Rick's マーチ Māchi K10 (Gewassen :D VERKOCHT!!)

Gestart door Rick_db, 03 december 2010, 00:31:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rick_db

sinds kort hoor ik bij bochten naar rechts iets linksvoor kloppen. m'n pa denkt dat het een droge schokbreker is en heb al op internet gelezen dat dit verhaal kan kloppen. morgen na school maar second opinion bij de garage laten doen en kijken hoe ik het zelf kan verhelpen.

tevens bericht gestuurd voor goede gasveren.. eindelijk.. nu alleen nog een goede achterklep.. die uit maurik is me te ver

davey

denk eerder dat je homokineet naar de klote is!
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Rick_db

#47
dat klinkt volgens mij wat harder en continu bij elke bocht toch? Maatje van me heeft het bij zn twingo en dat klinkt heel anders dan wat ik heb. bij mij is het net alsof je iets diks overgiet zeg maar, rubber achtig geluid wat klokt net als dat je bijv olie overschenkt..

ik heb ook weer kloppend geluid (ABS achtig) achter me als ik eerst rustig aan rem en daarna wat harder (ik rem altijd eerst voor, ipv meteen hard te remmen)

Rick_db

was uiteindelijk niks, maar doordat ik een bocht ff te snel nam vanwege uitwijken hoorde ik toen meteen een wiellager klop geluid, nu gelukkig niet meer dus zal niks bijzonders zijn geweest n_n

vandaag de wagen gewassen, achterste stootstukken (bij de wielkasten) eraf gerukt, oogt weer iets netter. Moeilijkste kutstuk gaat nog komen.. de lijm van de linker stootstrip gaat er super moeilijk af.... iemand tips? heb al een blower geprobeerd en dat ging redelijk, vanwege krassen ed. gebruik ik een ijsschrappertje (plastig op metaal krast niet)

daarnaast heb ik gigantisch veel kleurverschil door mn oude striping, en een diepe kras. iemand tips hiervoor?

velgen worden met de tijd opgeschuurd om alle hardnekkige delen van vuil weg te krijgen en dan maar kijken of ik ze weer mooi ga spuiten.

Red Racer

je kan het evt met therpentine of thinnner proberen?

of een vlijmscherp mesje er proberen af te halen,kleurverschil kan je heeeeeeel goed poetsen er mischien uit te halen is.

je kan toch ook de onderste rand zwart rollen?


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Rick_db

al eens geprobeerd, tis net te stug daarvoor helaas.. overgebleven lijm op de zijkant van de striping kan daar wel mee gebeuren.

mesje ben ik bang voor krassen, die heb ik al wel op 1 kant en is net te diep om uit te poetsen dus ff kijken hoe ik dat ga regelen.. kleurverschil zit aan de bovenkant van de rand (waar mn striping zat) dus kan ik niet rollen, zowiezo wil ik zo weinig mogelijk centen aan de micra gaan uitgeven omdat ik over een hafl jaar een mx5 ga halen voor een circuit / drift project, wil nu mn micra dus netjes maken zodat ie er met de verkoop goed uitziet n_n

davey

whaha nou weer een mx5.. mja sorry hoor kerel
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Rick_db

je hoeft het ook niet speciaal te vinden, een mx5 is gewoon nu makkelijker als daily, en met een 50-50 verdeling, achterwielaandrijving en strakke wegligging is het een leuke daily, en circuitracer.. vooral met 150 pk onder de kap en de nodige voorzorgmaatregelen.. een skyline/silvia is leuk, maar ik ga niet 7 jaar met mn micra zitten waarbij ik amper voorruit kom als ik met een beetje werk dat wel met een leuke daily kan doen..

emiel

Citaat van: davey op 07 februari 2011, 20:56:35
whaha nou weer een mx5.. mja sorry hoor kerel

Tja iedereen heeft recht op zijn eigen smaak.

De MX5 is ook een leuk bakkie!

Rick_db

daarom, als ik geld zat had was er wat anders geweest maar tis gewoon een leukere speelse daily ;)

Rick_db

hoe betrouwbaar is een k10 eigenlijk? ik hoor dat ie super betrouwbaar is en onverwoestbaar maar ergens zit een grens lijkt me.. heb namelijk geen historie van het ding, en ga denk ik binnenkort bij de garage maar ff na laten kijken of er dingen zijn die problemen kunnen (gaan) geven..

Rick_db

lekker dagje weer, studiedag op school dus half 1 was ik al thuis.. toen maar even langs de weg gelegen  8D

van:


naar:


en:


het is niet superstrak, hier en daar wat flaws, maar dat zie je pas als je met je neus erbovenop zit. de auto wordt zeer wss rond de zomer gerold, dan kunnen die flaws ook meteen worden aangepakt. zowiezo moet er dan ook meteen een 2e laag op en zo veel mogelijk ontroest worden. ond het wel grappig en als je erlangs loopt ziet het er wel kek uit n-n

Red Racer

zozo dat zijn keke subtiele update's

die zwarte velgen maken het even af op een afstand.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

davey

Citaat van: emiel op 08 februari 2011, 10:04:19
Citaat van: davey op 07 februari 2011, 20:56:35
whaha nou weer een mx5.. mja sorry hoor kerel

ik bedoelde niet dat ik een mx-5 lelijk vindt hoor! moest gewoon lachen dat hij alweer met een ander idee kwam haha!

je bent weer goed bezig geweest! heb je alle velgen al gedaan?
Tja iedereen heeft recht op zijn eigen smaak.

De MX5 is ook een leuk bakkie!
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Rick_db

alle velgen zijn idd gedaan, van een afstand ziet het er mooi uit, van heul dichtbij natuurlijk niet, vanwege oude velgen + hardnekkig vuil + roest, maar het is geen showcar dus vind het ook niet per se nodig. ipv matzwart zou ik wel satijn zwart willen, ziet er toch wat minder dof uit :) de vraag is dan alleen... spuiten of rollen? Matzwart is makkelijk te rollen maar weet niet of dit met satijnzwart ook zo is. Daarnaast kosten deze spuitbussen bij de action maar een eurotje of 2, en als het op lange termijn goed blijft zitten op staal zal het voor de rest vast ook we goed zijn. Binnenkort maar de spoiler doen en dan om te testen het tankklepje. is toch een klein vlak en van hetzelfde materiaal als de rest. Als dat naar wens blijft zitten denk ik dat ik ga spuiten, kan ik ook mooi nevelen tussen de naden in. lekker ghetto stijl :P voor ik het grote werk doe eerst maar ff contact opnemen met de RDW over kleurverandering