Project "Red Pepper" Civic 1985

Gestart door Riesh, 22 februari 2012, 10:03:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Riesh

Mijn vrouw rijdt nog steeds in een Mazda 121 bolhoedje.
Zelf was mijn laatste een legergroende Nissan Micra uit 1986.
Aangezien er dus weer een (goedkoop) autootje moest komen ben ik een beetje gaan speuren op internet.
Met de juiste zoektermen kwam ik wat oudere Civics tegen. Nu heb ik in het verleden al eerder een blauwe 87er gehad, dus ik wist wat ik kon verwachten.
Toen zag ik dus de rode GT uit 1985 en was op slag verliefd. De prijs die ik met de handelaar heb afgesproken leek me redelijk, zeker als ik zie dat ze voor veel slechtere niet gt's dik 1000 euro vragen en voor sommige zelfs meer dan 2000. Er zijn nog maar 5 originele GT's in nederland !!

Het is de bedoeling dat ik hem als dagelijks vervoer ga gebruiken. Qua looks mischien nog wat kleine puntjes op de i zetten.
Maar wees iig niet bang dat deze afgetrapt gaat worden, daarvoor is deze te zeldzaam.
Van de zomer wil ik iig de bodem gaan behandelen met caprotech om ervoor te zorgen dat deze nog lang kan rijden.
Het is nog even afwachten hoe het motortje zich houdt (is wel oersterk dit blok).

Ik heb nog een setje 15 inch rota's die eronder gaan en ik wil het onderstel lichtjes aanpassen zodat deze ook weer up-to-date is.
De zonnedak tas (er zit een origineel honda zonnedak in) en de originele stoelen krijg ik er gelukkig ook bij (er zitten crx stoelen in), alsmede een cd van de 'restauratie' etc etc.

De auto staat nu ergens in Amsterdam/Diemen omdat deze gaat figureren in een Conrad reclame campagne.
Ik hoop dat ze een beetje lief zijn voor haar.

Hier alvast een fotootje:
Micra Addict

Riesh

Het beestje staat voor de deur.
Is zelfs voor de deur afgeleverd door Mark Fontijn van Fontijn Auto's uit Dieren. Super service.
Ik heb meteen de Rota 15 inch eronder geschroefd (195/45/15) en dat staat erg goed.
1 ding is zeker: of hij moet omlaag of ik moet toch overstappen op 16 inch.
Foto's houden jullie tegoed tot morgen.

Marco Roeleveld van Maro taxaties is vanmiddag meteen even langs geweest zodat ik hem op de juiste manier kan verzekeren.
Zoals het er nu naar uitziet is de taxatie waarde tussen de 3500 en 4000 euro.

de striping die erop zit haal ik eraf, die laat toch al los. Ik ga wel nieuwe GT stickers halen bij de honda dealer
Micra Addict

Riesh

Bij deze dan de Rota's onder de Civic:

Voorzijde moet nog een stukje omlaag

Ook meteen maar een paar faute dobbelsteentjes opgehangen:
Micra Addict

Riesh

Under da hood:

ms nog wat kleine dingetjes (kleppendeksel) maar eigenlijk is het af.

Van 15 naar 16 inch , van klassiek naar sportief:

Heb nu wat meer rijhoogte, dus kan voor omlaag zodat daar ook daar de banden net in de kasten komen.
Micra Addict

Riesh

zaterdag deze ophalen, work  in 16":
Micra Addict

Bunny


.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Kevertje-SYS


www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Rob

honda motorsport... hmmm dat wil ik niet afkorten
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Bunny


.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Riesh

Citaat van: Rob op 22 februari 2012, 12:50:23
honda motorsport... hmmm dat wil ik niet afkorten

maakt mij niet uit, allen zullen de moderetters hier op het forum het niet waarderen...
Micra Addict


Milo

Wat betreft de velgen vind ik ze alle 2 erg gaaf staan.
Maak snel een foto'tje van je nieuwe velgen eronder! :)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Red Racer

stuur die rota's maar mijn kant op :P

zullen ze wel zilver worden gespoten :D

een mooi project maar met civics denk ik toch dat er een sportief spritstuk en geupdated under da hood zit.

berder een mooi zeldzaam aparaat die je goed moet behandelen.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Joery-Joery

Mooie bak hoor Riesh, neem je deze ook mee naar de aankomende meeting?

Riesh

ik denk dat we de pannekoeken met de bolhoed doen
Micra Addict