TeSprout's Ride: The Red Delight

Gestart door TeSprouT, 26 november 2010, 14:34:03

Vorige topic - Volgende topic

Red Racer

ik vind het wel een zeer nette geslaagde poging O0 ziet er goed uit

en een filmpje kan je via youtube uploaden en de link gewoon hier droppen.

[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

TeSprouT

Hee Patrick, thnx voor het compliment! Ik ben er zelf ook wel erg tevrede over, twijfelde eerst of het wel leuk zou staan. Ben blij dat ik het toch gedaan heb! ;)

Oja en bij deze het beloofde filmpje!  8)

Ik zou het liefst de sound nog iets zwaarder en bruter willen hebben, zou dit lukken als ik een CAI installeer? Maar al met al voor een standaard 1.0 ben ik voorlopig tevreden!  O0
Love the potiential

TeSprouT

Vandaag even mn stalen velgen wat toonbaarder gemaakt, die zagen er namelijk niet uit. Nu in elk geval een stuk beter! ;D

Voor / Na / Uiteindelijk.  O0

Love the potiential

TeSprouT

Weer even een update over hoe het nu staat met mijn auto, afgelopen zaterdag ben ik samen met een maat van mij een dag naar België gegaan. We zijn langs Stella52 gegaan om het Super S interieur op te halen. Het was een geslaagde en gezellige dag met heerlijk weer, het interieur ziet er nog perfect uit! Ik heb de sportstoelen, achterbank, deurpanelen en sportstuur over kunnen nemen dus direct compleet! Voorlopig staat de set nog even te wachten tot deze gemonteerd kan worden, eerst alles eens goed schoonmaken. Foto's volgen!  O0

HELP!
Echter heb ik een groter probleem op dit moment, afgelopen week en tijdens deze trip had ik al last van heel moeilijk kunnen schakelen in zijn 1 en achteruit. Bij thuiskomst sloeg het noodlot toe, de auto is met draaiende motor in geen enkele versnelling te krijgen. Echter bij stilstaande motor gaat het schakelen heel soepel en gemakkelijk. Ik had het gevoel dat mijn koppelingspedaal wat losser was dan normaal, gelijk even de koppelingskabel gecontroleerd maar deze werkt naar behoren. Nu ben ik bang dat er iets is met de koppeling, ik zou alleen niet weten wat precies. Baal er wel van aangezien de auto net perfect liep en nu weer een ander probleem opspeelt.  :'(

Ik hoop dat jullie mij hierin kunnen helpen waar het probleem in kan zitten?  ???
Love the potiential

Jeroen330

Tja, drukgroep naar de klote of synchro van de bak stuk..

Gok het laatste

TeSprouT

Bedankt voor je reactie! Verschillende mensen die er naar gekeken hebben die denken allemaal ook aan de drukgroep. Hier zit ik zelf ook aan te denken en niet aan de bak zelf aangezien er nooit een gek geluid uit kwam en de bak wel in versnelling gaat zonder draaiende motor. Nu ben ik niet erg technisch dus vandaar dat ik hier meer informatie probeer in te winnen wat het mogelijk kan zijn.

Is dit nog goed te repareren?
Love the potiential

Jeroen330

Wordt gewoon een nieuwe erop.. En dan gelijk met koppeling en druklager doen..

Nooit alleen drukgroep vervangen...
Koppeling wisselen is niet goedkoop.. Ik kan het voor je doen.. Voor de prijs, pm maar

terl

ik kan waarschijnlijk nog een nieuwe koppeling voor je regelen inclu druk groep..

voor 100/120 euro dacht ik zo uit mn hoofd;)

pm me maar als je dat graag wil
endless project =D

TeSprouT

Daar was ik idd al bang voor, maar hoe kan dit dan zo ineens kapot gaan?  :'(

Als ik het laat repareren doe ik inderdaad gelijk alles, aangezien het blok dan toch volledig open ligt en je daarna niet weer voor verrassingen wil staan.
Love the potiential

TeSprouT

Citaat van: terl op 27 september 2011, 10:52:09
ik kan waarschijnlijk nog een nieuwe koppeling voor je regelen inclu druk groep..

voor 100/120 euro dacht ik zo uit mn hoofd;)

pm me maar als je dat graag wil

Bas thnx voor je aanbod! Ik ga er zeker even over nadenken, zodra ik voor mezelf een besluit genomen heb wat ik doe laat ik het je wel weten! :)
Love the potiential

terl

vaak auto rijden/ ligt eraan hoe je koppelings pendaal is afgestelt..

endless project =D

terl

endless project =D

TeSprouT

Citaat van: terl op 27 september 2011, 10:58:45
vaak auto rijden/ ligt eraan hoe je koppelings pendaal is afgestelt..

Pedaal van de koppeling was vergeleken met de andere pedalen een stuk zwaarder, hier kreeg ik ook geregeld wat over te horen als mijn vriendin, pa of broertje in mijn auto reden. Dit was altijd al zo sinds ik hem kocht, misschien toch verkeerde afstelling?

Aantal km's dat ik rij valt mee, het zijn vooral de kortere ritjes in de buurt. De KM teller staat nu op ongeveer 111.500km dus valt mee.

Thnx voor de prijsopgaaf Bas, ik laat het je wel weten! ;)
Love the potiential

TeSprouT

UPDATE:

Na lang getwijfeld te hebben over wat slim is om te doen met deze Micra en bijna het besluit te hebben genomen voor een andere te kijken (het is steeds probleem, op probleem). Heb ik na gesproken te hebben met Jeroen330 (thnx!) en mijn schoonpa toch besloten de Micra te laten maken. Er zit net een nieuwe APK op, de homokineten zijn nog nieuw, mooie sport einddemper van Remus erop gezet, auto zit goed in de lak etc.

Dus auto weggebracht naar de garage, het was de bedoeling dat ik gesleept zou worden aangezien ik niet meer kon schakelen. Door de koppelingskabel heel strak af te stellen was schakelen weer mogelijk, dus gewoon op eigen kracht naar de garage gegaan. Daar aangekomen hebben ze snel even gekeken en wisten ze al bijna zeker dat het mijn druklager versleten was, uiteraard gelijk heel koppelingsset incl montage qua prijs afgesproken en mijn auto achtergelaten.

Gisteren aan het eind van de middag werd ik gebeld, mijn auto was klaar en kon weer opgehaald worden. Ik er natuurlijk gelijk heen, de monteur wilde mij echter eerst nog iets laten zien voordat ik weg mocht.

Dit:

Het was dus duidelijk wat de oorzaak was! Ik moest gelijk wennen aan mijn nieuwe koppeling, zo licht heeft hij nog nooit gekoppeld! Het rijd in ieder geval heerlijk!  ;D

Vrijdag afstel meeting in Rotterdam met Jeroen330 en andere, dan kan de Micra er voorlopig weer tegen aan! O0
Love the potiential

TeSprouT

Afgelopen vrijdag afstel meet gehad met Jeroen330, helaas wegens een kapotte stationair stelschroef kon er niks afgesteld worden. Hiervoor heb ik al een oplossing dus dit komt binnenkort zeker goed!

Verder heb ik wel een andere leuke update, een waar ik zelf erg blij mee ben! ;D Ik heb sinds dit weekend het Super S interieur geïnstalleerd. Een hele verbetering kan ik je vertellen, de stoelen zitten heerlijk! Ook de achterbank en het stuur is van het Super S interieur! Ik moet alleen nog even de deurpanelen veranderen, maar vanwege het slechte weer heb ik dat nog even uitgesteld.

Foto's!

Love the potiential