Jeroen330's "Blue Ridiculous"

Gestart door Jeroen330, 12 maart 2011, 19:27:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shadow

Kun je de foto's niet via een site plaatsen? Met de telefoon duurthet zo lang voor ze binnen zijn. 
Kennissen zijn makkelijker dan kennis...

Jeroen330

#16
De eerste foto's zijn er!

Robin maakt een mooie start!

Allereerst wat spulletjes:


De auto..


Kant 1 to be done


Kant 2 to be done


Wie ooit bedacht heeft dat een voorscherm rand zo aan de achterkant past had moet even langs de brillenzaak.. Misschien zijn kleine stukjes te gebruiken, maar de doorsnee van de wielkastrand aan de voorkant is een stuk groter dan die van de achterkant.. te zien op de volgende foto:


Maargoed, de roest moet weg, dus slijpen maar!



En nog een dik stuk verder... Schrikken wat je aantreft joh!


Nieuwe binnenste rand



Achterkant dorpel


Nieuwe wielkastrand



Dat waren al wat foto's!

richardwbb


Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Jeroen330

Oude post aangepast en wat foto's toegevoegd!

Challenge

Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Jeroen330

En het feest gaat maar door!
Achterslot is weg, en aan de andere kant is er gewerkt aan de wielkast rand...




slot...







slotje weg


en de andere kant;



een begin









Hoppa! Er is zowat elke dag wel wat te melden!

Joosie200

Stap voor stap netjes op de foto. Mooi om zo work in progress te zien! Je gaat voortvarend van start. Ben benieuwd naar het eindresultaat :)

emiel

Aloha,

je pakt het weer grondig aan zo te zien (zoals alles)  O0 we zijn benieuwd naar het vervolg  ;)

Toedels en succes,

Emiel & Andrea

Rob

wel mooi dat ze delen van een andere nx er in lassen scheelt een hoop werk
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

richardwbb


Jeroen330

soms zit het mee, soms zit het tegen...

De dag voordat de auto naar de spuiter ging was het plan de big brake kit aan de voorzijde te monteren...
Aan de eerste zijde ging het al mis..
De bracket die de remklauw naar buiten plaatst vanwege de grotere remschijf is van aluminium.. het schroefdraad wat er in zit is van een ander materiaal en er zo in geperst..

Met het aandraaien van de tweede bout draaide ik met de hand het schroefdraad er zo uit :S
een hoop gevloek en gescheld.. Hup, de 1.6 remmen weer voorop..

Toen maar een plan bedenken voor de bracket.. Aluminium is lastig te repareren. De beste optie is gewoon een nieuwe bracket. Helaas levert Wilwood het niet. Ik heb met Biesheuvel (importeur) gebeld en met wilwood zelf en een nieuwe bracket werd niet de oplossing van het probleem..

Foto ter indicatie (brackets zitten onderaan de klauwen)


Vandaag is Piet met de Bracket langs een metaal metaalbewerkingsbedrijf gegaan deze hebben wij ingenomen in opdracht twee nieuwe brackets te maken, en dan van staal..

Kosten: €150,-

... Tja, soms zit het mee, soms zit het tegen...


Ook zijn er leuke dingen te melden!
Een van de specials geef ik ook al prijs...

Allereerst het antenne gat, deze is weggehaald


En op de eerste foto zag je het al, vleugeldeuren!




De scharnieren zijn van een Honda CRX, deze zijn in stukken gezaagd en opnieuw opgebouwd op de auto. De scharnieren zitten ook gepuntlast aan de auto zelf, om de juiste afstelling van de deuren te behouden..

Een van de dempers is te zwak, dus ik heb een afspraak gemaakt bij springmasters.nl
Zij maken volgende week twee nieuwe handgemaakte gasdrukdempers met een ventiel zodat de druk zelf in te stellen valt!


het laswerk is al bijna klaar..
- Ruitenwisser achter weg
- kofferbakslot weg
- antenne weg
- Wielkasten
- Wielkastranden
- Dorpels
- Sponningen

nog wat puntjes op de i en dan de bodem nog..

Jeroen330

Mods Mods Mods!

Aangezien de auto alweer bijna klaar is ga ik het een en ander aan mods bekend maken!
de kleur ga ik nog niet verklappen, maar ik kan wel zeggen dat hij er geweldig uitziet!

Aanvankelijk had ik Golf 3 koplampen besteld. Zwart met Angel eyes..
Na de bestelling geplaatst te hebben belt Robin mij na een week op:

"Jeroen, stress.... ik sta hier in mijn handen met een setje BMW M3 (E46) koplampen. Zwart, met angel eyes.. Wat moet ik doen?"

Nadat Robin voorstelde deze lampen pas te gaan maken was de keuze snel gemaakt! M3 koplampen is een feit!



Nissan had natuurlijk geen rekening gehouden met zulke grote lampen..


Chop shop style even passen!


Pasvorm is veel beter dan die van de Golf 3.. Alleen de onderkant hé?



Toen de lampen gemonteerd zaten met speciaal gemaakte hoogte verstelling was het tijd knipperlichten te zoeken... Robin kwam met een leuk idee!

Orginele gaten:


Volkswagen Vento knipperlichten


Nu nog even knipperlichten scoren die qua kleur bij de koplampen passen!


Even tussendoor, de Carbon Motorkap. Ook deze wordt voor een deel gespoten straks:




Vervolg van de koplampen.. Hoe lossen we de onderkant op?

Simpel:






Dan hebben we nog een achterklep..
Ik heb van mijn broer ooit zijn west wing gehad.. Een CRX highwing...
Ik heb altijd een zwak gehad voor deze vleugel, maar zie deze maar eens in een mooie lijn op de 100nx te krijgen... Ook moest de spoiler 30cm breder gemaakt worden.. poeh

Hier zie je hem al liggen.. doorgezaagd en met betonstaal en poly verbreed


Zo komt hij in lijn uit op de 100nx, alleen de aansluiting op de klep is niet mooi


Dus, aan de slag








En dan pas gaat het ergens op lijken!



De achterbumper ben ik ook enorm trots op.
Waarschijnlijk de enige in Nederland, want er zijn er maar enkele gemaakt (in Duitsland)!

Een heuse B&M racing achterbumper!
Cool!


Er zat al wat poly werk aan omdat iemand ooit 4 parkeer sensoren erin had zitten..
Stom... Maargoed, gefixed! Een ding van de bumper past echter nog niet bij de lijn van de auto:


Je ziet de stootstrips op het achterscherm lopen en die onderste lijn loopt niet dor in deze achterbumper.. Zonde, dus daar doen we wat aan:



Jaja, twee uitlopende groeven in de achterbumper...
Heerlijk, dat oog voor detail!


Einddemper:
Waarom ook niet.. Een Remus hard line jap style!


En deze komt lekker dóór de achterbumper heen! natuurlijk zwart racegaas om de boel verder netjes af te werken en dit wordt een super modje!

Ik ben blij!

richardwbb