Rick's マーチ Māchi K10 (Gewassen :D VERKOCHT!!)

Gestart door Rick_db, 03 december 2010, 00:31:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Red Racer

Als je het oude stuur er af haalt met sleutel 22 geloof ik past het nx stuur er zo 1 op1 op.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Rick_db

kijk dat scheelt :D

iemand trouwens nog tips voor een niet al te dure grote beurt? Zelf doen is natuurlijk het goedkoopst, maar ben toch nog een beetje te schichtig aangezien ik niet weet wat gedaan is.. en over kwikfit hoor je ook verhalen.. iemand een ander idee?

Rick_db

Zo, auto is weer gestofzuigd van binnen, was hard nodig na het vervoeren van de hond in de zomer :D

Ruitenvloeistoftankje gekit, lekte altijd bij de rand aan de onderkant (naja, meer druppelen).. Na de feestdagen maar eens kijken voor den groten beurt!

Red Racer

je kan beter voor een grote beurt het goed laten doen of als je zelf kan doen met de knowhow bij een brug zodat je de olie en dergelijke goed kan fixen.



[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Rick_db

#94
ik heb wat artikelen gelezen over de nodige dingen (olie wissel, bougies, luchtfilter), en om eerlijk te zijn zou ik dit gewoon makkelijk moeten kunnen. motorolie zou een brug idd makkelijk zijn maar mn broer heeft het met zn skyline ook gewoon op de krik kunnen doen. lastiger maar moet lukken :)

bougies kwestie van nummeren en voorzichtig doen, luchtfilter is als een wcrol vervangen zo makkelijk :P dus enige wat ff tijd nodig zal hebben is de olie

bij winparts vind ik trouwens veelal goedkope onderhoudspullen, en olie kan je ook bij de action halen. hoef geen circuit olie te zijn als de auto het maar inneemt en nog een jaar of 2, 3 wilt rijden :P

is wel 15W40 toch?

Rick_db

auto gaat weg! goede auto voor onderdelen!

Rick_db

binnenkort kap weer van rood voorzien, evenals de grill en kijken of de velgen nog wat touchups nodig hebben! morgen maar eens boenen

Rick_db

Zoals onlangs bekend gemaakt door Dinky zal de auto zaterdag als alles goed verloopt worden opgehaald en krijgt de auto een goed tehuis bij zijn jongere broertjes en zusjes, de K11 en K12 :D

Heb veel lol beleeft met de auto, was ook een prettige auto. Weinig kosten, weinig rariteiten. Starten en gaan, hoewel de carbarateur wel altijd even een tikkie extra nodig had, maar het is en blijft een oud bakkie natuurlijk :) Maar goed, hij heeft mij altijd overal heen gebracht, was een leuke auto om te beginnen en zou hem zeker aanraden voor mensen die net beginnen, of gewoon een goede winterauto willen (want mijn micra stond echt snel stil als ik moest remmen in de sneeuw! kunnen zelfs nieuwere auto's nog wat van leren :o )

Zoals ook bekend komt er geen andere Micra voor in de plaats. Misschien in een ver toekomst, als auto van de zaak, of als ik het geluk heb, auto van de zoon/dochter :p Ikzelf ga het geld van deze Micra gebruiken om te sparen voor een Honda Civic EJ9. voor dit project zal ik ook een nieuw topic openen om alles goed bij te kunnen houden.  Door het warme welkom van meerdere leden en het bericht dat ik altijd kan komen buurten en dat ze benieuwd zijn naar de Honda zal ik jullie dan ook steeds op de hoogte houden :)

Morgen de auto poetsen, alles peilen en waar nodig is goed maken. De neus is weer voorzien van zijn trotse Nissan logo, en na een paar weken van stilstaan heb ik hem weer even wakker gemaakt. Gezien Dinky de andere generaties Micra's heeft zal ik in ieder geval weten dat mijn K10 daar een goed tehuis heeft :)

Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Rick_db

en daarmee het begin van een nieuwe :D Wie weet kun jij me in de toekomst helpen als ik geen 2din module voor de civic kan vinden haha :P zag al dat je piet poylester was :D

Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Rick_db


Rob

gewoon plek zoeken dremel er in en aanpassen die hap :P
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Rick_db


Rick_db

De auto net even gewassen en gedroogd, even een laatste rondje om het blok mee gedaan. Zal die aparte zware brom van de K10 toch wel missen :P totdat de tanabe met de civic komt natuurlijk ;) heb er altijd wel om kunnen lachen dat dat ding van zichzelf best diep klinkt. M'n broer dacht dat ik een gaatje in de uitlaat had gemaakt haha, maar dat is altijd zo knetterhard en lelijk :P Nee de K10 heeft een aparte maar mooie diepe brom :) weinig auto's die dat hebben van dat jaar!

Samen met het jongere zusje van de buurvrouw: