Nissan Micra 1.3 automaat k11 (tuned bij oger?)

Gestart door micraivo, 12 maart 2012, 13:37:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

micraivo

Foto's zijn er nog even niet van gekomen. Gisteren bracht ik de auto naar de garage omdat er 1 rem voor vast zit, alleen ze hebben dat niet gerepareerd omdat ze zijden dat de automaat niet meer best is en dat het de reparatie niet meer waard is......

Zit nu in dubio wat ik zal gaan doen. Ik vind hem nog steeds gruwelijk fijn rijden, en ben er nog steeds verliefd op ook al ziet de buitenkant er niet zo best uit.
Hij heeft nog maar 150.000 gelopen.

Iemand hier op het forum die zijn automaat heeft laten reviceren en weet wat dat ongeveer kostte?

Rob

is de automaat bak olie wel is vervangen zo niet zou ik die eerst is laten vervangen en remmen gangbaar maken stelt niks voor zou zonde zijn als zo een editie van de weg gaat en een koppeling moet er rond de 300 euro wel weer in liggen
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

chiba_kun

#17
Automaat bakolie verversen zou misschien kunnen helpen, maar misschien is de poederkoppeling van de bak wel kapot en dat kost inderdaad heel veel geld.

Misschien een ruilbak van marktplaats of Van Deijne?

Vraagje: schakkeld de pook (heel) moeilijk van P-R-N-D en omgekeerd?

Voor de rest rijdt de Micra heerlijk geef je zelf al aan, is die bak dan echt zo slecht?

Het is wel een bijzondere Micra..., zou jammer zijn als je er niet mee kan rijden.

micraivo

Ik heb geen flauw idee of de automaatolie ooit is vervangen, dat is ook lastig na te gaan bij zo'n oude auto.
Met rijden heb ik er nog geen last van, het is vooral bij lage snelheden dat je "schurend" geluid hoort.
De bak schakelt niet extreem moeilijk. Maar af en toe als je een stukje gereden hebt kun je hem niet zo makkelijk schakelen. Ik forceer dit niet en beweeg wat heen en weer ofzo tot het wel gemakkelijk gaat.


Citaat van: chiba_kun op 13 maart 2012, 13:14:11
Automaat bakolie verversen zou misschien kunnen helpen, maar misschien is de poederkoppeling van de bak wel kapot en dat kost inderdaad heel veel geld.

Misschien een ruilbak van marktplaats of Van Deijne?

Vraagje: schakkeld de pook (heel) moeilijk van P-R-N-D en omgekeerd?

Voor de rest rijdt de Micra heerlijk geef je zelf al aan, is die bak dan echt zo slecht?

Het is wel een bijzondere Micra..., zou jammer zijn als je er niet mee kan rijden.

Rob

bak olie denk ik idd @ schakelen had mijn vorige automaat ook... je moet normaal van de D naar die overdrive kunnen ook (achteruit) alleen ik moest hem altijd helpen met het knopje terwijl ik na verversing heb gewoon door kon drukken zonder knopje weer in (weet nou alleen niet meer of dat van die d naar achter was of vooruit naar de d weer...
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

chiba_kun

Als rijden zelf gewoon goed is en op lage snelheid een schurend geluid dan zou ik me daar niet direct druk om maken. Dat schurende geluid heb ik bij meerdere CVT micra's ondervonden, wel met een warme bak dat dan wel.

Laat de olie in de bak vervangen, volgens mij moet dat zeker helpen.

Wat voor kleur heeft de olie aan de peilstok van de automaat?

micraivo

#21
Kan iemand mij vertellen hoe en waar ik de automaatolie kan peilen? Ik heb al aardig gegoogled maar kwam er niet uit.
Is mijn motor anders als de standaard 1.3 automaat? Ik kan me niet voorstellen dat ik in 15 sec pas op de 100 zit.
Ben in iig druk bezig met om me heen te vragen naar een mannetje. Waarschijnlijk heb ik er 1 gevonden, kijken of ik op die manier wat reparaties kan uitvoeren zonder me spaarrekening aan te moeten vallen.

Owja wat me verbaasde was die lelijke oranje ronde knipperlichten aan de zijkant van de auto. Ik begreep niet waarom de vorige eigenaar daar niks aan had gedaan. Dus ik giisteren witte opgehaald, blijken dat ovale te zijn. En zijn mijn knippers rond....
Iemand een idee welke type knipperlichten zou kunnen passen (misschien een andere type nissan ofzo)?

Owja2 Me centrale vergrendeling werkt niet met ab. Volgens mij is het fabrieks af vergrendeling. Ik heb 2 ab's waar nissan op staat, en 1 waar master op staat. Iemand een idee hoe ik dat opnieuw kan programmeren oid?

TeSprouT

Met de knippers kan ik je wel helpen! ;D

Die zijn volgens mij alleen in Engeland te bestellen, ik moet ze ook nog een keer halen.

Klik hier voor witte knippers op Ebay.

Hoop dat ik je hiermee geholpen heb! O0
Love the potiential

micraivo

Citaat van: TeSprouT op 14 maart 2012, 09:20:39
Met de knippers kan ik je wel helpen! ;D

Die zijn volgens mij alleen in Engeland te bestellen, ik moet ze ook nog een keer halen.

Klik hier voor witte knippers op Ebay.

Hoop dat ik je hiermee geholpen heb! O0

Thanks man!

Ik wacht nog even met bestellen tot na het weekend (hoop dat beun de haas dan naar me auto heeft gekeken en wacht zijn advies even af).
Ik heb ook het idee om als ik me auto ga opknappen alle deuken er uit te laten halen en hem matzwart te spuiten.

Rob

tussen je spruitstuk zit de pijlstok van het blok als je er voor staat en dan meer naar deaccu toe zit die voor je automaatbak
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

micraivo


Red Racer

ziet er echt piekfijn uit en zelf Details op de stoelen ^_^

zag ik het goed dat de randen van de voorstoelen en achterbank een rood biesje heeft?


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

micraivo

Citaat van: Red Racer op 14 maart 2012, 18:49:59
ziet er echt piekfijn uit en zelf Details op de stoelen ^_^

zag ik het goed dat de randen van de voorstoelen en achterbank een rood biesje heeft?

Het is de zelfde kleur als het srteepje over de spoiler, strepen voor en achter en de streep over de zijstootranden.

Zeurdoos

Ik vind hem er heel erg dik uit zien met het leer enzo O0 echt een auto voor als de automaat bak stuk is gewoon en andere aan te hangen want dit is een uniek model O0

micraivo

Citaat van: Zeurdoos op 14 maart 2012, 19:01:46
Ik vind hem er heel erg dik uit zien met het leer enzo O0 echt een auto voor als de automaat bak stuk is gewoon en andere aan te hangen want dit is een uniek model O0

Ja maarja aan de buitenkant moet ook nog heel wat gebeuren, en ik heb geen idee hoe het met de bodem is. In topstaat kan hij weer mooi worden maar dat gaat aardig wat kosten denk ik.