TeSprout's Ride: The Red Delight

Gestart door TeSprouT, 26 november 2010, 14:34:03

Vorige topic - Volgende topic

dimimicra

Is een geolied filter dan zo slecht ?
Ga hoogstwaarschijnlijk de CAI met pipercross filter van Luigi overkopen.
Heb geen zin om schade te hebben aan motor LMM ... ?

Riesh

pipercross is een foam filter en is dus niet geolied.
een geolied filter trekt vuil aan en gaat snel verstopt zitten, ook komt de olie in het traject na het filter terecht waar het de LMM van slag kan brengen.
Micra Addict

dimimicra

Volgens Luigi moet die geolied worden hoor ...
Is een pipercross vector cone ...

TeSprouT

Hmm ik heb ook geen idee ik weet ook niet hoe het zit met geolied etc. ???

Dimimicra kun je dit s.v.p. Verder bespreken met riesh in pm of in je eigen topic? Thnx! ;D
Love the potiential

Micra-K12

Citaat van: Riesh op 29 november 2011, 21:59:43
een geolied filter trekt vuil aan en gaat snel verstopt zitten, ook komt de olie in het traject na het filter terecht waar het de LMM van slag kan brengen.

Klopt!

Citaat van: dimimicra op 29 november 2011, 22:16:09

Beter lezen :)

TeSprouT

Citaat van: Micra-K12 op 30 november 2011, 09:12:20
Citaat van: Riesh op 29 november 2011, 21:59:43

Klopt!

Citaat van: dimimicra op 29 november 2011, 22:16:09

Beter lezen :)

Ik snap wat je bedoel, er is een verschil tussen een filter op olie basis en een reinigingsolie.

Micra-K12 --> Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar je mening over De Toyosports filter? Zie op pagina 11/12

Ik hoor het wel! ;D
Love the potiential

Micra-K12

Nog nooit van gehoord TeSprout. Maar dat mag niet zeggen dat het een slecht merk is.

Mijn filosofie is vrij simpel: Meten is weten, ervaren is kennis bewaren :) Oftewel, kijken wat het filter doet op een lange termijn.

Voorbeeld: Heb ooit voor weinig een AutoStyle openluchtfilter gehad. Deze vertoonde na ongeveer 30.000KM scheuren in de filter.

TeSprouT

Thnx voor je mening ik ga ook gewoon de gok wagen en deel wel mijn ervaringen met jullie op het forum. Anders kan ik altijd nog besluiten over te stappen naar een andere filter. Zodra ik kan betalen met paypal word hij besteld. Ben erg benieuwd! ;D

Het engelse micra forum is ook positief over deze filter. Dus verwacht geen problemen.
Love the potiential

Rob

jom style is ook leuk spul alleen niet zo recht op de lmm zetten de kit laat los van de metalen dop in het midden en komt dan op je gaasje van de lmm te liggen

hier door teweinig lucht stotteren en happeren hikken pfff herinner het me nog goed met de automaat van me
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

TeSprouT

CAI van Toyosports is zojuist besteld en betaald, afwachten dus. Ben benieuwd! O0
Love the potiential

TeSprouT

JAJA! Vandaag heel leuk pakketje binnen gekregen! ;D

Met daarin natuurlijk de CAI! Heb even wat foto's gemaakt, als ik tijd heb ga ik hem installeren! Dat zal dit weekend pas worden.

De onderdelen!

CAI!

Ben benieuwd wat jullie er tot nu toe van vinden.  O0
Love the potiential

Micra SRi

Ziet er goed uit.
Mijn advies doe een stop op het pijpje voor de carterdamp aansluiting en monteer een aparte carterdampfilter op de aansluiting van het kleppendeksel.
Hierdoor voorkom je dat oliedampen in de Luchtmassameter terechtkomen, dan voorkom je ook dat  de LMM op termijn gaat haperen.
Succes met het inbouwen.
gr.
Luigi

TeSprouT

Citaat van: Micra SRi op 06 december 2011, 17:44:31
Ziet er goed uit.
Mijn advies doe een stop op het pijpje voor de carterdamp aansluiting en monteer een aparte carterdampfilter op de aansluiting van het kleppendeksel.
Hierdoor voorkom je dat oliedampen in de Luchtmassameter terechtkomen, dan voorkom je ook dat  de LMM op termijn gaat haperen.
Succes met het inbouwen.
gr.
Luigi

Luigi! Thnx voor het advies. Dit was ook direct mijn idee vind dat sowieso ook netter staan en zo'n filter kost niet veel. Vraag me alleen af waar ik een stop voor dat pijpje kan kopen?? ???
Love the potiential

Rob

weet niet hoe groot het gaatje is maar wat dacht je van die glij dopjes die onder in stoel poten zitten (noem maar wat geks) kun je bij praxis/gamma denk ik wel vinden

erg mooi filter zo :)
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

TeSprouT

Jaa zat zelf te denken aan een rubber dopje of wat dan ook, dit weekend maar eens kijken misschien heeft de auto materialen handelaar hier wel wat voor of wat dan ook. Moet op te lossen zijn!

Thnx voor compliment, ik ben erg nieuwsgierig naar het resultaat! ;D
Love the potiential