Projekt "Loudmouse" Reboot

Gestart door Kevertje-SYS, 13 mei 2011, 20:55:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Riesh

Het was een behoorlijk klus. en op het moment dat we geen vonk hadden waren we ook echt niet blij.
Maar we hebben eht met zijn 3-en klaar gespeeld. Ik moet eerlijk zeggen dat het zonder Nico (nicosport) waarschijnlijk niet gelukt was. Als er iemand goed en snel kan sleutelen is hij het wel
Micra Addict

Kevertje-SYS

Inderdaad zonder Nico hadden we dit zeker niet klaar gespeeld.
Ook omdat hij gewoon veel motor ervaring heeft.

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Joery-Joery

Goed nieuws, erg fijn dat Loudmouse nu weer rijd.

Pas je wel op met al dat extra vermogen!  :P

Kevertje-SYS

Quote van de dag gisteren. Das geen roest. Das minder ijzer

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Red Racer

goed om te horen dat je weer het hele land door kan met de waggie.

van die qoute kan je wel een sticker laten maken bij stickerdump


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Kevertje-SYS

Fotoverslagje van mijn weekendje samen met Riesh en Nico van www.nicosport.nl

Als eerste moest natuurlijk de Loudmouse op de kar naar de garage van Nico toe in Brabandt.


Daar aangekomen heb ik nog een beetje meegeholpen aan de micra van Riesh om het blok daar uit te halen en diverse andere onderdelen die wel eens handig konden zijn.


Met dit als resultaat.


De rest kon op de grote hoop zegmaar. :cheer:


Hier het kabelboompje naar de ecc computer toe die we wilden knopen aan mijn boom.
Dit omdat mijn 1.0 niet voorzien was van een ecc en deze dus wel


En toen kon het blok mijn micratje ingetakeld worden.


Alwaar we een gatje tegenkwamen die we proffesioneel dicht gemaakt hebben :P
Eigenlijk moest hij uitgeboord worden en gebruikte Nico het hout als centreerpunt (hoe kom je erop)
Hier moest de nieuwe kabelboom doorheen


En toen hadden we ineens ook een extra pedaaltje (Geen automaat meer maar 5 bak nu)


Omdat we toch meer nodig dachten te hadden hebben we de complete kabelboom uit de donor getrokken.
Deze is dus totaal kabelloos.


Nu wordt het helaas even fotoloos.
Maar het komt er op neer dat wij de ecc niet aan de praat kregen.
Volgens de schema's die ik vond liepen er zelfs kabels naar de achterraamverwarming en heater.
Omdat de bobine die nu via de ecc geschakeld wordt weigerde te vonken kwam ik op een idee.

Waarom knallen we niet die hele ecc eruit en plaatsen we de onsteking van de 1.0 erop op de originele bekabeling.
De carburatuer doet zn ding (hopelijk) ook wel zonder die ecc

Zo gezegd zo gedaan
En meteen bij de eerste keer rond sloeg de motor aan.
En hebben we meteen de complete ecc met bekabeling weer eruit getrokken.
Nu was het enige probleem alleen de stationair schroef
Die heeft deze carb dus niet omdat dit via de ecc geregeld wordt
Zoals het er naar uitziet is het gedeelte waar deze schroef er bij de ma10 inzit uitwisselbaar met die van de ma12
Bij de ma12 zie je zelfs het gat zitten waar deze schroef zou horen (nee niet uitboorbaar)
Dit moeten we dus nog doen.
Ik heb nu even een hoog toerental nog
En uiteindelijk reed hij dus weer :P


Het komt er uiteindelijk wel op neer dat we misschien beter de complete bomen hadden kunnen uitwisselen.
Maarja dit houdt het leuk he ;)

Nico en Riesh nogmaals bedankt
Story will be continieud

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

TeSprouT

Onwijs veel werk verricht leuk stuk om te lezen. Mooi dat je weer kan rijden! O0
Love the potiential

Red Racer

veel km's toe gewenst marco.
Zit veel werk in dat lepelen denk?


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Kevertje-SYS

En vandaag weer even gewogen op mn werk.
Toen ik begon 700kg
Nu 1080kg
Wel met een lege tank :P

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Leo

Citaat van: Kevertje-SYS op 27 november 2012, 18:25:15
En vandaag weer even gewogen op mn werk. Toen ik begon 700kg Nu 1080kg Wel met een lege tank :P
het zal dus eindigen op 1100 ? gelukkig heb je nu een 1.2 kom je wat sneller vooruit  :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

Het overlepelen valt wel mee, het grote probleem zit hem in de U9 oftwel de geregelde carburateur, electronische ontsteking  met lambdasensor ivm het milieu. Dit wordt aangestuurd door een ECC onder de passagiers stoel. Wil je dit goed aansturen dan moet je eigenlijk de volledige kabelboom overzetten.
Micra Addict

Ries

wauw mooi dat hij weer rijd!
goed bezig mannen!

Kevertje-SYS


www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Red Racer

Netjezz.

chek die mfc kentekenplaat achter dan


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]