Helaas geen micra

Gestart door emiel, 05 juni 2011, 10:13:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

emiel

Aloha,

zoals elders te lezen is, was het voor ons niet meer haalbaar om de micra rijdende te houden.

Als vervanger wordt het waarschijnlijk:



een citroen AX uit `93
het is een 1.0 zit redelijk in de lak en zo te zien maar een klein deukje in de bijrijders deur, geen roest!
Van binnen netjes en voor een leuk prijsje, morgen weten we of het doorgaat.

Groetjes,

Emiel & Andrea

Joosie200

Van wat ik zo over de AX gehoord heb zul je er een goede koop aan hebben ;) Net zoals de Peugeot 106/205 niet kapot te krijgen. En geen problemen met de typische Franse dingetjes omdat ie weinig elektrische luxe aan boord heeft. Toch vraag ik mij dan af: is er geen 1.3 / 1.4 / 1.2 variant? Want 1.0 lijkt mij net zoals bij de micra de minimum grens. Met een zwaardere variant heb je net wat meer pit tijdens het rijden. Dus bestaan die niet of worden ze nu niet aangeboden? Verder ben ik benieuwd naar uitgebreidere foto's zodra het doorgaat! :)

Zeurdoos

Leuk bakkie

@Joosie die dingen zijn zelfs als GT en Gti gelevert ;) met volgens mij een 1.3 ;)

emiel

@Joosie,

er zijn heel veel varianten van van 1.0 tot 1.4 en er zijn er zelfs die een 1.6 getransplanteerd hebben.

Maar deze AX is hier in de buurt te koop en voor een leuk bedrag, Andreas is van de week al ffies wezen kijken samen met haar vader (ik was werken) en ze vonden hem er goed uit zien en rijden.
Andrea heeft eerst op het AX-forum gekeken wat de zwakke punten zijn van een AX en daar hebben ze dus ook op gelet.

Nog ffies wachten tot morgen

2yellow4u


richardwbb

Deze staan bekend als niet stuk te krijgen. Waarom weet ik niet.

Shadow

Hoe staat het er voor?
Kennissen zijn makkelijker dan kennis...

emiel

Zo ffies een kleine update:

Andrea had de AX gekocht, de verkoper had haar gezegd dat het een supergoed autootje zou zijn.
Toen ik ermee reed viel me op dat hij een schavend geluid maakte en in de bochten knarste, ik dacht meteen aan de aandrijfassen.
Daarna eens onder de motorkap, flink veel olie/vet aan een kant (koppakking?).
Andrea heeft de verkoper gebeld en die vertelde haar dat hijzelf eigenlijk niet met het autootje gereden had en dat we langs een monteur konden die wel even zou kijken.
Bij de garage aangekomen maakte de monteur een proefrit en keek eens onder de kap.
Zijn oordeel: de verkoper moest ons het geld maar teruggeven want de aandrijfassen waren kapot, de koppakking was lek en er was waarschijnlijk wat mis met de ecu.
Tja dat was ff schrikken, maar ja.
De monteur heeft de verkoper gebeld en hem verteld hoe het er voor stond, de verkoper vroeg de monteur/garagehouder of hij ons koffie wilde geven en dat hij er aan zou komen.
Zo gezegd zo gedaan en met een half uur was hij er inderdaad, na een kleine discussie tussen de monteur en de verkoper werd het autootje gevrijwaard en kregen wij ons geld terug.
Een heel verhaal weer.
We zijn dus weer terug bij af, maar ik ga straks eerst eens op pad voor een andere motor.

Groetjes,

Emiel & Andrea

Milo

Nou dat schiet niet bepaald op joh, hopelijk heb je snel een goede auto te pakken!

Succes verder ;)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Shadow

Het is wel mooi om te horen dat je niet met lege handen staat. Je hebt je geld weer. Vind ik erg netjes van de verkoper.

Maar ik denk dat je maar terug moet naar een micra hè? Daar had je niets mee toch?

Sterkte met het motor kijken in deze regen. (natuurlijk ook veel plezier gewenst)
Kennissen zijn makkelijker dan kennis...

emiel

@ shadow:

het was zeker netjes van de verkoper(het komt ook omdat hij bij mij op het werk heeft gelogeerd)

Het weer was vanmorgen inderdaad niet zo best, maar ja we hebben het overleefd en de missie is geslaagd!!!



volgende week vrijdag kan ik hem ophalen, hij krijgt nieuwe tandwielen,ketting en een service beurt!

Red Racer

zozo dat is nog eens bale van die ax mar aan de andere kant wel goed at het gewoon goed is opgelost :)

een hele nette motor, lijkt me een nette begin motor voor me, hoeveel cc?

we zien wel een reallife plaatje van je nette aankoop van de motor O0

grt Patrick


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Shadow

#12
Ik denk dat dit een 1200 cc is. Mooi ding trouwens. Sportief en toch lekker touren.

Maar als de verkoper eens bij jullie logeerd is het vast geen hele lieve meneer.
Kennissen zijn makkelijker dan kennis...

emiel

@ Patrick:

de motor is een 1200.

@shadow:

de verkoper is inderdaad niet zo`n lieverdje.
Hij herkende mij meteen toen ik met Andrea mee kwam om de auto naar de monteur te brengen en was in een keer heel erg vriendelijk.
Andrea was het meteen opgevallen hoe hij deed en ze zei het, ik ben toen gaan nadenken en ja hoor toen wist ik ook weer waar ik hem van kende ^-^.

De 1200 bandit is inderdaad sportief en toch ook een motor om lekker mee te toeren.
Een van mijn vorige motoren was een XJR1300 en dat was hetzelfde type (naked bike) en dat is toch het type motor wat mij het beste bevalt

emiel

 :wave: :wave: :wave:

zometeen de bandit ophalen!!!! 

;D ;D ;D ;D