Rick's マーチ Māchi K10 (Gewassen :D VERKOCHT!!)

Gestart door Rick_db, 03 december 2010, 00:31:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Rick_db

ja idd, typfoutje, wat ook mogelijk is is dat ze de synchro' s van de huidige bak overgooien op mn originele bak, dan is het probleem verholpen. ik kan dat zelf helaas niet, dus hopelijk wilt iemand van het forum die het wel kan voor me doen :o

Rick_db

apk zit er weer vers op :) alleen voorschijven+blokken moeten binnenkort vervangen worden... vandaar dat ie meer gaat zuipen -_-

peter h

Citaat van: tupperwuppie op 10 juli 2011, 10:47:05
apk zit er weer vers op :) alleen voorschijven+blokken moeten binnenkort vervangen worden... vandaar dat ie meer gaat zuipen -_-
???????????????????? remmen versleten daardoor meer verbruik
Bedoel je misscj°hien dat het aanloopt zoja dat is apk afkeur

Rick_db

#78
nee, hij is helemaal apk goed, maar omdat de schijven en blokken niet echt optimaal meer zijn moet ik harder remmen dan normaal, met harder remmen tot stilstand verbruik je ook meer

heb al brembo schijven gezien, nu nog blokken, wss greenstuff's

Kevertje-SYS

Doordat je harder moet remmen begin je eerder met remmen en laat je eerder het gas los.
Je verbruikt dus minder

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Rick_db

apart dat mijn benzine meter door het vele remmen sneller zakt dan :P

Rick_db

#81
het is alweer effe geleden, maar vandaag zal ik sommigen verblijden met weer wat rare ideeen die ik heb opgedaan :)

Omdat ik vroegtijdig rugklachten heb gekregen (wss door bechterew) heb ik mijn huidige baan opgezegd om wat lichter werk te gaan zoeken. Continu meubelen sjouwen, vrachten tillen enz enz op mijn leeftijd zou mn rug nu al killen, en ik wil nog wel normaal kunnen lopen zonder rugklachten op mn 21e...

Afijn, altijd al fan geweest van Monster Energy en drift/gymkhana (hierover misschien meer...), Monster Energy een mail gestuurd of ik bij hun team kan komen werken als parttime / freelance promotor kwam ik op het volgende idee:

De APK keurmeester was verrast met de staat van mijn auto. Op een paar apk-technisch niet belangrijke roestplekjes na (net voorbij achterste fender 2 kleine gaatjes en op de motorkap 2 lelijk afgewerkte plekjes) geen roest! Wel lelijke plakzooi van de auto SMASH-stickerset, de nissan micra stickers en het autobedrijf stickers. Aangezien ik een leuk plan in gedachte heb ga ik gewapend met een plastic bak warm autoshampoowax water en een schuurspons (idd, een schuurspons) de plakkende delen afschuren, evenals andere lelijke plekken die ik met alcohol en andere schoonmaakmiddelen niet wegkreeg wegschuren. Dit gebeurt licht, dus met een beetje scratchremover is het weer te fixen maar in principe maakt dit geen zak uit. De auto wordt glad gemaakt, krassen (diepe) worden opgevuld met plamuur evenals de kofferklep, en daarna gaan m'n verloofde en ik de auto geheel zwart maken.Als ik nog geen bericht heb gekregen van Monster Energy zal ik ze dit idee ook doorsturen, want ik wil er een heuse Monster Energy k10 van maken! Met een aantal custom stickers van hun kant (en wie weet meer, als zij dit willen om het project te helpen) moet het uiteindelijk een grappige auto worden.

Motivatie en inspiratie voor deze klus was het volgende:



al zal mijn project natuurlijk wel anders worden uiteindelijk ;) Ik zit er ook aan te denken DC Shoe erbij te nemen, maar dat komt tzt

2yellow4u

Ik ben benieuwd hoe ie wordt, als het allemaal lukt..
Lijkt me wel gaaf, gezien de foto's aan het einde van je bericht.
Succes!!

Rick_db

Overigens, heb met jeroen330 kunnen afspreken dat wanneer we beiden tijd hebben en ik de brembo schijven + blokken heb, ze daar samen kunnen wisselen. Gaat wat worden, van versleten remmen naar brembo's :P Eigenlijk is dat nu even het belangrijkste, verven kan altijd later nog wel. Moet ook nog de sticks aanvragen en dat duurt ongetwijfeld ook erg lange tijd!

Rick_db

langs niks van me laten horen :)

De winter komt eraan en de auto zit alweer een jaartje onder mn kont!
Een jaar lang met wat dingetjes, maar binnenkort wil ik toch wel gaan beginnen eindelijk met wat dingen. Overspuiten duurt nog wel ff gezien het weer, maar zag vaak zat "stuur van 100nx inbouwen" staan. nu vroeg ik mij af:

* Wat kost een normale 100NX stuur + naaf?
* Is dit makkelijk te doen?
* Wordt de stuurbekrachtiging niet zwaarder? Omdat het stuur lijkt mij kleiner is?

Ik ga eerst beginnen met een grote beurt en misschien nieuwe OEM uitlaat. Een beetje vernieuwen.. Op de kapotte schakelbak na (waarbij ik een andere heb gekregen die nu alleen een versleten lager heb) heb ik nooit problemen met de auto gehad op wat roest in de dorpels na. Daarbij nog een vraag:

* Zit er iemand die kan lassen en deze punten zou kunnen repareren voor een schappelijk prijsje? En hoe kan ik lelijk geplamuurde plekken opnieuw doen? Afschuren en zelf strak plamuren? Ik heb door 2 gaatjes in de achterklep die niet netjes zijn gedaan continu vocht binnen op de achterruit...

Op het lijstje staat vooral

* Grote beurt
* Oem uitlaat
* Velgen opnieuw doen
* Auto geheel doen

Heb al wel wat getest op mn auto waardoor de auto er niet meer uitziet, maar na de winter zal dit opnieuw worden gedaan met mn broer, waardoor de auto op zn uiterlijk strak moet worden. Motorisch durf ik zo snel niet te zeggen, duurste wat ik wil doen is nieuwe koppeling en distributieriem.. Maar die kosten komen soms zo hoog dat een nieuwe oude k10 net zo duur is..

Ohja, ik heb ook een co-piloot die zn baan te serieus neemt, zal binnenkort een kiekje maken :) Ook van de auto zelve, van boven tot onder, van binnen tot buiten :)

Rick_db

Overigens, welke motorische problemen kunnen er zijn?

Zover ik weet moet ik vooral letten op
* Koppeling
* Dist riem
* Op zijn tijd de beurten

Maar er zal vast meer zijn waar ik naar moet kijken...

Joery-Joery

Citaat van: tupperwuppie op 10 december 2011, 20:53:13
* Wordt de stuurbekrachtiging niet zwaarder? Omdat het stuur lijkt mij kleiner is?


Welke stuurbekrachtiging  :D
de k10 van mijn pa heeft een klein datsun sportstuur en je merkt daar vrijwel niets van bij het sturen/parkeren. Alleen met mijn lengte 1.85m kan ik met dat stuur de snelheidsmeter nog maar voor de helft zien  :P

Qua onderhoudkosten, tja een beetje zoeken en je hebt een k10 in topconditie met weinig kilometers waarvan mogelijk ook al een hoop van vervangen is.
Dat was in ieder geval wel bij mij het geval en bij de k10 van mijn vader ook.
Daarna is het aan jou om de auto goed te onderhouden haha.

Rick_db

ja ik bedoelde ook meer dat het niet zwaarder gaat sturen :p Al is dat nu ook niet het geval, ik heb een twingo ph1 gereden en dat was ff wat anders...

ik wil mijn auto eigenlijk ook lang proberen te houden maar er zijn totaal geen boekjes aanwezig geweest over onderhoud, vandaar dat ik namens jullie meteen wou vragen welke dingen zouden moeten worden nagekeken :) Op een losse achterpot (metaal brugje is doorgeroest) en de handbak na merk ik eigenlijk niks, alleen dat een grote beurt wel prettig zou izjn

Red Racer

#88
even over het stuur.

Als je een 100nx stuur pakt is het echt lekkerder rijden, ligt mooi in de hand en voelt beter aan.
hij gaat er niet zwaarder door sturen of je zal spieren moeten gaan kweken. Zie Foto.

als je cheap met onderhoud wilt gaan werken kan ik je wel ebay aanraden wat handig is.



[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Rick_db

nou ik zat te denken om eerst kwik fit voor die 170 euro een grote beurt te laten doen, en vanaf daar gewoon zelf aan werken :) maar je hoort vaak dat kwik fit niet te vertrouwen is, terwijl ze met mn banden toch erg netjes en snel waren... hoe zit dat dan precies?

En past een nx stuur op dezelfde naaf?