TeSprout's Ride: The Red Delight

Gestart door TeSprouT, 26 november 2010, 14:34:03

Vorige topic - Volgende topic

dimimicra

Ik weet een ding, steek geen goedkope dingen op je motor ...
Een goede filter is echt belangrijk.
Ik wou deze ook kopen, maar heb verhalen gehoord dat het eigenlijk zelfs slecht kan zijn voor de motor als je geen kwaliteit koopt.

Rob

die setjes zijn goed
las er van de week ook al meerdere keren over op micra.org.uk
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

TeSprouT

Citaat van: dimimicra op 29 november 2011, 14:12:19
Ik weet een ding, steek geen goedkope dingen op je motor ...
Een goede filter is echt belangrijk.
Ik wou deze ook kopen, maar heb verhalen gehoord dat het eigenlijk zelfs slecht kan zijn voor de motor als je geen kwaliteit koopt.

Dat is ook precies wat ik dacht, daarom was ik erg benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze set. Echter is nergens op internet een slechte review terug te vinden over deze set.

Citaat van: Defqon op 29 november 2011, 14:32:05
die setjes zijn goed
las er van de week ook al meerdere keren over op micra.org.uk

Ja ik heb ook het idee dat het gewoon een goede set is, je moet alleen niet verwachten dat je er veel vermogen mee wint. Dit is voor mij ook niet direct noodzakelijk ik vind het geluid wel leuk, daar doe ik het meer voor.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die mij eventueel meer kunnen vertellen over CAI en die van Toyosports in het speciaal. ;D
Love the potiential

Rob

bron: micra.org.uk

Citaat van: SK193If you're after an air filter, I got a K&N panel filter off ebay for about £30 inc. delivery or if you want an induction kit you can get these ones which are alright to start with for less than £45 > Micra Induction Kit

en als je die basis hebt kan je er ook een mooi duur filter op gooien later van een top merk

I have a need for speed

TeSprouT

Ja Rob je hebt helemaal gelijk! De basis is in principe gewoon goed, wil je echt kwaliteit is het altijd nog mogelijk om een top merk filter erop te zetten. Het is het proberen waard.

Het setje ziet er netjes uit vind ik! vraag me alleen af waar die blauwe slang voor is? Verder zie ik vaak dat er een klein rood filtertje op de kleppendeksel zit, waar dient dit voor en is dit noodzakelijk bij het installeren van een CAI? ???
Love the potiential

dimimicra

Dus eigenlijk als ik het goed begrijp, kan je op die pijp , nog altij later een k&n filter zetten zonder enig probleem ? Hoeveel kost die CAI ?

Red Racer

het een een hele goedkope basis waar je idd later een topmerk filter op kan zitten.

[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

TeSprouT

Dat klopt! Dus op zich het proberen waard! Wilde alleen even peilen of er geen mensen zijn die slechte ervaring hebben met dit setje. Ik wil natuurlijk niet dat mijn auto slecht gaat lopen of iets dergelijks.

Nu blijft mijn vraag weet iemand toevallig waar dat blauwe slangetje voor dient? En waar is dat kleine filtertje voor wat je vaak ziet op de kleppendeksel, is dit ook nodig? ???
Love the potiential

TeSprouT

Citaat van: dimimicra op 29 november 2011, 18:46:56
Hoeveel kost die CAI ?

ik heb even gekeken en voor zowel verzenden naar NL als B kost deze CAI van Toyosports:

£47.99 = ongeveer €55,-
Love the potiential

dimimicra

Ok. Als er een goed antwoord ggeven wordt ivm dat kleine filtertje ga ik eentje bestellen.

TeSprouT

Haha ja daar wacht ik ook nog even op, als ik daar duidelijkheid over heb ga ik er ook een bestellen. O0
Love the potiential

Riesh

dat kleine filtertje zit op je carterontluchting, het wordt ook vaak een carterfilter genoemd. Die blauwe slang doet precies hetzelfde, je hebt dus geen los carter filter nodig.

Om terug te komen op het verhaal duur vs goedkoop filter: daar is al zoveel zin en onzin over geschreven en bedacht. Ik heb zelf gereden met dure K&N en green filters maar ook met luchtfilters van zelfs 5 euro. Mijn ervaringen: ik kan geen verschil in werking ontdekken. Wel in prijs. Wel ben ik ervan overtuigd dat een geolied filter behoorlijk slecht kan zijn voor je LMM. Derhalve pak ik liever een foam of een goedkoop filter.

Er zijn vast mensen die het niet met me eens zullen zijn en gaan roepen dat het risico met een goedkoop filter erg groot is (minder goede filterwerking, risico van vuil in je motor enz). Helaas, ook daar heb ik niet een verschil in kunnen merken waardoor je kan zeggen dat dit echt serieus kan uitmaken.

en geloof me, ik heb vanuit mijn webshop en hobbymatig echt heel veel uitgeprobeerd. Sterker nog, mijn duurste filter, green twister op een Peugeot 306 gti was de slechtste aankoop.
Micra Addict

TeSprouT

Riesh thnx voor je aanvulling! Dit geeft een heel duidelijk beeld voor mij, top reactie! ;D

nu ik jouw ervaringen heb gelezen met zoveel filters etc. ben ik er uit en bestel ik gewoon deze set van Toyosports. Mocht ik later toch nog zoiets hebben van ik wil een wat duurdere filter kan ik altijd nog de overstap maken. het belangrijkste voor mij is dat ik niet de motor van mijn auto beschadig, wat dus niet het geval is.

Een carterfilter kan ik altijd nog erop zetten dan, ik vind dat persoonlijk wat netter staan dan een blauwe slang en de kosten zullen het ook niet zijn. Ik ga even uitzoeken hoe Paypal werkt en zodra ik het binnen heb horen jullie mij vanzelf wel!

Thnx iedereen voor het meedenken! O0

Ik had op google trouwens nog een plaatje gevonden van deze set gemonteerd in een Micra misschien wel leuk om te delen?

Love the potiential

Rob

dat blauwe slangetje kan naar de plek van dat kleine rode filter als ik het goed heb

en 55 euro is niks voor zo een set een autostyl buizen set is net zo duur onderhand zonder filter

I have a need for speed

TeSprouT

Jaa dat had riesh mij zojuist ook uitgelegd misschien dat ik alsnog brsluit een rood filtertje te plaatsen want dat vind ik persoonlijk wat netter ogen. Maar dat zien we wel eerst eens zorgen dat ik hem kan bestellen en uitzoeken hoe paypal precies werkt. Haha!
Love the potiential