The Black Pearl (the fenix) - Street Legal Kart 1.6 v2

Gestart door Rob, 24 september 2010, 21:49:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Riesh

Dan hoef je je helemaal niet te schamen voor die 90 paarden.
nog wel ff zorgen dat die dip in de koppelkromme weg is
Micra Addict

Rob

dat is vermoedelijk de uitlaat pijp van 52 naar 32 vandaar dat chrismo ingeschakeld word ;)
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Leo

dat spruitstuk levert flink wat pk's op :)

enja zn grote (zelfbouw) uitlaat geeft niet altijd meer vermogen he :)

op naar chrismo dus O0
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Rob

zelfbouw? uhm chrismo heeft een janspeed kopie gemaakt alleen dan rvs... en qua uitlaat lijn ga ik alleen groter want kat en middenpijp zijn nog orgineel
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Leo

Citaat van: Rob op 05 maart 2013, 21:21:52
zelfbouw? uhm chrismo heeft een janspeed kopie gemaakt alleen dan rvs... en qua uitlaat lijn ga ik alleen groter want kat en middenpijp zijn nog orgineel

aha dus toch iemand die van zijn dienst gebruikt heeft gemaakt :D

dat is wel echt een flinke vermogens toename dan zeg O0

ik bedoelde met de zelfbouw alleen je jap style einddemper ::)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

ex streetlegal micra

Bij mij was dat toen de luchtfilter die voor een dip zorgde
Bij k&n op de test bank met een j&r luchtfilter gaf ook een dip
Na montage van een k&n luchtfilter liep de koppelkromme mooi door
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

Riesh

ik denk idd ook dat je het aan de inlaatkant moet zoeken, niet aan de uitlaatkant
Micra Addict

Milo

Citaat van: ex streetlegal micra op 05 maart 2013, 22:49:27
Bij mij was dat toen de luchtfilter die voor een dip zorgde
Bij k&n op de test bank met een j&r luchtfilter gaf ook een dip
Na montage van een k&n luchtfilter liep de koppelkromme mooi door

Als ik dit dan lees zit er dus wel degelijk verschil tussen filter's (merk) qua prestaties.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

Citaat van: Milo op 06 maart 2013, 07:56:40
Als ik dit dan lees zit er dus wel degelijk verschil tussen filter's (merk) qua prestaties.

er zit ook idd verschil tussen filters, filters passen immers je koppelkromme aan. maar dit komt helaas niet altijd ten goede :(
daarnaast speelt de afstand van buis tot gasklephuis een belangrijke rol
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Rob

chrismo zijn spruitstuk zit al 4 jaar op me auto hij heeft hem toen zelf gemaakt voor zijne :)
chris heeft me dorpels keurig gelast en stukje bij de kont...
dus ik zou niet weten waarom weer bij de beste man aan te kloppen :) is gewoon een topper

denk een combie van die dip ga gewoon met me setup spelen ;)
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

ex streetlegal micra

Citaat van: xleonl op 06 maart 2013, 11:29:30
Citaat van: Milo op 06 maart 2013, 07:56:40
Als ik dit dan lees zit er dus wel degelijk verschil tussen filter's (merk) qua prestaties.

er zit ook idd verschil tussen filters, filters passen immers je koppelkromme aan. maar dit komt helaas niet altijd ten goede :(
daarnaast speelt de afstand van buis tot gasklephuis een belangrijke rol

Ze hadden er toen zo'n paddestoel erop gezet , deze zat gelijk aan de inlaat
Ik had mazzel dat ik op de rollerbank mocht anders was ik er waarschijnlijk nooit achter gekomen

Ik denk dat chrismo vast wel een paar foto's van heeft van de opendag van k&n testcentre
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

smeck

in tegenstelling tot wat veel mensen denken zorgen (vooral bij n/a auto's) voor vermogensverlies ipv vermogenswinst.
Heb ooit met wat vrienden met mn prelude wat runs gemaakt...en de stock intake met een k&n inleg filter was de enige die voor meer vermogen zorgde...alle andere intakes was gelijk met stock of enkele pk's verlies. Enige wat je er echt mee wint is een leuk intake geluid.

Hebben et getest met een k&n pod, hks mushroom pod, fat intake en pod rechtstreeks op intake.

Het idee bij n/a motoren is dat je een bepaalde tegendruk wil hebben bij zowel in als uitlaat zodat je blok echt de lucht erin zuigt en er vervolgens weer uit zuigt. Een grote intake of breed uitlaatpijp gaat dit effect tegen.

De beste kans voor vermogenswinst met een intake is een echte cold-air intake van injen oid die de lucht rechtstreeks uit de rijwind pakt.
what's that...can't hear you over the sound of the scraping!

Leo

dus een originele intake met K&N vervaningsfilter

of een openluchtfilter direct op het gasklephuis met hierboven een cold-air intake ?

rob had jij niet nog zn kleine intake liggen ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

smeck

#943
met een cold air intake bedoel ik dat je pod zelf in de gril/bumper zit.
Nu helpt het wel om een airbox te maken als je een pod heb met eventueel een stuk buis die de lucht vanuit je bumper er rechtstreeks heen begeleidt

airbox

cai


en nog een filmpje met wat tests:
http://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q
what's that...can't hear you over the sound of the scraping!

Rob

ik ga het is ff met regenafvoerpijp testten welke maat het besten is en dan koop ik wel een rvs pijp weer er voor in plaats
voordeel aan regenafvoerpijp is dat je snel kan aanpassen dus voor testen goed zat ;)

ook ff de oem luchtbox ombouwen :)

en idd pod filter test :P
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed