[REBUILD] K10 Topic Super S

Gestart door Provo, 19 augustus 2011, 20:42:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zeurdoos


kimsegers

nee meen je niet :s zo'n zonde. zoek ergens op kapaza of 2de hands even een k10 voor afbraak. als die motor nog in orde is kan je hem steken. en heb je voor 100 a 200 euro een motor en eventuele reserve stukken

Leo

Citaat van: Zeurdoos op 08 mei 2012, 11:01:14
Das mooi lalala

Pardon ?! Beetje respect voor een super s ja !

Hoeveel km had het blok gelopen ?
En volgens mij heb je wel enige ervaring met het vervangen van motorblokken en donorauto's.
Ik hoop dat je het snel kunt vervangen.
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Zeurdoos

Citaat van: xleonl op 08 mei 2012, 12:44:49
Citaat van: Zeurdoos op 08 mei 2012, 11:01:14
Das mooi lalala

Pardon ?! Beetje respect voor een super s ja !

Hoeveel km had het blok gelopen ?
En volgens mij heb je wel enige ervaring met het vervangen van motorblokken en donorauto's.
Ik hoop dat je het snel kunt vervangen.

Weet niet hoor maar vind jij het leuk dan dat hij kapot . en ik typte niet lala maar k u t

Bunny

gelijk maar even aangepast :P nu is het vast iets duidelijker

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Provo

#110
Het is heel *Censored* dat de motor kapot is sinds ik over 3 weken mij exams heb (en volgende week mijn voorexames), dat ik 4 dagen in de week met die auto moet gaan werken én nog mee naar het school moet rijden... En als alleenstaande student kanj ni echt terugvallen op ouders (of toch zekr niet de mijne).

In ieder geval het is gebeurd bij het vervange van de waterpomp die lekte (zeurdoos heeft me hierop gewezen) en was vergeten de spantol van de distrubutieriem terug aan te spannen, bij het starten vloog die er wel meteen af maar ik hoorde wel mijn cilinders tegen mijn kleppen komen. Zijn deze beschadigd of gebogen? Zekerheid heb ik er niet over. In ieder geval hebben we de distrubietie riem terug erop gekregen en hij draaie nog perfect rond, enkel starten lukte niet meer (schoot maar niet in gang)

@Xleon: het blok is amper 114.000km oud en in zeer goede staat (heeft sinds 6 maanden 25.000km er op zitten met 2 olieverversingen, bougies, en filters)

Het laatste wat nog kan zijn is dat we de krukas 1 toer moeten verdraaien t.o.v. de nokkenas. Sinds de verhouding tussen nokken en krukas 2 is.

In ieder geval ik ben op z'n situaties gezien, ik heb nog n reservemotor liggen 205.000km erop maar draait niet meer al te lekker. En ga deze als last resort er mss vndg inzetten. @kim segers, ik koop die motor gegarandeerd over van je ;) mijn Super S zal en moet gemaakt worden wat de prijs ervoor zal zijn!
Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

Kevertje-SYS

Dankzij Riesh en ik worden heeft het mfc forum een scheldwoordenfilter waardoor we elkaar geen lamlul meer kunnen noemen.
Blijkbaar kan het woordje kut wat natuurlijk de afkorting is van kwalitatief uitermate teleurstellend ook niet door de beugel.
Ipv daarvan zie je dan het woordje lalala wat in deze zinsopbouw natuurlijk niet de bedoeling was van zeurdoos (is doos wel goed dan)

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Leo

ok sorry voor mijn reactie. ik dacht dat je een annoying orange uitlachende opmerking maakte. weer wat geleerd over het forum.

provo hopelijk werkt het blok weer door de krukas te draaien
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Provo

#113
Het verzetten van de krukas heeft niet gewerkt :( Heb gistere all nieuwe pakkingen besteld. (koppakking, in- en uitlaat pakking, klepdeksel dichting, distributieriem, waterpomp met dichting) het plan is om de cilinderkop van mijn grijze micra over te zetten naar de Super S. Hopelijk gaat dit lukken. Sinds het tijdgebrek gaan we wss de cilinderkop niet laten vlakken, khoop dat dat niet al te erg ga zijn. In ieder geval deze avond beginne we eraan en ik hoop dat bij het vervange ervan alles terug ga werken

(zal foto's nemen dan kan ik mss een How to schrijven voor het vervangen van een cilinderkop én het erop leggen en time van een distrubutie riem mochten er mense geïnteresseerd zijn)
Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

Ries

ik ben benieuwd veel succes met de reparatie ;)
en een how to kan nooit kwaad

Provo

Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

Leo

#116
aaah                   :o :o :o :o :o :o

geen woorden voor  :-X :-X :-X :-X :-X

wat is hier gebeurd   :'( :'( :'( :'( :'(?

ernstige aanrijding ?

geen gewonden ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Ja daaaag?? Wat is er gebeurd man?? :S
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Kevertje-SYS

Nee nee nee nee nee
Dat was het eerste wat ik zei toen ik de eerste foto zag.

Wat is er gebeurt.
En hopelijk geen lichamelijke schade ?

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Bunny


.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic