Taxloss' New Ride

Gestart door Taxloss, 24 oktober 2010, 16:47:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taxloss

Nieuw tellerhuis in de auto gebouwd, nu doen de lampjes het gelukkig wel allemaal, alleen nog een keer de teller goed laten zetten.
Vandaag een nieuw stekkertje aan de lampen laten zetten, want ze smelten elke keer (had ik met de oude micra ook)
7 januari gaat hij naar de garage om de bodem te laten lassen, en een algehele checkup...
We zullen zien...
Weing gereden deze week ik zit steeds vast. Tot nu toe heb ik steeds lieve mannen gevonden die me willen helpen... maar jah, ooit sta je alleen... hahaha.
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Micra_powerk10

Heey Nicole..
Het blijft een mooie auto, Het heet lopen van de motor lijkt mij thermostaat of waterpomp..

Om terug te komen op de zwaar functionerende koppeling.. Kijk even hoe de kabel ligt in de motorruimte, Ik heb al meerdere malen micra's k11 gehad en de kabel anders gelegd dat die wel soepel koppelde. Wel gelijk even de kabel smeren :)

Groetjes
I am only the driver..
Ford USA Mustang

Taxloss

Bedankt voor je tip, ik ga het doorgeven aan de garage!
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

nismo

Kabel zou ik niet weten. Is iig vervangen net voor de verkoop.

Overigens komt het heet worden volgens mij door het niet automatisch aangaan van de ventilator.

Bevalt de auto wel nog steeds?

Anti autostyle!!

Taxloss

Opzich bevalt de auto prima... Alleen hij koppelt nu echt heel heel vervelend. En ik baal van het gat in de bodem.
Maar hij is erg mooi geworden en het is gewoon een mooie auto.

Ja de ventilator gaat niet automatisch aan, maar waardoor komt dat? thermostaat kapot? We gaan het uitzoeken
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Challenge

Misschien het relais,dat je fan aanschakelt?
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Taxloss

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

nismo

Mijn vader heeft daar ook naar gezocht. Is een kabeltje/relais dat Marcel niet aangesloten kreeg (was niet zo thuis in electro geloof ik) dus had ie er zo`n schakelaartje ingezet (zie je dashboard).

En wij vonden dat wel prima zo aangezien we er nooit last van hebben gehad.

Anti autostyle!!

Jeroen330

Citaat van: nismo op 07 januari 2011, 15:46:16
Mijn vader heeft daar ook naar gezocht. Is een kabeltje/relais dat Marcel niet aangesloten kreeg (was niet zo thuis in electro geloof ik) dus had ie er zo`n schakelaartje ingezet (zie je dashboard).

En wij vonden dat wel prima zo aangezien we er nooit last van hebben gehad.

Maarja, je motor reageert wel op de temperatuur van je blok.. ik vind een oplossing doormiddel van een schakelaartje niet erg professioneel.. het is dan wachten totdat het misgaat..

als de schakelaar aan staat en je watertemperatuur niet genoeg opkomt dan denkt ie dat de motor nog niet warm is en dan past ie een hogere duty cycle toe... je AAC klep gaat dan ook als een gek staan compenseren en gooit de luchtomloop bijna dicht..
Slecht voor je verbruik dus, en door temperatuurverschillen slecht voor je onderblok

Als je motor te warm wordt kan je ECU niet ingrijpen, hij schakelt de fan dan in maar die slaat niet aan dus gaat je motor gewoon in het rood...

Als het geen relais/zekering is Nicole, dan is het misschien je temp sensor..

Taxloss

Het is waarschijnlijk inderdaad de temperatuursensor.
Dat hoorde ik vandaag.
Dat was nog het minst lastige dat ik te horen kreeg.

Heb hem weggebracht voor een gaatje in de bodem.
Blijkt de achterkant aan beide kanten compleet doorgerot. Moet dus flink wat laswerk aan gebeuren.

Een van de kabels bij de koppeling loopt over een buis. Waardoor het erg stroef gaat, de hele bak moet er onderweg om dit weer in orde te krijgen. Ik kon er wel mee doorrijden maar het is niet ongevaarlijk.

De stuurbout zat niet vast, dus vandaag of morgen had ik het stuur in handen gehad, lekker gevaarlijk!

Maar verder zag hij er wel redelijk uit :)
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Ed

Er is in ieder geval lekker veel aandacht aan besteed.........
Bak eronder uit om een kabel om te leggen nou daar heb ik nog niet eerder van gehoord.
Rijdt nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

Groetjes,Ed

2yellow4u

#161
Hopen dat de auto nu goed gerepareerd wordt en er voorlopig weer tegen kan!

Dat van het stuur vind ik wel een kwalijke zaak, gelukkig ben je er op tijd achter gekomen..

Jeroen330

wat werd er gezegd over de afstelling? ik neem aan dat ze die ook gekeken hebben? ook voor professioneel en goed laswerk weet ik nog wel meerdere mensen... laat maar weten als ik wat kan doen

sunny1600

Balen zo hoor.

succes ermee
Nordschleife Addict

2009: 4 rondes
2010: 24 rondes
2011: 11 rondes
2012: 11 rondes
2013: 5 rondes
2014: nog geen. Nurmeet countdown

Tracks driven
Nordschleife - Donington - Zandvoort - Castle Combe

nismic

Het zit je niet mee Nicole.
Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.