Mijn Micra K11 1.3 GX

Gestart door Joosie200, 21 september 2010, 10:28:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joosie200

Ik heb een aantal dagen geleden deze Micra 1.3 GX gekocht. Bouwjaar is 1997. De km-stand bedraagt: 93000. Alleen rechtsachter was er sprake van roest. As we speak wordt het vandaag verholpen. Heb hem al bij een lasser gebracht die er een nieuw plaatje inlast en dan tectyleert. Enfin, genoeg gepraat. Tijd voor een foto non? :)


jasperdg

Wat een mooie kleur  ;)

Heb je toevallig nog een onbeschadigde motorkap over in deze kleur? Of een bumper?

>>klik<< om te zien hoe privacy folie staat en zo... op kleurcode AP0 dan.

En uiteraard gefeliciteerd met je mooie kar!  :duim:
Bij IT'ers gaat alles automatisch maar niets vanzelf...

MicraMuts

Ja ik vind het ook wel een mooie kleur  ::)

Welkom op ons forum!  :duim:

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

Joosie200

#3
Citaat van: jasperdg op 21 september 2010, 10:44:45
Wat een mooie kleur  ;)

Heb je toevallig nog een onbeschadigde motorkap over in deze kleur? Of een bumper?

En uiteraard gefeliciteerd met je mooie kar!  :duim:

Ik heb enkel deze micra en verder geen losse onderdelen zoals een extra motorkap of bumper. Dank je wel! :)

Citaat van: MicraMuts op 21 september 2010, 10:46:55
Ja ik vind het ook wel een mooie kleur  ::)

Welkom op ons forum!  :duim:

Bedankt! :)

Hebben jullie trouwens een idee waar het volgende in gelegen kan zijn? Als ik door een woonwijk rij met 20km/u dan hoor ik een schrapend geluid van de motor afkomen. Het heeft veel weg van een naald op een grammafoonplaat die naar een andere groef gaat zeg maar. Zou het met de luchtmassameter, v-snaar, homokineet of iets met fuseekogels te maken hebben? Ik heb verder een kleine to do list. Poetsbeurt laten geven incl. polijsten en in de wax zetten. En nieuwe schoeisel. Voor de rest heb ik weinig behoefte aan tunen bijv. Al zou een betere wegligging wel kunnen waarderen.  :D

Joosie200

Citaat van: GTIMAN op 21 september 2010, 17:24:06
Hallo,
Dat schrapend geluid zal denk uit de CVT bak komen.
Groeten

Voor de micra heb ik als eerste auto een Volvo 440 1.8 CVT gehad. Die had echt last van een CVT die aan het eind van zijn latijn was. En dat merkte ik op een hele andere manier. Bij het tot stilstand komen en vanuit stilstand vertrekkken (lees: bij elk kruispunt, in de file) schokte de auto gewoon. Bleek liggen aan een afstelling van de CVT dat ie afwurgt. En dat voelde aan alsof je in een handgeschakelde auto reed die onder de 1000 toeren kwam en zodoende dreigde af te slaan.

Dat was kennelijk een karakteristiek van die volvo want na een beetje googlen kwam ik bij tig topics die eenzelfde melden als ervaring. Sindsdien volvo snel weer te koop gezet. Heb deze micra, omdat ie ook CVT heeft, dus tijdens de proefrit ook lopen testen op een dergelijke kwaal. Welnu: de micra komt normaal tot stilstand zoals het hoort, schokt/bokt totaal niet. Evenmin wanneer je vanuit stilstand normaal optrekt. Zoals het hoort. Dus met de CVT is niks mis.

Heb zojuist de micra bij de lasser opgehaald. De roest heeft ie goed weten weg te halen. En hij zei dat dat geluid wat ik in mijn eerdere post beschreef komt van een opgebruikte v-snaar. En zeker wanneer de motor koud is, je weinig toeren maakt dat je het dan hoort. Dadelijk wanneer de temperatuur ook weer gezakt is zal het qua geluid erger worden want dan gaat die snaar echt piepen. Maar dat is eenvoudig te verhelpen door er een nieuwe in te zetten. En dat kost mij de kop niet. :)

Verder heb ik nadat ik de micra ophaalde het meteen rijkelijk beloond met shell v-power. Benzinemeter stond onder het laatste streepje, richting het rode streepje. Heb in totaal 28 liter getankt en toen sloeg de brandstofslang af. Nu heb ik met rijlessen geleerd is dat je dan weet dat je tank op zijn maximum zit qua brandstof. Toch vond ik dat vreemd. Want volgens de fabrieksopgave hoort de micra 42 liter te kunnen herbergen. Had ik dan echt nog 14 liter over? Daar verbaas ik mij nl. over.

2yellow4u


Joosie200

Heeft iemand enig idee waar ik soortgelijke velgen kan vinden ala Peter die het in de te koop sectie aanbiedt?  ::)



Vind dergelijke velgen die simpel uitgevoerd zijn met Nissan logo gewoon mooi voor op mijn micra. Dat in combinatie met Nissan ventieldopjes en spatlappen maakt het wat authentieker. 8) Is lastig te vinden vind ik. Ben nog niks tegen gekomen waar ik bijv. terecht kan voor zulke velgen of spatlappen. Ventieldopjes tref je overal in veelvoud te koop aan :P

En hoe krijg je zonder schade aan je lak suffe stickers eraf? Zeker wanneer ze al half er afgepeuterd zijn? Heb het dan over die NL sticker. Niks met zo'n sticker, maar dan moet ie heel zijn. En dat issie niet, dus moet ie er volledig af. En neem de slechte kwaliteit van de foto's mij niet kwalijk, heb op het moment niks anders dan mijn mobieltje om foto's mee te schieten.


emiel

Aloha,

:duim: een leuke micra!

Voor wat betreft de stickers: ik haal ze er altijd af door ze voorzichtig te verwarmen met een föhn, de eventuele restjes lijm kun je met een beetje nagellakremover(leuk scrabble-woord) weghalen.

Toedels,

Emiel

the legend

Is Micra eigen dat ie bij tanken snel afslaat. Je kunt er dan nog wel enkele liters aan toevoegen kost wat tijd alleen. ;)  Als de reservelamp gaat branden heb je nog ongeveer 7 liter brandkstof erin zitten dus ja zou kunnen. Als bij mij de lamp gaat branden kan ik er ongeveer 35 liter in tanken.

MicraMuts

Je hoeft hem maar verkeerd erin te hangen en hij slaat al af  ::) In het begin vond ik dat heel lastig maar na bijna 7 jaar wen je er wel aan  :)

Je kunt overigens nog best lang rijden als hij op rood staat en tot het lampje gaat branden.


http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

Joosie200

Ik heb ondertussen heel wat topics uit het "Alles over de K11"-subforum doorgenomen. Dus "it's not a bug, it's a feature"  8) Hij stond bij mij nog lang niet op het rode streepje, laat staan dat het lampje ging branden. Maar dat zal ik voor de tweede keer tanken bewaren. Ga er vanuit dat ik dan al dichter bij de 42L zal komen.

Ondertussen n.a.v. tig K11 topics ook maar vast een ruimere to-do list onder het mom van: beter tijdig vervangen dan met de problemen zitten later..

Luchtmassameter vervangen
V-snaar vervangen
CVT-versnellingsbakolie vervangen
Schokdempers vervangen
Airco bijvullen
Nieuwe uitlaat
Aandrijfashoezen en homokineten vervangen

Niet zo zeer omdat het nodig is. Maar meer omdat de LMM en laatstgenoemde natuurlijk aandachtspunten zijn van de micra.  De rest is met name gewoon onder het mom van slijtage maar vervangen door wat nieuws. Weet je iig dat ie technisch weer vooruit kan. Ben namelijk wel van plan deze micra langer te houden dan mijn eerste auto. Nu is dat niet moeiljk. Drie maanden, daar zit je zo op  ;D Is er iemand hier op dit forum trouwens ook goed met detailing? Dus iemand die een micra kan voorzien van een goede poetsbeurt, nieuwe waxlaag en kan polijsten enzo?

Ben woonachtig in Overijssel, Zwolle om precies te wezen. Dus als er iemand, een mede MFC-er in de buurt zit en daar tijd voor zou hebben. Dat er een prijskaartje aan vast zit weet ik ook. Zit alleen met het punt: wil je kwalitatief goed spul halen (Mothers, Poor Boys en Meguiars bijv.) dan zit je al snel op 200/250 euro. Geen punt, maar dan moet ik het zelf doen. En laat ik daar niet kundig in zijn. Voorbeeldje: eerste keer 440 wassen en wat gebruikte ik: een paar drupjes Dreft, een emmer en een spons. Juist drie dingen die je moet laten. In mijn ontwetendheid wist ik niet beter. Nu wel, dus de Micra blijft die ellende bespaart ;)


MicraMuts

Luchtmassameter vervangen als er nog niets aan de hand is zou ik persoonlijk niet doen. Die dingen zijn bij de Nissan dealer een fortuin en imitatie zit je ook boven de 150 euro.
Als de luchtmassameter kapot gaat kun je hem lassen, of laten doen  :) Stukje goedkoper.

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

Rob

zou eerst die stickers er is afhalen achter op jeetje wat vol
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Joosie200

Alleen die NL en ACN zijn stickers. Die airco is een plaat die vast zit en duidelijk geen sticker. Enfin. Morgen breng ik mijn micra weg om de v-snaar te vervangen. Vrijdag laat ik de micra onder handen nemen en dan krijgt ze een poets en waxbeurt met een combinatie van merken. (Meguiar's, poorboys, monello, smartwax, wolfgang, race glaze) Vraag dan ook meteen om die stickers mee te nemen en voor altijd te verwijderen. :)

Zit nu te kijken naar schokbrekers.  Je hebt rode Koni's en je hebt Monroe Reflex (althans als ik zo kijk is dat wat ik wil: betere wegligging en comfort, ga er geen sportieve bak van maken dus gele Koni of Monroe sensatrac worden het niet) Is wel iets om mee te wachten: want een setje goede schokbrekers kosten wat. Zeker i.c.m. montage. Wat is meer aan te raden: Koni of Monroe? Of zijn ze gelijk aan elkaar en geldt dan: die het vriendelijkste is voor je portemonnaie? :P

Red Racer

koni is opo prijs en monroe is een tik goedkoper.
daarbij zal ook kwali zitten.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]