Mijn Micra K11 1.3 GX

Gestart door Joosie200, 21 september 2010, 10:28:26

Vorige topic - Volgende topic

Joosie200

Citaat van: Jeroen330 op 14 december 2010, 23:17:19
Nou Joosie, je kan mijn hulp ook vragen ;)

Bedankt voor je aanbod maar ik heb een nieuwtje om te melden.

Stroeve motorsport belde mij op met de mededeling dat de leverancier 0 schokdempers op voorraad had betreffende de Koni STR.T vooras. Hij kon via contact met Koni regelen dat ik met een bijbetaling van 40 euro Koni Sport kon krijgen ook als vooras. Dus compleet, voor en achter Koni Sport.

Dit terwijl het prijsverschil tussen Koni Sport en Koni STR.T (266-170=) 96 euro is. Kortom: 56 euro korting. In dat geval zou ik zelf in de knel komen wat betreft geld voor montage/uitlijnen. Dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken onder het mom van "nee heb je, ja kun je krijgen" En een emailtje er aan gewaagd met het voorstel.. totaal is nu: 475. Bijbetaling van 40 maakt het 515. Als ik nu 600 euro betaal, kunnen we dan een deal maken dat bij dat bedrag inbegrepen zit montage/uitlijning bij jullie? En ik kreeg een bevestigend e-mailtje terug.  8)

Oorspronkelijk zou ik uitkomen op 475 + 150 montage/uitlijnen plaatselijke garage = 625 euro. Nu heb ik dus voor 25 euro minder en slechts 35 euro overschrijding van mijn daadwerkelijke budget (475 bestelling en 90 euro montage/uitlijngeld) van 565 totaal een upgrade van Koni rondom gekregen! Incl. montage/uitlijning O0

PS: ik ben mij er van bewust dat het niet makkelijk meer te volgen is. Maar enfin, moi=blij!

davey

kijk eens aan O0 top geregeld man!
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Jeroen330

Dat is zeker netjes! en ook nog eens vet mooie dempertjes! Ik ben benieuwd naar de foto's!

emiel

O0

Goed geregeld!

Ze weten daar donders goed hoe ze het spul goed moeten monteren.

Alvast veel rijplezier toegewenst!

davey

De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Joosie200

Citaat van: davey op 27 december 2010, 23:39:59
al wezen monteren???

Nee, dat komt woensdag over een week pas aan de orde. Dus nog een weekje geduld en dan zal ik before & after foto's plaatsen :)

davey

haha oke veel succes. was gewoon ff nieuwsgierig haha:p

Joosie200

Neem de slechte fotokwaliteit voor lief, zijn gsm foto's

Voor:

Na:

Tijdens:

Eerste indruk?

Wat rijd dat fijn.  8) Gewoon stevig op de poten staan terwijl je drempels/hobbels/klinkerweggetjes passeert. Eerst 2,5 uur gewacht tot ze klaar waren. Vervolgens half uurtje gewacht op uitlijnen. En wat een verbetering met de standaard veren/schokdempers. Heb de oude veren wel weer meegenomen, mocht bij verkoop een nieuwe eigenaar ze er weer onder willen.

Red Racer

zozo staat wel beter maar nu nog een heerlijk stuk rubber met zomer velgen er onder joosie.

hoe staat de zoektocht daarvan?

[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Joosie200

Citaat van: Red Racer op 05 januari 2011, 18:43:15
hoe staat de zoektocht daarvan?

Heb sinds 1,5 maand nu nieuwe zomerbandjes. Daar rij ik gewoon op door tot nov 2011 en bestel dan 14"/15" Goodyear vector 4 seasons in de richting van 175/185 | 55/50  / 14/15. 195/45/15 is weer tot daar aan toe. Wil best wel wat breder, maar wil niet al te veel inleveren op brandstofverbruik wat nu prima is. En wat betreft velgen: ga gewoon voor een nieuwe set stalen exemplaren. Waarom? Gewoon omdat die goedkoper zijn en je voor echte mooie aluminium varianten kapitalen betaald. Toegegeven dat staat heel mooi, zeker in een 195/45/15 variant maar tis zo donders duur.

Dus ik ga een beetje in het midden zitten denk ik.

Red Racer

een zoektocht naar een net setje lichtmetalen velgen er onder, of je staal opknappen en puik ziver spuiten.

[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Joosie200

Citaat van: Red Racer op 05 januari 2011, 18:51:33
een zoektocht naar een net setje lichtmetalen velgen er onder, of je staal opknappen en puik ziver spuiten.

Dat tweede sowieso. Maar her en der zit er roest/oxidatie op, kun je dat niet met van die stift gevallen weg krijgen waarna je er een verfbus overheen knalt met metalic zilver? Want dat staat wel het mooiste idd, als ze er weer spic en span bij staan.

davey

nog beter in het midden gaan zitten door een keuk setje tweedehands velgies aan te schaffen ;)

en omdat je deze bandjes wilt oprijden kun je nog even op je gemakkie zoeken O0

Joosie200

Even polsen..

http://link.marktplaats.nl/410506812

# 6,5 X 15 INCH
# 4 X 100 STEEK
# ET 38

Nevermind... gebeld, naafgat was 60.1mm. En de micra moet 59.1mm hebben nietwaar? Welnu, hij had nog decentreerringen liggen op voorraad voor 1mm. Ergo: ik heb 4 velgen op de kop getikt voor 175 euro  :) Dezent F om precies te zijn. Koop ik rond oktober in de maat 195/50/15 Vredestein Quatrac 3 banden en laat ze dan ter plekke rondom de velg zetten. Tot die tijd doorrijden op mijn 13" zomerbandjes en ik vind het wel prima  :D

dimimicra

Ik heb die goodyears net op de auto gezet, eerst indruk : zeer goede band !
In de regen kan je echt makkelijk rijden zonder het gevoel te hebben dat de auto rechtdoor zal gaan in een bocht :-)
Ik heb ze in 185/55 R14 gekocht :-)