Sigmund's eerste K10

Gestart door sigmundfreund, 22 november 2011, 23:24:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

sigmundfreund

Hey allen,

op aanraden van de vrouw des huizes (die tevens deze (&TK!) K11 in bezit heeft) heb ik hier een account geopend ;) het is dan ook niet geheel toevallig dat deze dame mij voorzien heeft van een rode K10, wat des te meer rechtvaardigt om hier te registreren :P

Voordat ik de K10 hier in de schijnwerper zet even mij geschiedenis: ik ben begonnen met deze Mitsubishi Lancer 1.3 GLi. Deze heeft me zo ongeveer 15000km voortgeduwd naar allerlei hoeken waaronder ook het thuisland in Oost-Europa. Echter begon het dakje erg te lekken en de kofferbak ook, bovendien was ik wat uitgekeken op het kale interieur dus na net een jaartje in bezit te zijn mocht ie van eigenaar wisselen. Hij dient nu een jong gezin ergens uit omgeving Deventer.

De vervanger was een grote belastingvretende maar o zo fijne Renault Laguna 1.8 RT Alizé, ook uit 1996. Gekocht om de luxe, het comfort, en uiteindelijk weggedaan om financiële redenen en het feit dat ik opgelicht ben met de a/c.

Maar een auto blijft nodig om voort te tuffen naar de arbeid, bezoeken aan moeders en af en toe het ritje naar de studie. Ik liet de woorden "oude micra + automaat" vallen en mevrouw ging sneller op zoek dan ik een auto wou aanschaffen, maar ze had er een gevonden. Niet in de allerbeste staat maar voor het geld konden we het eigenlijk niet laten..

Deze foto's komen van Marktplaats want ik had nog geen tijd om eigen beeldmateriaal te maken, het werd al snel donker toen we eindelijk thuis waren.




Er schijnt de laatste jaren niets meer aan de auto gedaan te zijn behalve hem versjonnie'en. Bij deze een voorlopig takenlijstje:

- Grote beurt incl. d-riem (iemand een Haynes voor me?)
- Interieur schoonmaken
- Lelijke stoelhoezen er af!
- Klokje op de goede tijd zetten (deze draait, maar is niet in te stellen)
- Radio (dilemma, heb een Kenwood BT-60 liggen maar of deze nou zo veilig is hierin?)
- Stootstrips er op
- Lak oppoetsen
- Vies plaatwerk vervangen
- Specifieke grill van een bepaalde K10, heb er nu even geen foto van maar deze had schuine randen
- Missende knopjes terugplaatsen

en nog wel meer.

Bunny


.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Milo

Welkom.
Zo op het eerste gezicht ziet de Micra er nog lang zo slecht niet uit :)

Over dat klokje, moet je niet gewoon dat pinnetje wat naar buiten (naar je toe) trekken en dan vasthouden en verstellen/draaien?
Zo moet het namelijk ook in mijn K10 ;D
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Kevertje-SYS

In mijn witte k10 heb ik ook een klokje
Als de jouwe net als de mijne doordraait (de urenwijzer denkt dat hij een secondewijzer is) ben ik bang dat hij stuk is.

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Derrie

Citaat van: Kevertje-SYS op 23 november 2011, 07:14:08
In mijn witte k10 heb ik ook een klokje
Als de jouwe net als de mijne doordraait (de urenwijzer denkt dat hij een secondewijzer is) ben ik bang dat hij stuk is.


Vanmorgen uitgeprobeerd, en het werkte :)

sigmundfreund

Citaat van: Milo op 23 november 2011, 01:03:31
Welkom.
Zo op het eerste gezicht ziet de Micra er nog lang zo slecht niet uit :)

Over dat klokje, moet je niet gewoon dat pinnetje wat naar buiten (naar je toe) trekken en dan vasthouden en verstellen/draaien?
Zo moet het namelijk ook in mijn K10 ;D

Zoals Derrie al zei, ze heeft het klokje gefixed terwijl ik op zoek was naar luchtverfrisser. Het ritje naar de studie zou bijna ondraaglijk worden zonder verse geuren :').

Even snel ook gekeken naar de kabelboom van de radio en deze is helemaal geknipt en geswitched en alles dus dat wordt nog even puzzelen. Vorige eigenaar was zeker te lui om een verloopstukje naar de hedendaagse ISO stekker te kopen.

De ruitenwissers zijn blijkbaar ook verkeerd om gemonteerd, als dat überhaupt al mogelijk is. Hij wist alleen bij de terugslag, gepaard met heel veel herrie. Deze vervangen we dus meteen!

Prioriteit:

Radio - Ruitenwissers - Olie - Roest rechtsachter (APK adviespunt) - rest

Riesh

met een beetje zoeken met google vind je wel een digitaal werkplaatshandboek.
de grille die je bedoelt is van de versie van voor de facelift, die heeft wat aanpaswerk nodig om te kunnen monteren
Micra Addict

Red Racer

Welkom op het fora O0

ziet zo op het eerste gezicht nog god uit, hoe zit het met de roest puntjes op de auto mimimaal?

zou wel eens het vloerkleed in de auto een poetsbeurt geven of een knappe matten set er in leggen.

als ik het goed zie zitten er achter in de zijpanelen ook speakers?


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Derrie

Citaat van: Red Racer op 23 november 2011, 20:41:18
Welkom op het fora O0

ziet zo op het eerste gezicht nog god uit, hoe zit het met de roest puntjes op de auto mimimaal?

zou wel eens het vloerkleed in de auto een poetsbeurt geven of een knappe matten set er in leggen.

als ik het goed zie zitten er achter in de zijpanelen ook speakers?

Er zitten inderdaad geen matten in. Die komen er natuurlijk wel!

Wat betreft de speakers heb je ook gelijk, helaas heeft de vorige sjonnieeigenaar (nogal een hobbyist) de audiokabels helemaal aan gort geknipt.. We hebben nu een isostekkertje gehaald om het iig weer netjes op te kunnen lossen.

Verder hebben we net een klein checkupje gedaan en er is gebleken dat de motorolie zowat verdampt is... Was te verwachten, maar dat er zoooo weinig inzat was wel even een tegenvaller. Voorlopig blijft de micra totdat alles gemaakt is dus in de garage staan. Overigens lijkt de rest nog wel mee te vallen; veel konden we natuurlijk ook niet verwachten van een auto van 275 euro.

Roest heeft hij bij de rechterachterwiel. Dat gaan we waarschijnlijk nog wel opschuren en wegwerken.

Nieuwe foto's vandaag even vluchtig gemaakt:






Derrie

En oja, het is een schande maar hij staat op seatwieldoppen :')

2yellow4u


sigmundfreund

Bedankt voor de verwelkoming!

De radio zit er in, de vorige eigenaar heb ik vervloekt. Er klopte niets meer van de kleurcodes e.d. maar ik heb het met een maat opgelost en opnieuw gelabeld.

Het gedrag van de ventilator viel me trouwens op. Als de auto stationair staat schiet de temperatuur de lucht in tot net onder de H op de temperatuurmeter. Dit gebeurd dus ook tijdens het rijden en dan tot stilstand komen bij een (lang op rood staand) stoplicht of file. Bij het gewoon rijden blijft de motor lekker koel. Ik heb dus de ventilator eens aangekeken en het valt me op dat ie maar vaag draait, hij slaat aan en bijna meteen weer af. Hoort dat?

Hier het filmpje ter illustratie.

Provo

Ja dit is normaal, bij mijn andere K10's is dit ook zo, dit komt omdat de ventilator wordt bedient door een bi-metaaltje (er zit geen hysteresis op). Ik heb nu wel bij mijn laatste een knopje voorzien zodat ik de ventillator zelf kan inschakelen, in de zomer oververhit de K10 wel heel erg snel! Ik vind dat die veel te laat pas opspringt...
Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

Red Racer

dat is wel redelijk normaal dat ie niet zo lang draaid maar dat schommelen van die meter is mijn nog nooit eerder opgevallen.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

sigmundfreund

Citaat van: Provo op 29 november 2011, 18:21:00
Ja dit is normaal, bij mijn andere K10's is dit ook zo, dit komt omdat de ventilator wordt bedient door een bi-metaaltje (er zit geen hysteresis op). Ik heb nu wel bij mijn laatste een knopje voorzien zodat ik de ventillator zelf kan inschakelen, in de zomer oververhit de K10 wel heel erg snel! Ik vind dat die veel te laat pas opspringt...

Goed idee! Voorlopig maar eerst de winter overleven en dan kijk ik daar verder naar. In ieder geval goed om te horen dat het wel zo hoort.

Citaat van: Red Racer op 29 november 2011, 18:54:44
dat is wel redelijk normaal dat ie niet zo lang draaid maar dat schommelen van die meter is mijn nog nooit eerder opgevallen.

Is dit dan een kwestie van nooit er op letten of dat mijn auto weer eens uitzonderlijk bezig is? Ik heb gisteren wel een koelvloeistof flesje er in gemikt, want tijdens de audiokwestie keken we ook nog eens naar de technische staat verder. Degene die me daarbij hielp merkte op dat er vooral alleen water in lag, dus ik hoop dat dit weer het een en ander bevordert. Ik kon trouwens (itt mijn vorige Laguna) geen manier vinden om het peil van de koelvloeistof te meten anders dan de vinger bovenin de radiator te drukken, klopt dit?