Rick's マーチ Māchi K10 (Gewassen :D VERKOCHT!!)

Gestart door Rick_db, 03 december 2010, 00:31:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Red Racer

een figaro turbo is het makkelijkste met overzetten want het is het zelfde blokje aleen meer power en met turbo :P


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Rick_db

klopt, had ik gelezen op het internationale micra forum. kan ik altijd erbij vragen aan de goede man, als ie reageert..

Rick_db

#32
na extra onderzoek te hebben gedaan zijn er twee opties gekomen..

Op het internationale Micra forum werd gezet dat een SR20DET overpowered was, maar een SR20DE goed past en niet overpowered was. Daarnaast was er ook de optie om het Figaro blok over te nemen.

SR20DE = 140pk / 178.76 Nm
MA10ET = 85pk / 117.7 Nm

ik denk alleen dat aangezien ik nu 53pk heb 140pk toch echt overkill op het chassis wordt, en een MA10ET dus makkelijker is.

Rob

alles doorlassen inplaats van punt las en een goede rolkooi ;)
wil ooit ook een K10 zo iets flikken het zijn zulke wolfjes in schaaps kleren dan namelijk
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Rick_db

ik zal even op zijn reactie wachten, mocht een SR20DE swap en alles eromheen "te duur" worden wordt het denk ik een MA10ET swap. Is wat minder zwaar voor het chassis en dus ook minder mods eraan, wat het vast ook wat goedkoper maakt denk ik

ohja, mondje dicht @ JDMS he ;)

Rob

haha :P ow ja jdm forum komt daar niet achter hoor ;)
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Rick_db

zo, de OP is aangepast

ik had alleen een vraag voor de deskundigen, als mijn wielkasten / veren / schokdempers verrot zijn, dan zie ik dit vast wel meteen aan dit lijkt mij



?

want ik wil met de tijd kijken voor verlagingsveren en de wielen moeten ooit vervangen worden met rond de 15". als de kasten dan gerold moet worden terwijl ze zijn gaan rotten schijnt het niet goed te gaan komen. Iemand hier die eventueel m'n veren kan en wil vervangen inde buurt van Rdam?

Red Racer

vervangen, ik kan je een set verlagings veren leveren, want het zijn mijn oude veren namelijk.

35mm verlagins veren voor wel met schokbrekers en achterhelaas niet.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Rick_db

nja je woont net ff te ver.. ik zit eraan te denken om in maart andere veren te halen van autosyle

Red Racer

dat is wel het makkelijkste en een eenvoudige oplossing, aleen nog iemand vinden die ze er voor je op zet.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Rick_db

ik heb wel een kennis die ook een uitlaat voor me op maat gaat maken met katvervanger, maar die woont in apeldoorn. nu is dat wel te doen voor mij in een vakantie maar zit nu ook meteen te kijken.. als ik over 2 maanden veren kan halen zou ik ze graag zsm erop willen. ik hoorde dat huugo het kan, en die woont best in de buurt van mij..

davey

je kan het ook verturen he jongens:p scheeld hoop geld met een nieuw setje van autostyle! jij blij en patrick blij >:D
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Rick_db

#42
nja ik heb nu eerst weer gezeik met mn radio.. gvd.. eerst zat een kabeltje los, vastgezet, doet ie het ff en nu doet ie het helemaal niet meer terwijl er wel stroom van afkomt. goed spul man, dat jvc, tweede radio alweer :S gelukkig wel 3 jaar garantie.. als het voor de 12e maar gefixt is.. even kijken hoe ik het ga regelen want heb geen bonnetje meer, boekje is wel van 2009 dus zowiezo binnen de 3 jaar garantie

Rick_db

#43
Zo, voor maart staat een verlaging gepland (iig de veren..)
Rond de zomer lak herstellen, uitlaat, JDM Politie overrollen met nieuwe roestvrije achterklep

Tussendoor sparen voor (wit of brons)

of



even kijken of mn loon netto is vanwege de weinig uren of bruto.. als het netto is kan het projectje aardig gaan lopen n_n

Rick_db

zijn er mensen in omgeving rotterdam met technisch verstand van de k10? ik wil namelijk wat meer ervaring opdoen op technisch vlak en als er iemand hier in de buurt zit waarmee ik kan klussen / leren zou dat wel leuk zijn :) ik wil zowiezo kijken hoe ik mn motor beter kan laten starten, als ik mn gas niet 3 sec erop hou start ie heeeel moeilijk of gewoon niet..