Mijn Micra K11 1.3 GX

Gestart door Joosie200, 21 september 2010, 10:28:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dimimicra

Vredestein Quatrac 3 had ik voor de goodyears en daar ben ik echt niet blij over, waren na 10.000 km al compleet op ...


Rob

mooie velgjes die gaan zeker goed staan!
59,1 is idd de naaf gat maat

@ dimmicra
ik heb ook goodyear's om me zomer velgen en ook me winter
ben er altijd te spreken over
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Joosie200

Goodyear en Vredestein leveren allebei in de maat 195/50/15. En de goodyears komen beter uit de test als vier-seizoenen band dan de Vredesteins als allrounder. Vredestein heeft wel een pre op sneeuw/ijs. Worden wss gewoon Goodyear's in 195/50/15 rond de herfst. Tot die tijd lekker mijn 13" bandjes oprijden, of naja inrijden. Geen idee hoe snel banden slijten als je ze net nieuw gekocht hebt.

dimimicra

Ze mogen in geen geval zo snel slijten als mijn vredesteins toen ... Ik zou je echt de Goodyears aanraden...


davey

mooie velgies hoor O0

is die ene kromme velg ook al gericht of moet je dat zelf nog even laten doen?
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Joosie200

Citaat van: davey op 08 januari 2011, 11:42:31
mooie velgies hoor O0

is die ene kromme velg ook al gericht of moet je dat zelf nog even laten doen?

Kromme velg laat ik richten door de verkoper. Maakt ie in orde voordat ik alles kom ophalen dus :)

Joosie200





Gisteren even gewassen, gekleid en een nieuwe waxlaagje erop gezet. Laatste foto is van een nachtje vorst/dooi  :)

EA

Ziet er goed uit! :)

Hoe is het met de bandenspanning? :P

Joosie200

Ik ben van plan nieuwe ruitenwissers te halen. Nu heb je Valeo V45 maar ook Valeo R45, van retrofit. Wat staat mooier bij een micra? Want ik kan maar bar weinig verschil ontdekken tussen beide. Dan neem ik 2x V45/R45 (linksvoor/achter) en 1x V51/R51. (rechtsvoor) Zitten die retrofits soms platter op de ruit dan de normale versie ofzo?  ???

Red Racer

als je even googlet dan zie je dat de v45 de normale standaard versies zijn edn de r45 dat zijn van die flatwipe gevallen die uit een geheel bestaan.

V45


R45


de prijs is er ook naar.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Joosie200

Dus dan is de R45 beter of wat? Als ik zo de plaatjes bekijk is die R45 1 geheel en die V45 2 delen aan elkaar verbonden via plastic. De R45 is idd wel een tikkeltje duurder. Ga ik wel voor een twinpack retrofit (R45/R51) en retrofit R45 achter.

Red Racer

bij mij was het aleen dat ik op een gegeven moment 1 zijkapje kwijt was maar de prijs was er ook naar.

als je de rubbers met het autowassen ook meeneemt kan je er heel lang plezier van hebben.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Rob

R45 blijft strak op de ruit staan als hij heen en weer gaat de V45 kan vast gaan zitten door vuil en vormt niet mee ;)

ik heb zelf R45 (getal staat voor de maat volgens mij ook)
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Joosie200

#88
Ik ben mij verder ook aan het oriĆ«nteren op een grote beurt. Met daarbij meegenomen: nieuwe Bosch S4023 accu, nieuwe TRW remblokken. Nu zag ik via mijngarage dat dit dan uitkomt op 472 euro. Alleen vind ik het gek dat je ook niet achter kunt aanvinken, alsof die achteras er niet toe doet  ::)

Daarnaast heb ik dan ook zoiets: doe dan ook maar nieuwe remschijven/trommelremmen. Bedoel, dan heb ik ondertussen zo wat alle slijtage onderdelen vernieuwd (banden, remmerij, vloeistoffen, accu) en dat vind ik toch prettig. Weet je dat je rond rijdt met een goed onderhouden micra. Zoals je ziet, ik maak alvast een checklist :) Kost wat, maar dan heb je ook wat en kun je vervolgens lange tijd vooruit. En dan neem ik de R45/R51, ga ik ze t.z.t. bestellen  O0

Via hbase.nl kom ik op...

- Bosch S4021 accu 86,25 euro
- Bosch remschijven voor 0 986 478 288 39,35 euro
- Bosch remschijven achter 0 986 479 104 53,80 euro
- TRW remblokken voor GDB1059 46,25 euro
- TRW remblokken achter GDB1060 57,30 euro
--------------------------------------------
Totaal: 282,95 euro

Zit dus 190 euro verschil tussen mijngarage en hbase. Waarbij hbase 0 rekening houdt met montage+milieutoeslag+btw, maar achter ook meegenomen is.

davey

je hebt achter geen schijven kerel. dat zijn trommelremmen
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!