! Nu nog een goede Vbak... :p

Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Jeroen330


Voor de liefhebber hier toch wat foto's:
Ze zijn wel zwaarder dan normale aandrijfassen, dat is duidelijk voelbaar..





Typenummers kloppen, assen zijn nieuw echt rete duur, eigenlijk onbetaalbaar maar ik ben er echt superblij mee! (natuurlijk heb ik geen nieuwprijs betaald)

davey

netjes hoor! hoe krijg je het weer voor elkaar om zulke unieke onderdelen te vinden!
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

nismo

Citaat van: Jeroen330 op 10 december 2010, 08:46:01
Citaat van: nismo op 09 december 2010, 21:21:18
Wat ik me toch afvraag, waarom zoveel geld en moeite in die blokken steken als een sr20 dan ook kan? Dan heb je meer vermogen, meer potentie en meer betrouwbaarheid?

Ik ga voor uniek zijn...
Daarbij heeft de GA16 die ik heb al 115PK standaard, dat blijft natuurlijk niet standaard. Betrouwbaarheid vind ik persoonlijk bij de GA16 hoger..


En ondertussen verzamelen we lekker verder!

Gister mogen ontvangen:
- Nismo aandrijfassen!

Gloedjenieuw! Met nismo homokineten!
Dat kan teminste genoeg PK's hebben! Nu nog een goede Vbak... :p

Betrouwbaarheid ben ik het niet helemaal over eens. Uniek is net hoe je het bekijkt. Ik bedoel dat niet vervelend ofzo hoor, vind het wel gaaf dat je dat gaat doen, maar denk dat je meer voor wegligging gaat met lekker vermogen of niet? Want dan is een GA16 idd een verstandigere keuze.

Anti autostyle!!

nismo

Overigens, super dat je die aandrijfassen hebt weten te fixen! Via ebay of heb je iemand in japan gecontacteerd?

Misschien eens kijken of ze bij OS Giken voor de micra ook internals maken voor de Vbak van de micra. Voor de skylines (en nog een aantal nissans) hebben ze speciale internals. Zo kan je bij de sky's de 1e t/m de 5e of 6e versnelling(en) vervangen waardoor ze bijna onverwoestbaar zijn.

Anti autostyle!!

Jeroen330

Damn, ik ben van een jonge dude met verlaagde auto naar een opa op 4x4 hoogte gegaan.
Ja, je hoort het goed, de micra heeft vandaag orginele veren + dempers eronder gekregen..
Dit omdat de Intrax schroefset helemaal uit elkaar gaat voor een grondige restauratie..

rij eigenschappen van de orginele veren+dempers?:
RAMP-ZA-LIG

Ongelovelijk, ik heb er geen goed woord voor over.. Alsof je balancerend op een grote skippybal door een grote bak pudding rijdt... Vreselijk, vaag, lelijk, maf, dwijlend, gevoelloos, traag van reactie en bovenal: gevaarlijk!

Ongelovelijk dat Nissan dit ooit zo heeft kunnen leveren...
Dit filmpje is het enige dat mijn wegligging en gevoel in de bochten kan beschrijven:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=BSaIv_5-Mho



Zo, ik ben er klaar mee :P

Joosie200

Citaat van: Jeroen330 op 14 december 2010, 18:21:13
Dit filmpje is het enige dat mijn wegligging en gevoel in de bochten kan beschrijven:

;D

Ja, die uitzending was me wat  :D Maar was het dan voor jou zo lang geleden dat je nog rond reed in de Micra met OEM veren en schokbrekers? Of kocht je jouw micra standaard verlaagd? Maar het zal vast wel zijn: als je het eenmaal gewend bent wil je niks anders.

dimimicra

Hoeveel tijd zou het in beslag nemen om de 4 veren te vervangen ?
Ik zou zeer graag mijn auto verlagen, maar dit zal er steeds af moeten voor elke technische controle ... Als het niet al te veel tijd in beslag zou nemen zou ik bereid zijn om dat te doen... Graag een reactie ^^


davey

haha

maar zijn de originele schokdempers en veren wel in goede staat of zijn ze ook nog eens niet helemaal fris meer?
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Michiel

Schroefset is fijn he ;)

@dimimicra als je dat een paar keer hebt gedaan lukt het in 1 uur.

Jeroen330

Citaat van: davey op 14 december 2010, 19:13:38
haha

maar zijn de originele schokdempers en veren wel in goede staat of zijn ze ook nog eens niet helemaal fris meer?

Denk jij serieus dat ik lekke schokbrekers of kapotte veren zou monteren?
dan pak ik serieus liever de bus of trein..

ik merk gewoon nu pas de serieuze meerwaarde van de schroefset.. damn!

Jeroen330

Citaat van: dimimicra op 14 december 2010, 18:59:13
Hoeveel tijd zou het in beslag nemen om de 4 veren te vervangen ?
Ik zou zeer graag mijn auto verlagen, maar dit zal er steeds af moeten voor elke technische controle ... Als het niet al te veel tijd in beslag zou nemen zou ik bereid zijn om dat te doen... Graag een reactie ^^

Achterste veren vervangen voor verlagingsveren is 10 minuten werk. Verlagingsveren achter vervangen voor orginele is 20 minuten werk..

Veren voor vervangen is gecompliceerder.. Met het goede gereedschap? 1 uut werk van gewone veren naar verlagingsveren. van verlaging naar gewoon is weer iets langer werk...

Challenge

Mijn tip als je alles hebt vervangen,ook effe laten uitlijnen....
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

dimimicra

Ja, maar kan moeilijk elke keer laten uitlijnen ... Gaat me anders een pak geld kosten per jaar ...