micra K11 1.3S crossauto

Gestart door Stella52, 13 september 2011, 10:07:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stella52

Ondertussen in de micra helemaal gestript. We hebben ook een rolkooi gekocht (die oude van jeroen)

Ik heb gezien dat er een kleine radiator gebruikt wordt voor de verwarming, die gekoppeld is op het koelingscircuit.  Zou het een goed idee zijn om deze kleine radiator te vervangen door een iets groter exemplaar met ventilator zodat de motor extra gekoeld wordt? 

skralebenderacing

zelf zou ik gewoon de radiateur achterin bouwen met een fan. en dan een ingang en uitgan naar de motor en dan gewoon die andere dingen afsluiten
dit is hoe wij het doen met de crossauto's
micra power, simply the best

Stella52

ja wij normaal ook, maar aangezien er toch al een circuit aangelegd is naar binnen lijkt het mij ook een mogelijkheid om 2 radiators te gebruiken. Het is in ieder geval veel makkelijker om te maken.

Het probleem is dat er zeer weinig plaats is om nieuwe buizen naar achter te maken (vooral aan de alternator is bijna geen plaats).

Stella52


Red Racer

aaaah ik zie uit al.

al kijk je van voren onder de auto zie je aan de li nker en rechter zijde van de wielophanging een bout zitten en dan komt er een stang er tussen als ik het goed heb.

dat verbetert het stuur en rij gedrag.

ps.heb je toevallig ook foto's van de cross micra?


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Riesh

idd een onderste strutbar, de foto is overigens een VOORBEELD foto
Deze bar op een cross micra lijkt me geen goed idee ivm modderhappen
Micra Addict

Stella52

ah ok, dan ga ik dit niet kopen. Een bovenste veerpootbrug wel denk ik, voor de stijfheid van de kas.

Ik zal in de loop van volgende week eens wat foto's posten als ik de rolkooi erin heb gezet.

Stella52

we hebben er vandaag aan gewerkt, maar natuurlijk weer veel minder gedaan gekregen dan verwacht :)

hier zijn een paar foto's, de kwaliteit is wel niet geweldig

Rene die samen met een kameraad het interieur eruit is komen halen


rolkooi en zetel staan klaar om erin te gaan


kabelboom is uitgedund, luchtfilter met een paar oude PVC buizen naar binnen gebracht (voor koelere en zuivere lucht te zuigen)

TeSprouT

Citaat van: Stella52 op 11 november 2011, 17:18:33

Rene die samen met een kameraad het interieur eruit is komen halen



Haha lache man die foto, wist niet dat je stiekem aan het fotograferen was terwijl wij hard aan het werk waren in die hitte! ;D Was wel gezellig zo even!

Ik zie dat je al een stuk verder bent gekomen met je crossproject, ziet er goed uit iig. en de wagen is al een stuk kaler geworden dan dat wij hem achter lieten haha! Succes! O0
Love the potiential

skralebenderacing

Citaat van: Stella52 op 11 november 2011, 17:18:33
kabelboom is uitgedund, luchtfilter met een paar oude PVC buizen naar binnen gebracht (voor koelere en zuivere lucht te zuigen)


zelf had ik het lucht filter iets naar onderen geplaats want als je nu achter iemand rij (op een ronde zetten) dan komt er toch modder in de auto en dan zuigt het filter dat weer op en als je hem iets naar onderen plaatst dan vliegt het er over heen en komt het er niet in. verder ziet het er goed uit
micra power, simply the best

Red Racer

of er een allu beschermkap er voor monteerd dan is ut opgelost.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Stella52

Citaat van: Red Racer op 22 november 2011, 18:01:03
of er een allu beschermkap er voor monteerd dan is ut opgelost.
dat ga ik ook doen, als ik de filter lager moet hangen moet er weer een extra bocht in, dat zal de weerstand alleen maar verhogen denk ik

Stella52

Vanachter hebben we gigantische banden opgelegd om de achteras zo hoog mogelijk van de grond te krijgen. De rolkooi staat er ook in (moet wel nog vastgemaakt worden)






Red Racer

zodeju zeg dat zijn nog eens banden, dan kan je er vol tegenaan in de cross maar ook de winter :D


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

2yellow4u

 :o Daar kom je de winter wel mee door...