Jeroen330's Trackday K11 --> gaat weg in onderdelen.. Vele speciale spullen!

Gestart door Jeroen330, 17 januari 2011, 17:28:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jeroen330

4 pots aluminium klauwen met 280mm schijven, tja dan gooi je wel een ankertje uit ja!

Micra SRi

Je bent goed bezig.
Succes.
gr.
luigi

Jeroen330

Zo, ff een updateje..

mijn OZ superleggera velgjes liggen bij de velgenhersteller..
Even checken of ze recht zijn, en schades eraf halen.. Daarna worden ze gecoat = FEL ROOD!

Dan even op zoek naar Toyo R888 bandjes en dan is de circuit bandenset klaar!

Verder heb ik vandaag een Micra 1.3 slx gekocht met een ZEX Nitrous systeem..
Mooi vormgegeven met een killswitch in het dashboard en een launch button in de versnellingspook.. Klepje omhoog en dan "GO baby GO"

Morgen gaat de Micra kaal de sloop op, gister al wat onderdelen eraf gehaald en de motor verwijderd.. de rest gaat vandaag.. Voordat ie uit elkaar ging heb ik de boel ff afgesteld, ontsteking bijgezet en het beste eruit gehaald wat in zat..

50PK NOS shot is een beetje veel voor een 1.3, dat viel te merken maar met een beetje afstellen en juiste timing kwam er een mooie boost uit... Wat ontzettend gaaf is dat zeg!!

Kijken wat het straks op een getunede 1.6 doet!

Jeroen330

We zitten niet stil, er is alweer een hoop gebeurd! Hier updates:

We gaan als een banaan!

Hup, nu moeten er goede remmen komen ook.. Anders kunnen we nooit serieus vlammen op het circuit..

Via Richardwbb wat mooie 100nx GTI remklauwen bemachtigd (nog super bedankt kerel!)
Deze moesten een hoop werk hebben, dus eerst uit elkaar gehaald en gereinigd met ontvetter en een staalborstel/staalspons..

Vervolgens revisseren die hap!

Resultaat:


Remcilinders schoongemaakt en licht opgeschuurd met korrel 2000 en veel water, die zijn weer als nieuw..


Tijd voor een kleurtje!


Remschijfjes.. nieuw natuurlijk



Nu nog de klauwen weer in elkaar zetten en op zoek naar goede remblokken. Omdat deze remmen standaard voor de Micra al zowat overkill zijn zit ik te denken geen diehard remblokken te monteren, dan komt waarschijnlijk de hitte er nog niet genoeg in bij het straatgebruik.. Iemand suggesties?

Deze geupgrade GTI remmenset moet het beestje wel een behoorlijk kortere remweg gaan geven!
Nu nog de laatste hand leggen aan de ophanging achter en dan kunnen de schijfremmen achter er ook onder!

Jeroen330

Foto tijd, want we zitten niet stil!

Ben al lekker met de bumpers bezig die erop komen (wat nat van de regen, kleur is zijdeglans zwart)



Vorige week donderdag was ik het zat! Eruit met het interieur!!!!!! We gaan er nu maar eens tegenaan..
Audio is eruit, bekabeling afgekoppeld, achterbank weg, vloerkleed weg en de meeste andere delen/kapjes/hoedenplank en noem maar op WEG!

Waarheen? Vuilstort  ;D
Voorin zit er nog wel redelijk wat in, dit omdat het gewoon een dagelijkse auto is





Kuipstoel ff plaatsen voor het idee





En er maar weer uit gehaald




Tijd om deze auto te transformeren naar Track wagen!!
Woensdag kijken of de bevestigingen van de rolkooi gelast kunnen worden en of de OMP kuipstoeltjes op hun plek vastgezet kunnen worden..
Vandaag een hoop voorwerk gedaan, en al zeg ik het zelf, het is super vet!







Ik ben niet te stoppen nu!

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Rob

deel van de foto's kon ik al
leuk kleurtje voor de klauwen!
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Jeroen330

Thanx! Weer eens wat anders niet?

Challenge

Ik heb nu de ferodo 2500 blokjes er op, met bosch schijven en die doen het perfect.(hoeven niet warm te zijn)
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

janus

ik snap hem niet helemaal, maar zal wel aan mij liggen. Eerst heb je het over die 4 pots remklauwen en daarna over de geupgrade remmenset van een GTI, deze zijn toch allebei voor de voorkant, is er soms iets fout gegaan met de 4 pots?

emiel

Aloha,

weer hele rigoreuze veranderingen/updates zeg  O0

Rob

idd is weer is wat anders @ de kleur
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Jeroen330

Citaat van: janus op 18 juni 2011, 09:44:33
ik snap hem niet helemaal, maar zal wel aan mij liggen. Eerst heb je het over die 4 pots remklauwen en daarna over de geupgrade remmenset van een GTI, deze zijn toch allebei voor de voorkant, is er soms iets fout gegaan met de 4 pots?

De Wilwood remmen gaan onder de nx voor de show.. Deze remmen zijn meer dan voldoende voor de Micra.. Meer is werkelijk waar niet nodig..

janus


Riesh

het is maar een heel licht karretje en je moet de remmen wel warm kunnen krijgen. Ik ben benieuwd hoe de gti remmen werken op een K11
Micra Addict