Rick's マーチ Māchi K10 (Gewassen :D VERKOCHT!!)

Gestart door Rick_db, 03 december 2010, 00:31:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rick_db


-Rick

meeting eindhoven ja?

Nooit zien rijden, kom geregeld in ehv. woon zelf in someren ;)

misschien een idee om met zn allen naar de micra meeting te gaan

Rick_db

was ook een dag ;) bij de ikea daar vlakbij de burger king

Rick_db

leuke velgen van drag gezien (dr-20) maat is

15x7 ET40 4x100

gaat dat passen? en hoe zit dat met verlaging, moet zeker gerold worden erbij..?

Red Racer

het zou in principe passen aangezien ik met de zomervelgen ook deze maat hebt er zal aleen worden gerold in de wielkasten.

is zo gebeurt met een kunstof hamer.

van die et40 weet ik het zonet niet?


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

davey

met et 40 komt de velg een stuk naar binnen toe! dit icm een vrij brede velg zou wel eens problemen kunnen geven met veerpoot! kwestie van passen en proberen denk ik!
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Rick_db

#21
volgens online-velgen was et 35, 40 max.
dan zou dit dus ook kunnen passen:

15 x 7 ET40 4x100/114.3

[...]

ik kan ook binnenkort even langs de bandenboer, vragen wat hun denken dat kan, al deden ze al moeilijk over 15" met gerolde kasten (omdat de kasten kunnen zijn doorgeroest...)

davey

nou alleen een ET waarde van 40 is misschien niet het probleem. echter icm met een 7j velg (behoorlijk breed) zou het me niet verbazen als het problemen op kan leveren. wat voor bandenmaat ben je van plan om daarop te gooien? dat is ook nog wel belangrijk. realiseer je iig dat je met een 7j een flinke band nodig hebt! aangezien je al niet zoveel vermogen hebt ga je flink inleveren op je snelheid en je benzine verbruik!
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Rick_db

hm, in dat geval is het mss prettiger kijken naar 13", of 14". Vermogen plannetje wordt waarschijnlijk wel uitwerkt..

davey

Beste zou zijn dat je eens van iemand velgies kan passen zodat je kunt zien of het allemaal gaat en past! maar iig leveren flinke wielen met brede banden veel rolweerstand en zijn vaak veel zwaarder dan een oem setje velgen met bandjes. dit zorgt ervoor dat je flink inleverd op je snelheid en dat het benzineverbruik flink kan stijgen. dat zou natuurlijk zonde zijn!

dat is ook de reden dat ik geen joekels van velgen eronder heb gegooit!
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Rick_db

#25
nja 15" vult de kast mooi, maar ik wil natuurlijk meer performance dan show. Alleen jammer dat 13" velgen schaars zijn.. mss maar een keer op marktplaats JDM style velgen zoeken in 13", max 14"

Silvia plan is omgedoopt tot R33 GTR plan, en aangezien dat een bakbeest is spaar ik daar pas voor als ik vast werk heb. Kan ik nu de micra opleuken n_n

davey

125pk?? :o wat ga je allemaal doen dan? wat voor blok ga je erin hangen??
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Rick_db

daarvoor vraag ik divalo om advies. Ik wil kijken wat op een veilige manier kan worden gedaan om wat meer pk's te winnen samen met koppel en de wegligging wat veranderen. Divalo staat bekend om turbo'd micra's, dus denk dat dit niet zo'n probleem moet worden.

Red Racer

divalo doet het toch ook met opel opvoere?

vraag dan ook of hij een 4-2-1 kan fixen?


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Rick_db

zal ik doen als ik antwoord van hem krijg. een figaro turbo of een sr20de schijnt al genoeg power te leveren, sr20det zou overpowered zijn en dat moeten we natuurlijk niet, het moet wel leuk blijven.