TeSprout's Ride: The Red Delight

Gestart door TeSprouT, 26 november 2010, 14:34:03

Vorige topic - Volgende topic

Ries

ik heb het pasgeleden ook zelf gedaan en het heel goed te doen hoor!
ik gebruikte 2 spanbanden met zo'n krik eraan, ging perfect :p

Micra1.3E3HBSuperSE2

Citaat van: TeSprouT op 07 juni 2012, 09:43:17
Even terug te komen op het trillen van de stuur. Ik heb er de laatste tijd een beetje opgelet en het valt mij op dat het stuur de ene keer erger trilt dan de andere keer.

Naar mijn idee gebeurt het trillen op dezelfde plaatsen, dus kan het zo zijn dat dit ligt aan het wegdek? (Spoorvorming?) Ook heb ik het idee dat het trillen op ouder wegdek minder aanwezig is dan nieuwer wegdek..

Zou misschien kunnen, had ik soms ook wel last van.
Maar bij mij is het nu helemaal weg :)
Oplossing bij mij: nieuwe centreerringen, de originele bij de velgen geleverd bleek het naafgat 1mm te groot te zijn.. ;)

TeSprouT

Thnx allemaal! Ja moet nog even kijken met monteren, de gereedschappen heb ik in ieder geval niet tot mijn beschikking dus daar moet ik ook een oplossing voor verzinnen. komt vast goed! O0

@Micra1.3E3HBSuperS Oke daar heb ik ook nog niet aan gedacht, misschien helpt dat ook wel bij mij? zal er eens naar kijken. thnx! :)

De J-waarde van de velgen heb ik ook nog niet naar gekeken.
Love the potiential

TeSprouT

Vandaag even een klein probeersel uitgevoerd. Het leek mij wel leuk om mijn booskijkers echt boos te laten kijken, wat doe je dan? Je pakt een stuk tape en plakt de boel eens af. Goedkoop, snel en effectief. Ik vind het wel wat hebben zo.

Wat vinden jullie? ;D

Love the potiential

Zeurdoos

Ziet er leuk uit O0 (houd er alleen rekening mee dat voor de APK niks op de koplamp geplakt mag zijn) ;)

Leo

Citaat van: Zeurdoos op 19 juni 2012, 17:15:37
Ziet er leuk uit O0 (houd er alleen rekening mee dat voor de APK niks op de koplamp geplakt mag zijn) ;)

hij kijkt er wel beter door O0.
maar mogen de booskijkers wel van de apk?
die zitten immers ook op de koplamp
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

TeSprouT

Citaat van: Zeurdoos op 19 juni 2012, 17:15:37

Thnx! Ook voor de tip, ik zat daar zelf ook al over te denken in hoeverre dit eigenlijk wel/niet mag? ???

Ik heb mijn verlichting aangezet en deze is nog goed zichtbaar en vrij
Love the potiential

Zeurdoos

Ja booskijkers mogen wel want die zitten "normaal" niet op de lamp geplakt . En het lullige is ook al veranderd het lichtbeeld niet er mag niks op de lamp geplakt zitten ;)

Maar probeer anders met Polyester de hoek van de motorkap naar het midden te verlengen net hoe roy had bijvoorbeeld ;)

TeSprouT

Ah kijk een heldere uitleg van een zeer vage onlogische regeling, haha! ;D

Ach dan halen we het voor de APK er toch gewoon weer af, vond het wel een leuke oplossing om te proberen. Die van Roy is zeker gaaf en netjes gedaan, helaas ben ik niet zo handig met polyester enz.
Love the potiential

Micra1.3E3HBSuperSE2

Ik heb ff APK-boek erbij gepakt :P en.. :
De in artikel 5.2.51 bedoelde lichten en
retroreflectoren (verplichte lichten enz. dus ook de koplampen), voor zover het het lichtdoorlatend gedeelte betreft, mogen ten hoogste 25% zijn afgeschermd.

Zolang ze maar niet meer dan 25% zijn afgeschermd of geplakt, wordt het gewoon goedgekeurd. Er wordt niet specifiek vermeld dat er niks op geplakt mag worden...

TeSprouT

Thnx voor de officiele regeling! Dan zit ik gewoon goed zo met deze afplakking want dit is geen 25%

Top die uitleg, thnx! ;D
Love the potiential

Zeurdoos

Maar ook al zou het APK afkeur zijn gewoon ff der afpeuteren ;)

2yellow4u

Ik heb koplampmaskers+booskijkers!!
Geen problemen met de APK gehad.

TeSprouT

Jaa idd, gwn even vragen van te voren is kleine moeite haha ;)
Love the potiential

Micra1.3E3HBSuperSE2

En anders kan je het er ter plekke ff af halen. :P