Mijn Micra K11 1.3 GX

Gestart door Joosie200, 21 september 2010, 10:28:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

davey

@ bandenkeuze kan ik wel begrijpen. Ik wissel wel met winterbanden in de wintermaanden. rijd echt zoveel beter met de koude winterdagen! met jou type banden heb ik totaal geen ervaring! jij hebt een iets hogere et waarde dan ik (35). dat zou dus betekenen dat jou wielen net een paar mm verder naar binnen staan. dat icm met nieuwe banden met vol profiel zou het idd een tande erger kunnen zijn dan bij mij. Ik kan echt gewoon hoeken door de bochten en dan gebeurd er niets! alleen met inparkeren waar je soms dus een volledige uitslag van je stuur hebt hoor je heel zachtjes ggggg. mja dat boeid mij dus niet zoveel. je leert ermee omgaan zegmaar.

het zou jammer zijn als je weer terug moet naar 13inch! ze staan zo lekker.

edit: weer de originele veren is ook niks!
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Joosie200

Een nachtje erover slapen stelt je er in toe staat wat beter over na te denken. Ik ben rond de auto gaan kijken per wiel hoe ze stonden. Links/rechts achter staan ze (als je er van boven op kijkt) keurig binnen de wielkast. Links voor dito, enkel rechts voor komt ie marginaal iets eruit. Ik laat de auto binnenkort maar eens uitlijnen. En verder ga ik gewoon mooi verder rijden op deze banden + velgen.

Gewoon ervaring op doen met de nieuwe situatie. En dan is het een kwestie van gewenning voor mezelf. Bij nader inzien is het maar druk maken om niks, te meer ook omdat ik bij normaal rijden helemaal niks merk en er dus niks aan de hand is. Dat ik dan bij langzaam rijden en insturen iets meende te horen wil niet zeggen dat het meteen aan de banden ligt natuurlijk. Kan uiteraard wel. Maar enfin, ik blijf dus mooi bij wat er nu onder mijn micra ligt. Tis wel goed zo :)

Joosie200

*bump*

Ik ben langs de garage geweest. En vertelt dat het scherm rechtsvoor niet over de band valt terwijl het scherm linksvoor dat wel doet. Toen wees de garagist op de verschillen qua ruimte tussen de motorkap en de beide voorschermen. Linksvoor was er een kleinere spleet te bekennen dan rechtsvoor. Zodoende valt ie linksvoor netjes over de band heen, rechtsvoor net niet. Het verschil is dus visueel van aard en niks minder.

Over een week kan ik 2 maand van te voren een APK-keuring regelen. Daarnaast laat ik hem eerst maar uitlijnen wegens de switch van velgen. Maar eerst de banden inrijden. ;)

richardwbb

Banden moeten echt ingereden worden. Je zal niet de eerste zijn welke vanuit de bandenhal volgas de hoek omzeilt bij het eerste stoplicht en spint. Die kleine draadjes die nog aan de band zitten moeten er eerst afgesleten zijn.

Joosie200

Even iets anders...

Vraag: hoeveel wijn kan er in de achterbak van een micra vervoerd worden? :D



Antwoord: 54 liter :P (9 dozen à 6 flessen. Per fles 1 liter wijn aan inhoud.)

En dan nog blijft er ruimte over om er nog zeker 4 extra dozen bovenop te stapelen. Verrassend ruim zo'n achterbak van een micra  :) En ja, er ligt een hoed op de hoedenplank. Vandaar de naam hoedenplank. Wel zo toepasselijk! En ja, een wasbeurt mag ook wel weer eens gebeuren. Maar dat bewaar ik wel voor een dag waarop het minder warm is en de zon minder fel schijnt als vandaag.

Rob

kan nog meer bij kan nog meer bij  lalalalalala :P + nog wat losse flessen

maar ga je je eigen klem drinken of zo? :D
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Joosie200

Citaat van: Defqon op 30 mei 2011, 15:09:51
kan nog meer bij kan nog meer bij  lalalalalala :P + nog wat losse flessen

maar ga je je eigen klem drinken of zo? :D

;D

Kan inderdaad nog veel meer bij. Ben benieuwd hoeveel mensen er in een micra passen. Heb weleens videos gezien waarin 10 mensen in zo'n mister bean oude mini gingen. Maar enfin, nee ik ga me niet klem zuipen. Moest alleen voor mijn ouders een voorraad wijn die ze bij mij hadden gedropt langs brengen. Ze hadden zelf tijdelijk geen ruimte dus had ik het bij mij thuis opgeslagen staan. Bovendien.. ik aan de wijn? Mij niet gezien. Bier daarentegen..  ^-^

Red Racer

oohw dat is nog eens netjes geplaatst in de micra, past maar net zo in de bak O0

zie ik nou dat je ''hoeden''plank lam/doorgezakt is?


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Joosie200

Citaat van: Red Racer op 30 mei 2011, 18:08:16
zie ik nou dat je ''hoeden''plank lam/doorgezakt is?

Jep, dat ding heeft zijn beste tijd wel gehad. Kennelijk door de vorige eigenaar dusdanig in gebruik genomen dat er iets te zwaars op lag waardoor ie dusdanig doorgezakt is. Maar los daar van is het ook een slap geval. En bovendien brokkelt het beetje bij beetje af, dus die moet maar eens vervangen worden voor een fatsoenlijke plank.

Rob

haha ow vandaar dus :p na ja kon dat je een wijn keldertje had ;)
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

richardwbb

Mooie gewichtsverdeling zo :P

davey

je velgen op Mp gezet?
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Joosie200

De kogel is door de kerk. Zondag zet ik de 13" er weer onder. 15" gaan de deur uit. Waarom? Combinatie van meerdere redenen hebben mij hiertoe gebracht. Ik krijg er dikwijls 33 liter in

1) Op 13" banden gaat het lampje branden rond de 495 op de dagteller. Op de 15" banden gaat het lampje branden op 429. Deel het door elkaar en de 13" banden doen dan 1:15 en de 15" banden doen 1:13
2) Ik heb de micra om zo goedkoop mogelijk van A naar B te komen.

1+2=3 en is voor mij voldoende ze weg te doen en het te houden bij 13". Ja, zoals ie er nu bij staat geeft het de micra meer smoel. En inderdaad, waarom dan überhaupt velgen/banden gehaald om ze na een maand weer weg te doen. Daar had ik ook beter over kunnen nadenken. Maar dat heb ik niet gedaan. Ik heb destijds de velgen/banden gehaald onder het mom om zo het plaatje compleet te maken. Zonder daarbij echt na te denken over de effecten in gebruik. Ik keek niet verder dan: "maakt het plaatje mooi af. Doen!"

En daar kom ik nu bij nader inzien op terug. Ja, het staat mooi maar dat weegt niet op tegen lekker ver kunnen komen op 1 tank. Anders gezegd: dat heb ik er, als student niet voor over. Ik heb niet een dermate budget voor brandstof dat het verschil mij geen fluit uitmaakt. Klassiek gevalletje van eerst doen en dan pas nadenken.

Citaat van: davey op 02 juni 2011, 16:55:00
je velgen op Mp gezet?

Jep. Mochten anderen nog op zoek zijn naar velgen dan kun je mij een PM sturen.

Back to basic dus, voor zo ver de 15" nog niet de deur uit zijn rij ik gewoon verder op mijn 13" met zomerbandjes. Uiteindelijk ga ik nieuwe stalen velgen halen met nieuwe 13" 155/70/13 Goodyear Vector 4 Seasons. En oh, morgen komen er K11 super S stoelen in  O0 Mede mogelijk gemaakt doordat Jeroen ze te koop aanbood  :)

Red Racer

plaats de velgen ander bij het tekoop topic hierzow dan heb je nog meer animo om ze te verkopen.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Rob

zonde die paar drubbels benzine zouden mij nou 0,0 uit maken...
ieder zijn ding er is ook mooi 13" lichtmetaal
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed