[REBUILD] K10 Topic Super S

Gestart door Provo, 19 augustus 2011, 20:42:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Milo

Citaat van: xleonl op 20 juni 2012, 21:45:08
Citaat van: Milo op 20 juni 2012, 21:43:55
Hahaha kijk al die mensen azen op Super S onderdelen ;D

gelukkig snap je waarom, je hebt immers ook een k10 gehad.

Dat klopt zeer zeker.
En toen verkocht ik hem aan mijn wederhelft dus hijs nog wel een beetje van mij ^-^
Daar ben ik nog altijd blij om, want ik vreesde er namelijk al voor dat hij naar iemand anders moest :(
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Rob3600

2 Mooie K10's Provo!!

Vooral die witte met dat dak is echt   :D :D

Fijn voor je dat je in ieder geval naar huis mag  O0.
Groeten Rob & Zn

Riesh

die witte is inderdaad waanzinnig
Micra Addict

Provo

#168
Eindelijk is het zover! Het ontslag uit het ziekenhuis, mijn broer die 1400km heeft gereden om een witte Topic Super S te gaan halen (echt gestoord ver!) en zijn we er meteen ook maar aan de slag gegaan (time is money!) en ben ik begonnen met het hele ding te strippen (en deze keer gelooft elk moertje, boutje, bevestiginsstuk het). Zelfs de stuurkolom en pedalen heb ik weggehaalt.

Na 5 dagen werken is dit het resultaat:









De DX Engine: speciale uitvoering met EGR AIV TOSC en  regelbaar luchtinlaatsysteem om koude start, stabieler toerental en milieuvriendelijker te zijn.



The downside, heel de linkerachterkant veroest. Sinds ik toch 3 Super S heb staan kan ik ineens een reserve stuk terug lassen, gaat heel wat werk zijn. Maandag ga ik een lastpost halen! (als je goed ziet merk je dat de deur al geschuurd is)



Niet in Belgie of Nederland te vinden, een elektrisch open dak voor een K10! Wat dit model het luxe model maakt ;)



Natuurlijk mezelf in rolstoel (met heroische houding over het slagveld) Sinds ik het allemaal deze keer op 1 been moet doen en me nauwelijks kan bukken met mijn heup is dit toch een van de waanzinnigste projecten die ik heb ondernomen.

Tijdens de afbraak heb ik nog een leuke optie ontdekt: deze K10 heeft verstelbare koplampen! Nog nooit tegengekomen en natuulijk leuk om savonds op de autostrade rond te crossen.

m.v.g.

Provo
Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

Rob3600

Dit wordt weer een grondig project  O0 O0
Ik blijf dit volgen!!!

Dat dak hè   :wave:
Groeten Rob & Zn

Rob

Zo dan lekker bezig en dat met rolstoel!
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Milo

Jeetje man, wat een werk heb je verricht.
Let je wel op dat je jezelf niet overzet??
Wat is nou precies je plan dan?
Want ik vind het stiekem egt eeuwig zonde dat je die geweldig leuke Witte K10 volledig hebt gestript! :o
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

mooi om de eerste foto's te zien.

elke k10 heeft toch verstelbare koplampen ? gewoon via een schroevendraaier onder de lamp bijstellen.

en @milo. deze wordt naar dezelfde staat gebracht als de vorige als ik me niet vergis.
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Red Racer

een heerlijke restauratie project provo O0 topie.

een topic dak voor een k10 is echt zeldzaam in duitsland en electra koplampverstelling heb ik thuis liggen aleen geen motortjes helaas.

net zoals electra spiegels geloof ik die ook heel weinig verkocht zijn


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Provo

Citaat van: Milo op 08 juli 2012, 19:57:22
Wat is nou precies je plan dan?
Want ik vind het stiekem egt eeuwig zonde dat je die geweldig leuke Witte K10 volledig hebt gestript! :o

Dat moet je geen zonde vinden man! De foto's zijn bedriegelijk, het chasis was in veel slechtere staat dan ik eerst dacht!, verf bladerde af, ik heb zelfs de halve achterkant weg moeten slijpen om het weg te krijgen. De assen van de motor waren compleet vasgeroest en hebk zelfs moeten doorslijpen. Het plan is om nu heel het chasis terug waardig te maken en helemaal opnieuw mijne oude auto in oorsprongkelijke staat te maken. alle onderdelen  worden terug gespoten de motor word uiteengehaalt, nagekekn en netjes terug in elkaar gevezen. De soundsystem zal nu volledig ingebouwd worden ;) Ik ga ineen de de reserve super s onderdelen op mijn Micra aanhangwagen monteren zodat die ook ineens in dezelfde kleur kan worden gespoten en kan afgemaakt. Als dat allemaal rond is kan ik (eindelijk) eens een meeting in volle trots en eer bijwonen :D

Citaat van: xleonl op 08 juli 2012, 20:53:43
elke k10 heeft toch verstelbare koplampen ? gewoon via een schroevendraaier onder de lamp bijstellen.

Deze lampen zijn elektrisch verstelbaar (met manuele afstelling) ;) motoren zijn in niet z'n goede staat (veel roest)

Citaat van: Red Racer op 08 juli 2012, 21:10:16
een topic dak voor een k10 is echt zeldzaam in duitsland en electra koplampverstelling heb ik thuis liggen aleen geen motortjes helaas.

net zoals electra spiegels geloof ik die ook heel weinig verkocht zijn

Zover ik weet zijn de elktrische spiegels standaard in de March Super Turbo ik de K10 optioneel maar dezen komen vriijwel niet voor. Wat heb jij thuis dan regeling liggen? De koplampen zijn exact dezelfde (enkel n sticker met 1.3% erop)
Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

Zeurdoos

Wordt weer een erg mooie wagen ;)

TeSprouT

woow echt enorm veel werk verricht! Respect hiervoor, het project wordt in ieder geval grondig aangepakt. Ziet er goed uit! O0
Love the potiential

Leo

#177
gister was ik naar Provo voor onderdelen en samen hebben we de bruine super s volledig gestript en in stukken geslepen.




Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Provo

Voor mensen die ooit auto's in 2 slijpen: er liggen brandstofleidingen onder je auto :P
Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

Leo

Citaat van: Provo op 14 juli 2012, 14:18:23
Voor mensen die ooit auto's in 2 slijpen: er liggen brandstofleidingen onder je auto :P

nee door al dat harde werken wordt de auto een beetje licht ontvlambaar.
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2