Mijn Micra K11 1.3 GX

Gestart door Joosie200, 21 september 2010, 10:28:26

Vorige topic - Volgende topic

Rob

tja of doe het zelf monteren en uitlijnen laten doen
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Joosie200

Zelf monteren?  ::) Dat zou niet goed gaan met 0 gereedschap, 0 kennis en 0 ruimte om überhaupt rustig zo'n klus te kunnen doen. Bovendien laat ik dergelijke dingen liever over aan mensen die er verstand van hebben. Enfin, heb een bestelling bij stroeve de deur uit gedaan. Ga het pakket zelf ophalen en dan nadien meteen door naar de garage. Ben benieuwd hoe snel ze hem binnen hebben. Heb gekozen voor zowel veren als schokbrekers van Weitec. Zijn op elkaar ingespeeld en ookal zegt men dat tot 40mm met originele schokbrekers wel kan, wil ik geen risico lopen ookal is het 35mm.

And now.. we wait :)

davey

denk dat je met montage van 100 euro rondom echt wel blij kan wezen hoor! de meeste vragen er echt wel meer voor! zeker als je ook nogeens de onderdelen zelf aanleverd!

De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Joosie200

Kreeg vanmiddag eenzelfde telefoontje als afgelopen vrijdag. Dat Weitec setje is end of life. Ik kon voor hetzelfde geld Weitec of Apex verlagingsveren + Koni geel achter en voor Streetseries schokbrekers krijgen. Ik heb de bestelling omgezet naar enkel Weitec veren. Die street series is namelijk het eigen merk van Stroeve en in hoeverre loopt het dan gelijk als je voor en achter verschillende schokbrekers hebt zitten.

Even polsen: hoeveel zijn er hier die enkel verlagingsveren hebben aangeschaft? Als ik zo een beetje de topics doorneem kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat dat er best wat zijn. En met een standaard verlaging van 35mm kan het toch ook gewoon af met enkel veren? (ook al zullen nieuwe schokbrekers nog meer bijdragen aan de rijveiligheid)

Rob

tja mijn dempers waren op dus ik heb er nieuwe monroe's onder gegooid,
was van laag tijdelijk naar hoge veren gegaan omdat het aanliep achter... dat vonden de dempers niet leuk.

verlagen gaat 9/10 x goed met oude dempers.
bijna niemand heeft hier nieuwe dempers er bij gedaan.
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

davey

35mm verlagingsveren op je originele dempers gaat prima hoor mits de dempers nog goed zijn. als je originele dempers in slechte staat zijn is het echter geen aanrader! icm verlagingsveren is het dan echt helemaal snel afgelopen met ze!

als je schokdempers nog goed zijn... dan gewoon doen! als je ook de schokdempers aanpakt heb je een beter resultaat!

maar als ik het goed begrijp heb je voor €475 weitec veren, koni dempers achter, streetseries voor??? das niet teveel geld hoor! als mijn schokdempers gaar zouden zijn had ik het wel geweten!
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Joosie200

Ik heb nu gezien hoe de bestelling er voor staat...

2     Koni Sport demper achteras Nissan Micra K11     € 90.00     € 180.00
     Bestelnr    : 80-2748Sport    
     Voorraad    : moet besteld worden bij onze leverancier    

1    Nissan Micra (K11) 1,0-1,3 8/92-2/98 Verlagingsveren Weitec, 35/35mm    € 125.00    € 125.00
     Bestelnr    : 28285008    

2    Koni STR demper vooras Nissan Micra K11    € 85.00    € 170.00
     Bestelnr    : 8750-1042    

Dus 4x Koni schokbrekers i.c.m. met Weitec veren voor 475. Vind ik een net bedrag. Want Koni staat toch hoger aangeschreven qua schokbrekers als Weitec non? Verder heb ik geen idee in welke staat mijn OEM schokbrekers verkeren. Maar mijn micra is van 1997. Dus kan ik mij inbeelden dat na 13 jaar wel e.e.a. aan slijtage heeft opgetreden en dat i.c.m. verlagingsveren nieuwe schokbrekers wel op zijn plaats is.

Komt naar alle waarschijnlijkheid volgende week donderdag binnen. Hopelijk nog net voordat ik op vakantie ben. Anders volgen de foto's pas in het nieuwe jaar  ;)

davey

lijkt me zeker geen verkeerde keuze! kijk het zijn best wat euries dat klopt maar....

- veel betere wegligging
- veel betere looks
- koni = kwaliteit
- je hebt alles nieuw met garantie dus weer jaren rijplezier en geen omkijken!

als mijn schokdempers aan vervanging toe zijn die ik het ook

Michiel

Heb je gele Koni's gekocht? Let dan wel op bij de montage van de achterkant, dit kan soms wel een uitdaging zijn. Er zijn bedrijven die hier iets heel gevaarlijks van kunnen maken.....

Jeroen330

Ga je de boel nu zelf monteren?

Citaat van: Michiel op 14 december 2010, 20:02:08
Heb je gele Koni's gekocht? Let dan wel op bij de montage van de achterkant, dit kan soms wel een uitdaging zijn. Er zijn bedrijven die hier iets heel gevaarlijks van kunnen maken.....

En wat kan er in hemelsnaam fout gaan met schokbrekers achter...
maakt koni ze van kaas?

Joosie200

Citaat van: Jeroen330 op 14 december 2010, 20:17:04
Ga je de boel nu zelf monteren?

Nee, dit was ik nooit van plan. Ik laat het monteren door een garage in de buurt.

Citaat van: Michiel op 14 december 2010, 20:02:08

Op welke manier dan? Niet goed vastzetten waardoor er kans bestaat dat de demper los schiet ofzo?

davey

snap de opmerking van michiel totaal niet!  :o

daar zou ik graag een toelichting van willen!

Michiel

Citaat van: davey op 14 december 2010, 21:33:07
snap de opmerking van michiel totaal niet!  :o

daar zou ik graag een toelichting van willen!

Er is hier iemand op het forum die ooit ook eens gele Koni's had. Die had ze laten monteren bij een bedrijf, maar het paste niet helemaal. Toen hebben ze het allemaal passend gemaakt wat het er niet veiliger op maakte.

Jeroen330

Ah... vandaar.. duidelijk..
Nou Joosie, je kan mijn hulp ook vragen ;)
Ik ben niet gratis (anders staat er elke dag wel iemand voor de deur met zijn auto) maar kan je wel veel leren ;)

Daarbij beschik ik ook nog over wat speciale tools (timing gun, Nissan data scan, you name it)

emiel

Citaat van: Jeroen330 op 14 december 2010, 23:17:19
Ah... vandaar.. duidelijk..
Nou Joosie, je kan mijn hulp ook vragen ;)
Ik ben niet gratis (anders staat er elke dag wel iemand voor de deur met zijn auto) maar kan je wel veel leren ;)
Daarbij beschik ik ook nog over wat speciale tools (timing gun, Nissan data scan, you name it)

O0
Dat is een mooi aanbod!
En dat is het fijne van een forum zoals dit: mensen zijn altijd bereid om elkaar te helpen met raad en daad! O0