Dienst aangeboden: Uitlezen/resetten en afstellen Micra K11 1992-1999

Gestart door Jeroen330, 01 januari 2011, 22:55:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jeroen330

Citaat van: Damian op 26 april 2020, 16:39:27
Top! Mischien heeft er nog iemand intressen om direct mee te rijden ik rij weg vannuit tiel

Ook via deze weg:

Damian, ik heb je heel veel.informatie en advies gegeven over je Micra, jij hebt afspraken gemaakt met.mij welke vervolgens niet nagekomen worden. Op Whatsapp wordt ook niet door jou gereageerd, terwijl je eerst de oren van het hoofd heb gevraagd.

Door het niet nakomen van de afspraken en het niet reageren, wat heel marktplaats en kinderachtig overkomt, heb ik besloten je niet verder te helpen met je Micra.

Praxis verhuisdoos

Ja dat is een beetje jammer.
Als je dan niet meer langs komt geef dan ff een berichtje....

Jeroen330


DRE69

Echt een aanrader om dit te laten doen. O0 Wanneer je micra onder handen is genomen rijd ie echt pittiger, soepel en zuiniger. Ik ben er blij mee. TOP!  :mfc:
Micra K11. 1.0 16V   '99

Marco330

Superbump!!

Met de juiste maatregelen gaan wij deze dienst weer oppakken.

- kom alleen,
- houd 1.5m afstand,
- indien wij dit nodig vinden, dragen we een mondkapje...

ArieFerrari

Ik ben geïnteresseerden kan dit ook bij een 1.3 uit 2000?

Marco330

Citaat van: ArieFerrari op 18 maart 2021, 23:49:02
Ik ben geïnteresseerden kan dit ook bij een 1.3 uit 2000?

Hoi! Dit kan zeker bij jouw auto!

Grutto

Ik wil mijn micra (1.3, 2000) uit laten lezen. Heb momenteel last van misfire, motor loopt niet goed. Bij lage toeren valt ie uit en "bokt" moet hem op toeren houden. Volgens Kwikfit ligt het aan de ontsteking. Woon in Amsterdam kan je meeten in Utrecht (combineren met bezoek aan je ouders).

Gr. Grutto


Marco330

Citaat van: Grutto op 10 april 2021, 12:39:06
Ik wil mijn micra (1.3, 2000) uit laten lezen. Heb momenteel last van misfire, motor loopt niet goed. Bij lage toeren valt ie uit en "bokt" moet hem op toeren houden. Volgens Kwikfit ligt het aan de ontsteking. Woon in Amsterdam kan je meeten in Utrecht (combineren met bezoek aan je ouders).

Gr. Grutto

Ik heb je een PB gedaan.

ArieFerrari

Citaat van: Marco330 op 11 april 2021, 20:05:51
Citaat van: Grutto op 10 april 2021, 12:39:06
Ik wil mijn micra (1.3, 2000) uit laten lezen. Heb momenteel last van misfire, motor loopt niet goed. Bij lage toeren valt ie uit en "bokt" moet hem op toeren houden. Volgens Kwikfit ligt het aan de ontsteking. Woon in Amsterdam kan je meeten in Utrecht (combineren met bezoek aan je ouders).

Gr. Grutto

Ik heb je een PB gedaan.
Hallo sorry voor mijn late reactie ik had last van een economische crisis 😅,
Mochten jullie in Utrecht meeten kom ik graag woon zelf ook omgeving Utrecht... Zwolle is ook wel een optie maar dat word dan ergens in mei mits het jullie uitkomt

mvdv

Ik ben ook geinteresseerd, voor mijn "nieuwe" Micra 1.3 van 1996. Zwolle is geen probleem. De motor loopt volgens mij helemaal ok, misschien soms na koude start na minuut of twee dat ie even niet helemaal "glad/regelmatig" loopt.

Marco330

Citaat van: mvdv op 08 augustus 2022, 12:15:59
Ik ben ook geinteresseerd, voor mijn "nieuwe" Micra 1.3 van 1996. Zwolle is geen probleem. De motor loopt volgens mij helemaal ok, misschien soms na koude start na minuut of twee dat ie even niet helemaal "glad/regelmatig" loopt.

Ik heb je een bericht gestuurd.

mvdv

Nou ik vond m dus helemaal ok lopen op af en toe wat schudden stationair na. Stationair toerental staat nu comfortabel wat hoger, dat is in de stad echt stuk lekkerder rijden. En dat voor de rest helemaal ok van eerder kon dus echt nog stuk beter, wat loopt de motor gladjes na veranderen ontstekingtijdstip en wat trekt ie mooi door nu, veel directer. Is een heel ander autootje zo. Grappig dat t zoveel beter kan dan dat t uit de fabriek gekomen is, want ik geloof dat er nog nooit iemand aan mn Micraatje gesleuteld heeft, hij heeft ook nog nooit een grote beurt gehad of nodig gehad denk ik, qua kilometerstand. Bedankt Jeroen!

Jeroen330

Deze dienst is wederom en nog steeds beschikbaar!

Na aanschaf van een nieuwe laptop is alles weer klaar om wat leuke K11jes af te stellen!

PM bij interesse!

Zus

Even een enorme veer voor Jeroen330!

Het is al even geleden dat Jeroen mijn petrolblauwe Micra K11 uit 1999 onder handen nam - namelijk rond de jaarwisseling - maar door tijdgebrek kon ik nog geen topreview voor deze held schrijven.

Mijn Micra met toen nog geen 70.000 km op de teller, weigerde op een dag in juni opeens te starten. ANWB kwam er niet uit, mijn eigen garage en een tweede garage evenmin. Er is in de loop der maanden van alles vervangen, van een complete ontsteking, het gaskleppenhuis, de bougie's, de benzinefilter en een accu, tot de/een (?) temperatuursensor. Daarna startte en reed ze weliswaar, maar bleef ze bokken. Zeker als ze warm werd. Niemand die het begreep.

Jeroen 330 is er helemaal in gedoken en heeft mijn auto -die Zus heet - weer liefdevol en vaardig aan de praat gekregen! Ook hij heeft van alles vervangen, maar bovenal ontdekte hij wat alle anderen niet zagen: een steenmarter was onder de motorkap tekeer gegaan, dus brandde er van alles door/kortsluiting. Al met al had ik niet verwacht dat Zus na al die maanden ooit nog zou rijden, dus ik ben Jeroen 330 enorm dankbaar! Nu rijdt ze weer als een zonnetje.

Groetjes,
Maricke

 author=Jeroen330 link=msg=94058 date=1293918933]
Voor wie er in de tussentijd nog niet bekend mee is:
[move]DE afstel/optimalisatie dienst voor de Micra K11[/move]

Wil jij:
- Op een laptop zien wat er in je motor gebeurt?
- Het maximale vermogen (of wellicht wat extra PK) uit je motor halen?
- Optimaal verbruik?
- Geen dipjes tijdens accelereren?
- Een motor die stationair strak en geruisloos loopt?

[move]Maak dan vlot een afspraak![/move]

Waar: Zwolle, bij nood ook bij jou thuis!
Wanneer: Op afspraak

Al 10 jaar actief met Nissans aan het werk. Meerdere motoren zijn mijn specialisme (CG10DE, CG13DE, GA16DE, SR20DE, SR20DET) en met de nodige apparatuur in mijn bezit heb wil ik als dienst aanbieden auto's uit te lezen en af te stellen.


Wat houdt de dienst in zijn geheel in?

Ik ben in het bezig van Nissan Datascan welke via een datakabel met de auto verbonden wordt. Via deze weg doe ik het volgende:

- Uitlezen ECU
Bij het uitlezen van de ECU zie je alle sensoren hun werk doen (of niet). Via afwijkende waardes en test tools kan ik je vertellen wat je motor doet, en nog veel belangrijker: wat hij niet (goed) doet! Kapotte sensoren, slecht funktionerende MAF of lambdasonde, verkeerde timing, alles komt aan het licht




- Self learn resetten
Nissan ECU's beschikken over een self learn functie. Je moet het zo zien dat jouw motor via een standaard programmering brandstoftoevoer krijgt. Via een aantal sensoren waaronder je MAF (mass air flow) en Lambdasonde past je ECU deze programmering bij. Rij je altijd rustig dan zal de self learn er voor zorgen dat je motorprogrammering in de loop der tijd minder gaat inspuiten. Heb je een zware voet, dan krijgt je motor extra brandstof. Door het resetten van je self learn gaat je ECU opnieuw inleren waardoor je motor wat soepeler draait en vooral: zich inleert naar jouw rijgedrag.

- foutcodes uitlezen
Aan de hand van (eventuele) foutcodes die je ECU opslaat kun je kijken of er motordelen niet goed werken.


Na het uitlezen en resetten ga ik onder de motorkap aan de slag:

- Via Nissan Datascan zet ik de ECU in timing mode
Als de ECU in timing mode staat dan draait de motor op zijn standaard programmering. De sensoren op je motor draaien wel mee, maar waardes van deze sensoren berekent de ECU niet mee in de inspuiting. Kortom, je ECU kan niks compenseren van wat ik bijstel aan de motor

- Ik stel je stationair toerental af
Als de ECU in timing mode staat dan stel ik aan de hand van je stationair stelschroef je AAC (stationaire lucht-omloopklep) af. Je stationair toerental komt dan netjes op 750 toeren

- Ik stel je timing (ontstekingsmoment) met een timing gun af
Dit is een van de belangrijkste stappen in het proces. Je ontstekingsmoment zorgt voor een precieze ontsteking op het juiste moment. Door een goed ontstekingsmoment heb je beschikking tot zijn volledige vermogen. Ook is het mogelijk je ontsteking te vervroegen. Dit levertje je een aantal extra PK's op. Hierdoor is de auto ook veel feller op het gas.




Verdere informatie hierover verstrek ik je ter plekke wel. Het wordt een lang verhaal dat hierbij te plaatsen


- Ik geef de motor een korte check-up
Ik bekijk je motor eens goed, check kwaliteit van bougiekabels ed en geef (nuttige) tips



Voor de complete dienst vraag ik: €40,-

Dit is een vriendschappelijk bedrag en is de investering al snel waard! Daarbij leer ik je een boel over je eigen auto, motor en hoe deze te werk gaat..


[/quote]