TeSprout's Ride: The Red Delight

Gestart door TeSprouT, 26 november 2010, 14:34:03

Vorige topic - Volgende topic

Rob

tja dat ging zo snel patrick @ inruil als ik een week eerder had geweten dat me moeder hem ging inruilen had ik er een andere klep op gehangen ;)

die spoiler had mooi gestaan op de pearl onder de s spoiler
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

TeSprouT

Heel gaaf ook je oude micra, die dakspoiler zoiets zoek ik ook nog! Maar dan zonder die middenspoiler onder je achterraam. Ook dat bolletje in je interieur rood had ik als idee in mn hoofd nu zie ik het effect is wel gaaf!

Maar erg leuk om te zien je oude micra! 8)
Love the potiential

Rob

ben het zelfde als jou begonnen ;)
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

TeSprouT

Na een heerlijke vakantie te hebben gehad in het warme en zonnige Italie ben ik weer terug in NL. Helaas is het weer hier een stuk minder.

Vlak voor mijn vakantie begon mn Micra wat rotter te lopen, wanneer je de motor stationair liet draaien wilde hij wel eens onregelmatig lopen tot bijna uitvallen. Soms pakte hij het weer op en soms viel de motor uit. Nu is het zo dat ik pas 4 maanden terug mijn luchtmassameter heb vervangen dus deze kon het niet zijn. Na overleg met een maatje van mij dachten we aan de lambdasonde. Viavia kon ik een lambdasonde krijgen en deze hebben we na enige moeite met losdraaien kunnen vervangen. Helaas hielp dat weinig.  :'(

Ik heb besloten mijn auto achter te laten bij mn maat en lkkr op vakantie te gaan, hij heeft er toen zelf verder naar gekeken. De auto is eerst door een universele scan uitgelezen maar daar kwam niks naar boven. Daarna is er besloten naar de Nissan dealer te gaan, die heeft hem ook uitgelezen. Geen foutcodes of afwijkingen te vinden, wel is de afstelling iets aangepast maar de motor liep keurig werd er gezegt. Als tip werd er meegegeven dat het ook wel eens de verdelerkap kan zijn, hier ontstaan wel eens haarscheurtjes in na verloop van tijd waardoor er bij vochtig/nat weer stroom 'lekt' met als gevolg rotter lopen. Hier moet ik nog wel naar kijken. Opvallend is dat de auto altijd perfect rijd bij mooi droog weer en inderdaad bij vochtig/nat weer gaat hij rotter lopen. Hopelijk is dit de oplossing.

Ook moeten de homokineten nu echt vervangen worden, je hoorde ze al een tijdje rommelen maar die wil ik voor de winter nog gaan aanpakken. Beide kanten worden vernieuwd. Ook zal er een nieuwe einddemper op komen, wel een plug & play sportdemper.  8)

In mijn vakantie was overigens ook mijn verjaardag, toen ik thuis kwam en mijn auto ging ophalen stond er nog een leuke verrassing op mij te wachten.  ;D
Zie de foto hieronder.

Toen ik mijn wagen achterliet voor de vakantie nog snel even een foto gemaakt!  O0

De verrassing toen ik thuis kwam!  8)
Love the potiential

Red Racer

jar van die terugslag en je hebt er goed naar laten kijken en ook nog wel bij een nissan dealer ;)

als bunny die sportflex er nou eens onderzet kan je een beetje kijken of je ook zowm pijp aanschaf .

http://cgi.ebay.nl/100mm-Nissan-Exhaust-muffler-MICRA-MARCH-K11-Z10-CUBE-/250866322799?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a68cc4d6f
weet niet of zo iets is want dit is een vrij goedkope sport demper heb zelf een nismo pijp bij hem gekocht aleen moet hem nog monteren.

[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

TeSprouT

@ Red Racer,

Jaa baalde ook wel flink, maar ik ga alles nu de komende twee weken goed aanpakken. Verdelerkap is niet al te duur als het goed is, alleen die twee homokineten zal even prijzig worden. Maar dan rijd hij weer perfect!

Die Sportex van Bunny ben ik ook nog altijd heel erg nieuwsgierig naar, daar zit ik namelijk ook voor te kijken. Aan de prijs zal het in ieder geval niet liggen! Denk ook dat die uitlaat op korte termijn bij mij er onder zal zitten.

Een Nismo pijp is ook erg gaaf! Maar jij hebt toch al een sportdemper er onder zitten? Is die niet goed meer dan?
Love the potiential

Red Racer

jawel die is rete goed aleen de demper is wat lang en zit tegen me achterbumper aan.

die demper gaat niet weg vanwegen de Janspeed dat het is.

[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

TeSprouT

Update:

De Micra is vandaag in de garage geweest, homokineten zowel links als rechts zijn vervangen + verdelerkap, rotor en bougiekabelset. Allemaal voor een mooi prijsje kunnen doen. Vanmiddag kon ik dan eindelijk de Micra weer ophalen.  ;D

Hij rijd weer als een zonnetje, hopelijk blijft dat voorlopig ook zo! Ben er in ieder geval weer helemaal blij mee! Zeer binnenkort maar eens gaan rondkijken voor een sport einddemper!  O0

Ook wil ik op de achterklep en onder m'n zijknippers de Tango55 badge's weg halen. Deze vind ik nogal lelijk. Hoe kan ik dit het beste doen? Ben bang dat ik eventueel de lak beschadig.  ???
Love the potiential

Riesh

voorzichtig verwarmen met een fohn, dan wordt de lijm zacht en trek je ze makkelijker los. Daarna de lijmresten verwijderen met iets dat deze oplost zoals diesel of stickerverwijderaar, terpentine. GEEEN thinner gebruiken dat tast de lak aan. Dan zie je waarschijnlijk nog steeds vaag dat de badge er gezeten heeft.
Dan kun je met een milde polish (polijstmiddel)  het koetsdeel oppoetsen en zal je zien dat de mooie rode kleur van de auto zelf ook terugkomt. Daarna wel in de wax zetten, rood blijft gevoelig
Micra Addict

TeSprouT

@Riesh

Thnx voor je goede en duidelijke uitleg! Hier heb ik wel wat aan, ik ga het proberen. Resultaat zal vanzelf wel te zien zijn hier!  O0
Love the potiential

TeSprouT

Van de week toen ik even de tijd had en het weer lekker was buiten ben ik lekker bezig geweest met m'n auto. Ik ergerde al langere tijd aan die lelijke Tango55 emblemen op de auto. Op de achterkant, zijkanten en in het interieur waren deze emblemen te vinden.  >:(

Dus hup weg met die dingen! Als eerst de emblemen verwarmd met een haarföhn daarna met tand flos achter het embleem gekomen en met een zaag beweging de emblemen los gekregen.

Het meeste lijm was wel meegekomen met het embleem, echter was er nog wel een lelijke vlek te zien. Dat moest dus ook nog weg!

Een maat van mij en hier op het forum door Riesh werd er aangegeven gewoon stickeroplosser te gebruiken. Ik heb HG Stickeroplosser gebruikt, prima spul! Daarna wat poetsen en het eindresultaat mag er zijn.  8)

Ook aan de zijkanten.

Vandaag ook nog even langs Xander gereden, een leuke update opgepikt. Binnenkort maar eens gaan monteren!  O0

Dat was hem wel weer even voor nu!  ;D
Love the potiential

Bunny

Ziet er stukker beter uit  O0 ga je die andere stikkers/reflectoren ook nog verwijderen?

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

TeSprouT

@Bunny

Dankje! Die reflector plaat laat ik wel zitten, vind het niet heel storend bij rood. Over die Micra sticker zat ik te twijfelen. Dus wie weet! ;)

Zat er ook over te denken om de bevestigingspunt aan de voorbumper om gesleept te worden rood te maken. Ook hier twijfel ik nog over.
Love the potiential

Red Racer

Dat is nog eens een zeeeeer handige en makkelijke tipo van jouw O0

''voor een logo gewoon een fohn en een tandenflos draadje''

je kan dat sleepook idd netjes rood maken en een subtiele rode pijl er naartoe plakken ;)

Jaar.''[/size]

Riesh

Ik zou die reflectorplaat ook laten zitten, je weet nooit wat er meekomt als je die gaat verwijderen.
Micra Addict