Mijn Nissan Micra 1.3 LX

Gestart door PeterHuisMusic, 10 maart 2012, 12:18:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PeterHuisMusic

Beste allemaal,


Mijn naam is Peter en sinds twee weken rijd ik een Nissan Micra (K11) 1.3 LX. Het is mijn eerste wagentje en ik ben er super trots op. Reden dat ik voor Nissan heb gekozen is dat mijn ouders jaren lang Nissan hebben gereden (ondanks dat ze inmiddels via Hyundai naar Renault zijn overgestapt).

Hij is van 31 december 1996, is (cliché) van een oud vrouwtje geweest. Hier en daar een lelijke kras en een deukje (maar wat mag ik verwachten voor een wagen uit 1996). De kilometerstand stond op 91.500km. Zoals op het testrapport staat rijdt hij 1 op 16 gemiddeld; ik kom zelf uit op 1 op 15, maar nog steeds niet slecht (aangezien ik niet super zuinig rijd).

Qua intérieur was hij aardig in orde. M'n vader wilde 'm graag onder handen nemen, dus is hij van top tot teen schoongemaakt toen ik 'm net had opgehaald. Wat opviel was dat er geen geluid kwam uit de woofer in de passagiers deur. Al snel bleek deze niet te werken en heb ik inmiddels vervangen (door een setje van JVC). De autoradio is ook niet standaard volgens mij (Sony). Ook zijn er sporen van een carkit te vinden (hangt een microfoontje bij de spiegel). Dit is op zich wel handig aangezien ik de radio wil vervangen door een met bluetooth. Dit omdat ik aardig wat bel (of eigenlijk gebeld wordt, vanwege mijn eigen zaak).

De kleur is blauw/groen, verschilt per camera. Ik moest een beetje wennen in het begin, maar vind het wel een erg toffe kleur! Heb er inmiddels andere wieldoppen op gezet, want de standaard doppen vond ik niks en ook heb ik een chrome sieruitlaatje erop geschroefd (erg leuk, aangezien er een uitsparing zit in de bumper voor de uitlaat).


Hier een aantal foto's:








Ik ga straks met mijn zwager beginnen aan het inbouwen van een centrale vergrendeling. De motortjes hangen al, maar de bekabeling is wat pittiger (ik kan er nog niet goed bij, wordt een klus verwacht ik). Als dit werkt zal ik weer een post maken.

Bunny

Welkom hier! Mooie kleur hoor :)

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

TeSprouT

Welkom! Je wagen ziet er netjes uit, vind de kleur wel wat hebben! Je nieuwe wieldoppen vind ik ook een vooruitgang! ;D

Veel plezier op het forum!
Love the potiential

PeterHuisMusic

Dank jullie voor jullie reacties!!

Inmiddels, na 4 uurtjes klussen met m'n zwager zit ook de centrale vergrendeling in m'n autootje. De motortjes zaten er al in, maar de bekabeling was lastig. Uiteindelijk de kabelboom wat ingekort (was een systeem voor 4 deuren, maar heb er maar 2 natuurlijk). De stroom hebben we uiteindelijk vanaf de gevarenlichten gehaald (de rest is bijna allemaal geschakeld).

Ik denk dat dit het comfort zeker zal verhogen. En het is zeker fijn dat ik niet meer vergeet m'n deuren op slot te doen (zoals gisteravond.....).

Mogelijk ga ik in de toekomst ook nog elektrische ramen inbouwen, maar dat bekijken we over een tijdje wel. Eerst een nieuwe radio (met bluetooth).


Ik zal zeker plezier hebben van mijn Micraatje!

Milo

Hey daar, welkom op het forum!
Leuke Micra heb je, en wat fijn dat je CV nu werkt ;D
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Taxloss

Leuk kleurtje.
jouw cv doet het! Nu de mijne nog. Vior de derde keer stuk deze winter 
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

PeterHuisMusic

Stuk? Wat is er kapot gegaan dan? Ik hoop dat die van mij het toch wel een aardig end blijft doen!

Heb zo'n setje bij Cargoods besteld. Werkt (nu) prima. Hoop niet dat de mijne kapot gaat....

dimimicra

Mijne zit al ruim een jaar in m'n auto en is nog steeds niet stuk :-)


nismic

Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

Taxloss

Er loopt bij mij waarschijnlijk ergens water naar binnen. Maar waar en hoe is  niet duidelijk
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

PeterHuisMusic

Inmiddels al weer 3 maanden verder.

Veranderingen tot nu toe:
- Zoals gezegd de centrale vergrendeling ingebouwd. Werkt prima en is erg fijn!
- Nieuwe ruitenwissers voor. De achterruitenwisser heb ik online nog niet kunnen vinden. Iemand?
- Stickers aan de achterkant verwijderd en vervangen door chrome letters; vind ik stukken mooier (zie foto's). Ik mis alleen nog de punt (van 1.3). Deze wordt nog nageleverd.



Rob3600

Leuke Micra!!! O0

CV, kan dat ook in een K10??
Groeten Rob & Zn

PeterHuisMusic

Wat ik heb gebruikt is een universele set die je bevestigd aan de stangen die naar je slot lopen (in de deuren). Moet volgens mij gewoon lukken, is wel een gefriemel, maar heb er wel profijt van.

Leo

leuk die letters  O0

moet ik ook maar eens gaan doen, waar heb jij ze besteld ?

en voor welke CV had jij gekozen ?
http://www.cargoods.nl/shop/deurvergrendeling/
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2