Jeroen330's K11 daily --> Anti-roest programma

Gestart door Jeroen330, 27 maart 2010, 00:20:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Challenge

Ik rij nu even een weekje met de micra van me vriendin,maar moet zeggen dat het wel lekker rijdt, een helemaal standaard micra,je moet alleen effe weten wat je doet....
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

davey

Citaat van: Jeroen330 op 14 december 2010, 20:10:37
Citaat van: davey op 14 december 2010, 19:13:38
haha

maar zijn de originele schokdempers en veren wel in goede staat of zijn ze ook nog eens niet helemaal fris meer?

Denk jij serieus dat ik lekke schokbrekers of kapotte veren zou monteren?
dan pak ik serieus liever de bus of trein..

ik merk gewoon nu pas de serieuze meerwaarde van de schroefset.. damn!


aangezien het ff tijdelijk was omdat je je schroefset gaat opknappen kon het toch dat je ff wat eronder geknald had:p
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Joosie200

Citaat van: dimimicra op 14 december 2010, 22:22:56
Ja, maar kan moeilijk elke keer laten uitlijnen ... Gaat me anders een pak geld kosten per jaar ...

Tijd dat de Zuiderburen equavilent van het APK-keuringsstation voortaan verlaging gewoon mag toestaan bij de keuring. Kortom: tijd dat de Zuiderburen eens bij de Noorderburen komen kijken hoe het ook kan. Ben je af van het gehannes want jaarlijks gaan uitlijnen loopt idd aardig in de papieren op. Misschien 25 euro voor de keuring en 50 euro voor uitlijnen, waarom onnodig duurder maken... Maar dit gaat lijken op topickaping.

Dus.. @Jeroen330: je laat de schroefset fixen? Hoeveel heeft ie je gekost? Hoelang had je hem al onder je micra? Wat is er defect aan? Valt het een beetje goed te fixen?

dimimicra



Michiel

Citaat van: dimimicra op 14 december 2010, 22:56:53
Is dat uitlijnen verplicht ?

Is niet verplicht, maar wel handig voor gelijke slijtage van je banden.

Jeroen330

Citaat van: Joosie200 op 14 december 2010, 22:45:18
@Jeroen330: je laat de schroefset fixen? Hoeveel heeft ie je gekost? Hoelang had je hem al onder je micra? Wat is er defect aan? Valt het een beetje goed te fixen?

Mijn schroefset heeft 3 weken onder de Micra gezeten..
Ik heb hem niet gekocht, maar geruild. Ik had nieuwe verlagingsveren en dempers onder mijn Micra en de vorige eigenaar van de schroefset was er klaar mee. Hij wilde meer comfort en ik wilde wel een schroefset.

Deal was snel gemaakt, ik heb daarvoor ook beide auto's omgebouwd.

Zijn schroefset heeft (na grondige inspectie vandaag) geen mankementen of lekkages, ik wil hem alleen goed behandelen, opnieuw laten coaten en nieuwe stofhoezen ed plaatsen, dan kan het als zgan set onder de Micra samen met de rest van het onderstel wat hier gloedjenieuw klaar ligt.

Ik moest alleen even deze standaard spullen bij elkaar zoeken..
Ik had alles nodig, van veren en dempers tot aan de rubbertjes en top mounts. Nu heb ik alles gelukkig bij elkaar en heb ik de boel vandaag in elkaar gezet.

De schroefset gaat nu uit elkaar, coaten, rubbers in de siliconen leggen, draaiende delen behandelen met kopervet ed en dan is ie straks als nieuw!

emiel

 O0

Je maakt er weer een mooi project van>
Zo te lezen is alles straks stukken beter dan nieuw!

Jeroen330

Dat sowieso..
Ik zit nog te twijfelen om in een keer alles van whiteline te bestellen... stabilisatorstang voor, achter en panhardrod (deze komt sowieso).. dan ben ik samen met mijn nieuwe achteras achter, big brake kit voor, Intrax schroefset en PU rubbers geheel klaar met het onderstel...

davey

goede plannen heb je jeroen O0 kan niet anders zeggen dat je het zwaar prof aanpakt en dat resultaat mag er strax zeker wel zijn! echter vraag ik me af wat voor auto je ipv had kunnen kopen als je strax alles bij elkaar opteld ;D
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Jeroen330

Hahahaha, zullen we het daar niet over hebben?
:P

Jeroen330

Helaas moet ik nu toch een echte ramp vermelden..
Gisteravond, 21.45 op de A32 ben ik met de Micra betrokken geraakt bij een heftig auto ongeluk.

Ik was op weg naar Piet en Mirjam in Drachten om aan de uto van Rachel te gaan werken..
De snelweg voor mij was totaal leeg, ik reed 110 a 120 kilometer per uur, rechter baan.
Op een gegeven moment zie ik in de verte op de linkerbaan schuin een politieauto staan met zwaailichten aan. Deze dienstwagen schermde een smart af die links in de vangrail stond.

Op de rechterbaan (waar ik reed) stond een agent met zijn maclight te zwaaien en te seinen dat ik moest stoppen. Ik zette mijn knipperlichten aan en kwam al glibberend tot stilstand voor de agent. Ik had behoorlijke moeite op het gladde wegdek de Micra in bedwang te houden. Schuin naast mij stond de politiewagen half schuin op de weg..

Op het moment dat ik stilstond dacht ik direct na; "ik moet hier eigenlijk niet stil staan, waarom zet de agent ons hier stil?"
Op dat moment ging het helemaal mis.. Op de linkerbaan peerde er een nieuwe Fiat Panda op volle snelheid in de stilstaande politieauto. Door zijn snelheid ketste hij af en reed hij door tegen mijn linker voorscherm. Samen kwamen we tot stilstand in de rechter berm.

De agent die voor mijn wagen stond zag de Fiat aankomen, sprong weg richting de vluchtstrook en eindigde op mijn motorkap omdat ik ook rechtsaf de berm in ging door de klap.

Direct na de klap kwam ik in actie. Achter mij begonnen meer auto's te glijden en uiteindelijk stonden er 8 auto's in elkaar. Ik heb de micra direct zo ver mogelijk de berm in gereden..

Nadat het verkeer stilstond en de weg afgesloten was stapte ik uit mijn auto en snelde ik mij richting de Fiat.. De bestuurder (dokter van 60 jaar oud) had zijn gordel niet ongehad en lag bewusteloos in zijn auto met een grote hoofdwond. De airbag was niet uitgegaan. Ik was bij hem tot hij weer bij kwam en heb hem samen met het ambulancepersoneel in de ambulance geladen waarna hij in shock afgevoerd is naar het Ziekenhuis.

De politieauto is totallos, de Fiat is ook totallos.. Mijn Micra? Economisch zal hij ook totallos zijn.. Het linker voorscherm zit in de kreukels, mijn band is lek, stalen velg kapot, voorbumper kapot, grill kapot.. (de koplampen zijn nog wel heel).

De auto oogt nog recht, het wiel staat ook nog recht. De auto staat nu in Drachten bij Piet. Na de schadeexpertise gaan we hem weer veilig rijdend maken.. Ik ben benieuwd naar de expertise en hoeveel ik ga ontvangen..

Ikzelf heb niks ernstigs... wel last van mijn nek vandaag..
Al met al zwaar klote dat ik mijn auto netjes tot stilstand krijg en een ander zijn auto niet onder controle heeft en zo mijn auto in knalt... Best zuur..




...Wordt vervolgt...

Joosie200

Damn  :o

Sorry dat ik het zo zeg, maar hoe weet je zeker dat er in die Fiat een dokter zat? Indien dat echt zo is:  >:( Zeker iemand in functie als arts dient toch zeker beter te weten in het verkeer?! M.a.w. altijd je gordel om hebben en al helemaal niet, ookal rij je een gloednieuwe auto met deze weersomstandigheden 120km/u rijden alsof het zomer is.

Lekker dan, jij staat net aan op tijd stil. Wordt je gewoon betrokken door een ander iemand in een ongeluk.  :( Je zegt dat je last had van je nek, ik zou langs de huisarts gaan gewoon voor de zekerheid. Risico kun je niet nemen dat je nu zonder het te weten met schade aan nekwervels o.i.d. rond gaat lopen. En dan natuurlijk je micra. Heb je foto's gemaakt ter plekke? Wel zonde dat je nu weer op 0 begint. Eerst repareren en dan maar afwachten hoeveel je kwijt bent. Zou daar flink kwaad om zijn, met name richting die van de Fiat. Reparatiekosten verhalen op de ander, dat zou ik doen.

Michiel

Vervelend, maar het belangrijkste is dat is zelf er redelijk goed vanaf bent gekomen.
Ik zou nog wel even langs de huisarts gaan trouwens....

Rick

Aah dat meen je niet Jeroen. Dat is mooi klote dan! Gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen gezien de omstandigheden.. Mocht je hulp nodig hebben, kan niet veel maar handjes zijn altijd welkom eh! O0

Rob

poeh dat is minder kerel!
suc7 met het herstel als dat er van gaat komen

zijn er ook foto's? klinkt al behoorlijk heftig
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed