Wegligging

Gestart door Xander, 10 april 2011, 01:06:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander

Ollah...

Ik heb een micra K11 1.0 16v uit 1993 met ongeveer 102000 Km op de teller.

Nu wil ik wat aan de wegligging gaan doen.
stijver en harder dus, comfort is geen pré.

Ik heb m verlaagd met verlagingsveren, 35 mm en ik heb een veerpootbrug voor.

1) Wat kan ik nog meer doen om de wegligging nog  beter te maken:

2)Ik wil ook wat aan me remmen gaan doen, een upgrade dus
Heeft er iemand nog suggesties/ideeen?

Ik heb er op het moment 14 inch cupvelgen met 195-40-14 banden eronder. (misschien wel handig om te weten vanwege de remmen).

Ik hoor graag van jullie.
Gr. Xander

Jeroen330

Hallo Xander,

Om de wegligging te verbeteren kun je nog een aantal dingen doen:
- Wiechers veerpoot brug achterzijde (vermindert body roll)
- Wiechers underbrace aan de voorkant (verbetert grip op de voorwielen)
- Whiteline stabilisatorstang achterzijde (vermindert onderstuur)
- Whiteline panhardrod (zet je achterwielen weer 'recht' onder de auto)

Kosten:
Veerpootbrug achterzijde = €50,- ongeveer
Underbrace = €37,- ecxl verzenden vanuit duitsland
Stabilisatorstang achter = €130,-
Panhardrod = €110,-

wat betreft de remmen heb je de volgende mogelijkheid:

- 100nx/sunny 1.6 remmen voorzijde (vanaf 13" wielen)
Je hebt dan geventileerd aan de voorzijde met grotere klauw. Dit is de meest handige upgrade. Vooral de geventileerde remschijf zorgt voor goede koeling ten opzichte van de standaard massieve schijf. In combinatie met de goede remblokken heb je hiermee ruim voldoende remkracht

- 100nx/sunny GTI remmen voorzijde (vanaf 14" wielen)
Deze zijn nog een klein slagje groter dan de 1.6 remmen.. Vooral de GTI klauwen zijn groter. Deze set is een beetje too much voor een micra voor normaal gebruik. Als je circuit wil gaan rijden is dit wel een mooie upgrade. Vooral als je geperforeerde schijven neemt met circuit blokken

- Big brake kit (vanaf 15" velgen)
Dit is voor circuitgebruik. Deze remmen zijn zo groot dat je met het lage gewicht van de micra waardoor hij snel stilstaat moeilijk genoeg hitte in de remmen kan krijgen deze optimaal te gebruiken.


Gemiddelde kosten:
1.6 remmen tweedehands (schijven, blokken, klauwen) = €50,-
GTI remmen tweedehands (Schijven, Blokken, Klauwen = €100,-
Big brake kit nieuw = €650,-  Tweedehands = €300 - €500,-


Hiermee kun je vast uit de voeten
ik heb ervaring met al deze genoemde onderdelen....

janus

als dat niet duidelijk is dan weet ik het ook niet meer!!
Ik heb zelf er de remmen van een 1.6 onder liggen, als ik het weer zou doen dan zou ik toch voor de remmen van een GTi gaan, ook al is het maar voor het uiterlijk, want hij remt wel goed met de 1.6, maar het uiterlijk van de grotere GTi remmen is ook wel iets waard.
Ben zelf ook nog op zoek naar een verlagingsset, dus als iemand nog wat weet?

Jeroen330

Ik heb straks trouwens nog wel een setje 1.6 remmen over... compleet...

Xander

Thanx voor de info.

Als ik me auto helemaal goed heb afgesteld enzo dan wil ik toch een keer het circuit opzoeken dus dan kom ik al in de buurt voor die gti remmen met klauwen enzo...

Maar als jij zegt dat ik dan voldoende hebt aan die 1.6 remmen dan hou ik mij aanbevolen...

syrek

Handig om te lezen! Even in de gaten houden voor als we verhuisd zijn :)
You should really check out @Dropbox. It's hot. http://db.tt/EQ8exeG

Jeroen330

ligt eraan, als je goede remschijven + sportblokken monteert dan kom je met 1.6 remmen ook al een heel eind hoor... Een micra weegt niet zoveel

Xander

Laat het me maar weten als je wat in de aanbieding hebt...
Ik hoor t graag van je...

Een zwaardere koppeling: wat raadt jij me aan?

Jeroen330

Helix sportsclutch.. Da's een 3 puck koppeling

Alleen schijnt deze nogal een heftige release te hebben.. Het is los, OF aangrijpen.. Geen slip dus en daardoor moet je wel eventjes wennen aan deze koppeling..

Op ebay.co.uk worden er ook gewone sportkoppelingen verkocht, misschien daar ff checken..

Wat voor set-up draai je eigenlijk?

Xander

ff in t nederlands wat bedoel je met set-up...

Jeroen330

Motortype, turbo? aantal pk noem maar op...

Xander

Motortype: 1.0 16v CG10DE

Turbo: Garret T20 incl. buizen, intercooler, dumpvalve, benzinedrukregelaar, open luchtfilter.  (van michiel overgenomen)

Injectoren van een 1.6

2" rvs uitlaat met 2" katvervanger (zelf gemaakt)

Nieuwe standaard koppaking en turbodruk op +/- 0.4 bar afgesteld.

Ik had een stalen koppaking (ook van michiel overgenomen) maar heb deze vervangen voor een standaard pakking van 1.26 mm dik.

Aaantal pk's weet ik niet.

Ik ben m nog een beetje aan t fine tunen en daarna ga ik naar divalo en daarna zien we wel weer verder.
Dan ga ik wat doen met die info van jou voor de wegligging en remmenupgrade.

Dit is t zo een beetje volgens mij en anders vraag je t maar.

davey

nice heb je geen foto's?
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Red Racer

OEHW nu wordt ik nieuwschierig hoor Xander, kan je op de jubileum meeting komen?


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Xander

Ik heb genoeg foto's...
Die staan allemaal op me hyves...
ik zal er nog ff een paar bijzetten zoals het er nu uitziet...