Mijn Micra K11 1.3 GX

Gestart door Joosie200, 21 september 2010, 10:28:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joosie200

Citaat van: davey op 22 januari 2011, 21:51:44
je hebt achter geen schijven kerel. dat zijn trommelremmen

Weet ik, maar als je gaat vernieuwen zie ik bij hbase voor achteren wel schijven aangegeven staan. Dat er standaard trommelremmen opzitten ok, maar dat betekend dan toch nog niet dat je die niet kunt vervangen voor massieve remschijven? Anders laat ik er wel nieuwe trommelremmen achter opzetten indien remschijven zijn uitgesloten.

davey

je kunt de trommelremmen achter niet zomaar vervangen voor schijven. was dat maar zo:p in duitsland zijn er el k11jes geleverd met schijven achter. het is dus wel een mogelijkheid om een duitse achteras te monteren. of je huidige achteras aanpasbaar is voor schijven betwijfel ik  zeer. dan zul je heel wat moeten aanpassen. lijkt me geen optie. trommels vervangen is vaak best duur en vaak helemaal niet nodig. de trommels van binnen ff licht opschuren en nieuwe remschoenenset is denk ik wel voldoende. is je gevoel van remvermogen achter nu niet goed dan?
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Joosie200

Met dat remvermogen zit het wel goed, als ik het rempedaal meteen intrap staat ie echt wel stil. Sterker nog: je schiet zelf een stukje uit je zitting door de remkracht en het plotselinge stilstaan. Nieuwe remblokken kan geen kwaad want met normaal remmen hoor je wel duidelijk de remblokken in actie. Geen pieptoon ofzo, maar laten we het zo zeggen: je merkt dat ze niet langer nieuw zijn.

Dan laat ik de trommelremmen voor wat ze zijn en vraag bij de plaatselijke garage gewoon zowel voor als achter om nieuwe blokken. En voor nieuwe remschijven. Volgens de site mijngarage leveren ze TRW remblokken en brembo remschijven. En qua accu eentje van Bosch dan wel Yuasa. Dan opteer ik voor een Bosch S4023 :) Weet ik ong. waar ik mee rekening moet houden qua prijs. En ik bel de garage zelf wel vraag hun om een offerte. Kan ik mooi met de uitkomst via mijngarage vergelijken en wie weet valt het iets goedkoper uit.

Overzicht van jouw klus(sen)
Remschijven en -blokken voorzijde    €234,19
Accu €115,85
Grote onderhoudsinspectie €175,32

Totaalprijs volgens mijngarage: €525,36

GTIMAN

Heb jij een geldboom ofzo?

Shadow

als je een beetje op ebay kijkt vind je ze voor heel veel minder.. en ze er opzetten is in een middag gedaan..

met die schijven en blokken kun je dus zeker wel 100 euro besparen (je je hebt gratis ervaring op gedaan)
Kennissen zijn makkelijker dan kennis...

Joosie200

Citaat van: GTIMAN op 23 januari 2011, 17:41:39
Heb jij een geldboom ofzo?

Nee, was het maar zo. :) Wat ik wel heb is een bijbaan waarmee ik het geld bij elkaar weet te krijgen om dergelijke dingen te doen. Zonder die bijbaan was het geenzins voor mij mogelijk om de micra aan te houden. Daarom plan ik dingen als dit, zodat ik weet hoe lang ik er voor moet werken.

Citaat van: Shadow op 23 januari 2011, 18:12:03
als je een beetje op ebay kijkt vind je ze voor heel veel minder.. en ze er opzetten is in een middag gedaan..

met die schijven en blokken kun je dus zeker wel 100 euro besparen (je je hebt gratis ervaring op gedaan)

Is verleidelijk, elke euro in de knip houden is mooi meegenomen. Maar nee, daar ga ik niet aan beginnen. Zou het best wel kunnen proberen, maar in hoeverre is zoiets foolproof? Bovendien is dat nu de reden waarom ik deze klusjes laat doen. Ik heb die deskundigheid niet, het gaat wel om je eigen veiligheid als je rijdt in de auto. Als je weet dat je er zelf 0 verstand van hebt ga ik niet mijn eigen veiligheid op het spel zetten door een slok op een borrel te kunnen besparen.

chiba_kun

Leuk om te zien dat jouw GX inderdaad echt precies hetzelfde is als de mijne. Je zorgt er  ook heel goed voor (die insteek heb ik ook hoor, bij al mijn auto's).

Joosie200

Citaat van: GTIMAN op 23 januari 2011, 17:41:39
Heb jij een geldboom ofzo?

Hier kom ik nu op terug. Niet ik, maar de fiscus heeft kennelijk wel een geldboom! ??? Die grote beurt, nieuwe banden ga ik aanschaffen n.a.v. wat ik terug krijg bij het tj-biljet. En dat bedrag is ruim dekkend voor alles  :)

Joosie200

Met het zonnetje wat zo fijn scheen buiten vond ik het tijd om eens de tankdop + motorkap onder handen te nemen. En dat is niet zo gek ook. Aanschouw de voor & na foto's maar eens goed! ;)










Het werd hoog tijd dat dit eens aangepakt werd en met succes :)

Rob

lekker bezig geweest zie ik al mooi hoor!
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Red Racer

zozo jy bent stevig wezen huishouden.

vooral bij je tankdop.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Joosie200



En vandaag de buitenkant weer eens aangepakt. :) Rijdt toch fijner rond nu je weet dat ie een grote beurt heeft gehad. En dat daarnaast veel slijtage-onderdelen vernieuwd zijn. :) Van de zomer maar eens de velgen goed proberen schoon te krijgen. Zal nog wel een hels karwei gaan worden met vastgekoekte remstof.

emiel


Rob

kijk hem glimmen jonguh
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Red Racer

ohwwww glim glim,

je bent aleen de banden zwart vergeten joosie.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]