Jano zijn K10 2.0 GTi

Gestart door Jano, 12 december 2011, 19:42:28

Vorige topic - Volgende topic

Milo

Hoezo kan je niet je volle 100% benutten?
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

the legend

Kan ik me wel iets bij voorstellen 700 kg en 150 pk. Heeft fluwelen voetje nodig om dat beestje in het gareel te houden :D
Maar respect voor weer een uitzonderlijk project Jano :cheer:

Riesh

en de wielomtrek van een K10 is ook nog eens flink kleiner dan de auto waar het blok en de bak uit komen. Dan heb je echt snel gebrek aan grip...
Micra Addict

Rob

ow serieus? niet meegekregen
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Provo

Ik vraag mij af dat al die power in een k10 steken eigelijk wel verantwoordelijk is? :D is dat niet wat gevaarlijk sinds de K10 al ondergedimensioneerde remmen heeft en een wielomtrek die voor de lachten is? :P
Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

Leo

dat klopt provo, maar dat immers snel het geval bij serieuze motor tuning
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Kevertje-SYS

Als je dit soort tuning doet.
Ontkom je er eigenlijk niet aan de remmen te upgraden.
En ik denk niet dat je dit met de standaard velgen van een k10 zou willen dus die moet je ook wel aanpakken.

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Jano

Citaat van: Milo op 13 maart 2013, 19:17:27
Hoezo kan je niet je volle 100% benutten?

Wat de legende al zegt, als ik voluit gas geef heb ik tot 120km/h ofzo wielspin... dus is echt een uitdaging om er zoveel mogelijk uit te halen. Zoiezo word het verschillende bandjes testen wat fijn rijd en een beetje goed gript.

Wat de wielomtrek betreft, uiteraard rij ik niet op standaard wielen. Geloof dat mijn k10 zelfs met 12" staal was geleverd. De remmen zijn natuurlijk ook van de NX GTi en remt super. Verder verleend de wagentje zich prima hiervoor hoor. Zo enorm veel vermogen is het nou ook weer niet. Dit is gewoon leuk speelgoed, 350pk in een Micra is pas snel  >:D Denk overigens dat de wagentje meer te leiden heeft van de schroefset dan van de vermogen.

Provo

Die remmen van de NX GTi zo over te zetten of wat aanpassing nodig?
Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

Leo

Citaat van: Provo op 15 maart 2013, 00:11:53
Die remmen van de NX GTi zo over te zetten of wat aanpassing nodig?

als je een rem set aanschaft, dus klauw, blok en schijf, heb je verder alleen nog velgen nodig van 14'' of groter (beter 15)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Kevertje-SYS

Maar jij hebt toch geen k10 assen meer?

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Jano

Wij (ik heb zelf niet echt iets gedaan) hebben zoveel mogelijk van de ophanging van de nx over moeten zetten icm met zelfbouw, dus kan niet zeggen of dat zo op een K10 past. Zou haast zeggen van niet...

Leo

Citaat van: Jano op 15 maart 2013, 18:56:29
Wij (ik heb zelf niet echt iets gedaan) hebben zoveel mogelijk van de ophanging van de nx over moeten zetten icm met zelfbouw, dus kan niet zeggen of dat zo op een K10 past. Zou haast zeggen van niet...

ik heb het oude wegligging topic gevonden :)

http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,11628.0.html
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jano

Oh, thanx... nog niet gezien. Ga dat es bekijken.

Anyhow, stand van zaken:

- Ben zelf veerpootbruggen voor voor en achter aan het maken.
- Heb er inmiddels andere wielen onder. BMW wielen, zal wel keertje een foto maken
- Meterhouders zijn klaar, moeten we nog inbouwen binnenkort
- En het karretje staat nu helaas stil. Was een M3 aan het peste, en de koppeling begaf het daarna. XTD koppeling en meteen een lichtere vliegwiel besteld.
Daarnaast ook een Magnaflow einddemper, om de oem NX demper te gaan vervangen voor meer flow

Hopelijk rijdt ie weer voor JAF.. heb nl. al tracktime gekocht  :D

Leo

balen van je koppeling maar je pakt het nu wel goed aan O0

neem aan dat je een veerpootbrug achter gaat maken die boven op de dempers gaat komen ?

ik wacht fotos geduldig af :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2