Jets rooie terreinwagen (K10)... vroem!

Gestart door Jetske_Dobma, 19 december 2010, 13:41:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

2yellow4u

Ja, goed idee van Tax..is in Lelystad, dus moet te doen zijn vanuit het mooie Friesland ;)

Jetske_Dobma

Hahaha, zou graag willen, maar ben dan helaas verhinderd :( Heb een sportdag en waarschijnlijk moet ik ook nog eens bobben ;)
Padom tsssss...

Red Racer

ziet ie er weer heerlijk netjes uit en congratulations voor het harde poetswerk opde micra.

die raamrubbers is idd een veelvoorkomend probleem bij de meeste K10's.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Taxloss

gehehee pannekoeken is leuker en lekkerder dan sporten!

Vind ik dan he...
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Jetske_Dobma

Zo ik ben ook maar weer eens hier om het hoekje gaan kijken. De Micra heeft niet stil gestaan, want in drie jaar is er toch zo'n 17.000 kilometertjes bijgekomen! Moeilijk om me voor te stellen, maar de teller liegt niet  ;)

Door drukte kan ik VEEL te weinig ermee doen, maar ik heb nu een klusdag gepland met pa (20feb), dus ik ben druk aan het verzamelen en noteren wat er gebeuren moet. Helaas is er in de tijd een lichte deuk aan de linkerflank gekomen ter hoogte van de achterstoelen, ik vind het verschrikkelijk! Gelukkig is het ergste weggewerkt en was er totaal geen lakschade. Op de foto's is het niet eens te zien. Én mijn pa heeft een spoiler gefixt voor me en dat staat ook 100x beter.
Allereerst een foto van hoe hij er nu bij staat. (Oudere foto, maar niets veranderd)





Nu de bak weer glansrijk door de keuring is gekomen gaan we weer wat dingen op de agenda zetten:
- Nieuwe distributieriem en spanrol
- Nieuwe antenne (is afgebroken)
- Olie verversen en nieuw filter erin
- Een start maken met polijsten
- Plaatsen van een haaienvin imitatie antenne
- Nieuwe wieldoppen (wil het liefste velgen maar dat is me nog wat te duur helaas)
- Sierpijpje op de uitlaat (staat al drie jaar op de agenda haha)
- Nieuwe ruitenwissers
- En ook heel belangrijk: een giga schoonmaakbeurt van buiten én binnen

Verder wil ik de komende tijd nog even me verdiepen in booskijkers. Lijkt me wel vet, maar weet nog niet of ik het wil hebben.
Padom tsssss...

Milo

Leuk wagentje!
Is dit niet wat voor als sierstukje op je uitlaat? ^^



Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Jetske_Dobma

Haha die is leuk, maar bedankt. Ik ga voor de ronde variant :)
Padom tsssss...

Leo

:) zo begon mijn k10 ook :)

heb een paar dingen voor je opgezocht

Ruitenwissers (plat), 11.48 euro

http://www.ebay.nl/itm/170761676486?var=470061358361&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_3546wt_1111

uitlaatsierstuk, 9.75

http://www.ebay.nl/itm/2-51MM-UNIVERSAL-CHROME-ROLLED-EDGE-CAR-EXHAUST-TAIL-PIPE-TRIM-FINISHER-COVER-/370619375297?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item564aa2dec1#ht_2057wt_1199



booskijkers, gewoon met zwarte zwaluwtape :P




booskijkers, plastic van autostyle



heb ik nog liggen mag je hebben voor 5 euro :),
(ligt op de foto los op de koplamp om even te passen)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jetske_Dobma

Oh tnx!
De ruitenwissers heb ik al.. voor een scheet en een stuiver originele Bosch gekocht in Zweden. Moeten alleen iets aan verbouwd worden willen ze passen  :-\

Dat sierstuk is een goede overweging waard, die neem ik zeker mee in de beslissing.

En oh oh wat ben ik blij met de foto van de booskijkers!  O0 Ik kan me nog herinneren dat je ze eens ergens hebt gepost (Show your car topic denk ik) en daar liep ik mee rond in mijn hoofd. Die dingen van autostyle was ik nog niet helemaal over uit. Je ziet 1 foto'tje met een grijze k10 maar verder geen info op de sites. Deze foto laat mij zien dat ik dat (voorlopig) niet wil (haha sorry), en dat ik eerst wel eens wil prutsen met zwaluwtape. Moet eerlijk zeggen dat ik dat zelfs mooier vind...

De ideëen stromen binnen op dit moment. Heb ook al wat in mijn hoofd betreffende interieur bekleding voor de achterbank. Morgen eens kijken bij de stoffenwinkel of ik iets kan verzinnen...  :cheer:
Padom tsssss...

Leo

Citaat van: Jetske_Dobma op 04 februari 2013, 21:05:46
Die dingen van autostyle was ik nog niet helemaal over uit. Je ziet 1 foto'tje met een grijze k10 maar verder geen info op de sites. Deze foto laat mij zien dat ik dat (voorlopig) niet wil (haha sorry), en dat ik eerst wel eens wil prutsen met zwaluwtape. Moet eerlijk zeggen dat ik dat zelfs mooier vind.

klopt deze toen gekocht bij autostyleoutlet, maar helaas waren ze niet echt pas voor een k10 dus moest ik er stukken van af knippen :( uiteindelijk vond ik alleen tape een stuk mooier :P
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jetske_Dobma

Omdat ik gek werd van mijn eigen besluiteloosheid gisteravond nog wieldoppen besteld. Ben er dan zo autistisch mee bezig dat er iets moet gebeuren, anders zit ik de volgende dag op werk nog de hele tijd te zoeken  ;D Wil het liefst 5 spaakse lichtmetalenvelgen maar dat is geen optie (ivm financiën) dus gekozen voor 5 spaakse wieldoppen. Staat denk ik toch wat stoerder van 8-spaakse. Helaas blijf je hoe dan ook die ellendige stalen velgen zien  :(

Padom tsssss...

Jetske_Dobma

Oh, en ook maar even topicnaam aangepast.. aangezien ik er ook op zo'n manier in rijd :D
Padom tsssss...

Milo

Nicole (Taxloss) heeft nog 5 spaaks velgen te koop staan?
Miss is bespreken met haar wat ze er nog voor wil hebben.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

2yellow4u

Tipje ;)  Je kan de stalen velgen matzwart spuiten dan vallen ze veel minder op als je de wieldoppen monteert...

Leo

Vind je dit geen mooie velgen voor onder je k10 ?
(wel zonder de verlaging uiteraard)



heb er vorige week 2 banden van laten omleggen dus nu ligt er 4x 185/55/14 op :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2