K11 1.3 SLX CVT

Gestart door mike5501, 07 januari 2013, 12:37:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mike5501

Ben even op zoek geweest naar een stel dakdragers.
Nu kom ik bij de volgende universele set uit:

Mont Blanc, lengte rail is 93 cm.

In de beschrijving staat: Geschikt voor Nissan Micra (K11) 5dr Hatch 1993 ? 2002

Ik heb alleen een 3 deurs. Zit hier een verschil in of zou het gewoon moeten passen?

Bunny

Ja zit verschil in de manier van monteren. Ik heb nog wel een setje dakdragers liggen voor een 3 deurs origineel Nissan. Stuur maar een berichtje als je er interesse in hebt.

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Milo

Hier worden ze eventueel ook nog aangeboden.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Dinky

Leuke plannen!
Hij zal er zeker van op knappen!
Succes ;)
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

Leo

Citaat van: Milo op 22 januari 2013, 08:13:09
Hier worden ze eventueel ook nog aangeboden.

het zijn wel beide sets voor een 3 deurs en dit is een 5 deurs :(
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

mike5501

Helaas is de deal met de facelift micra niet door gegaan. Dat plan zal even in de koelkast moeten.

Dakdragers hebben geen haast, ik wacht wel op een leuk setje voor rond de 35 euro.

Wel heb ik een Super S micra gezien op de sloop, waar ik van alles uit kan halen voor een hele nette prijs.
Ik heb hier wat kleine vraagjes over.

De super s heeft stuurbekrachtiging, die van mijn vriendin niet. Dat is op de automaat na de meest kale uitvoering die er is.

Is dit redelijk te doen om over te zetten? Ik kan alles eruit halen, ik las wel na een zoekactie op het forum dat als je de stuurbekrachtiging gebruikt het toerental daalt en dat de motor kan uitvallen, wat is daar aan te doen?

Ook de interval van de ruitenwissers, die van mijn vriendin heeft maar 2 standen: vrij snel en super snel.. De Super S heeft nog een standje daarvoor, wat moet ik er allemaal uithalen om dit bij die van mijn vriendin in te bouwen? Schakelaar aan het stuur (ook i.v.m. de ruitenwisser achter die ik meeneem) neem ik ook mee.

Dan nog mijn laatste adviesvraag; de kilometer teller.

Is dit plug and play? Of wat moet ik aanpassen of meenemen om de toerenteller etc te laten werken?

Hartelijk dank alvast, en als het er allemaal in gaat zal ik een topic aanmaken met de resulaten.

Groetjes
Mike

Tango75

Tellerhuis is inderdaad plug and play. In ieder geval van prefacelift naar prefacelift. Je kunt ook gewoon je eigen kilometerteller en dus je km stand overzetten.. Wel even rekening houden dat de lampjes in het tellerhuis met toerenteller op een andere plek zitten dan in een tellerhuis zonder toerenteller. Maar het tellerhuis zelf is identiek voor de lampjes zitten er twee fittingen.

Wat betreft de ruitenwisser relais weet ik het niet zeker. En de stuurbekrachtiging durf ik echt niet te zeggen!

mike5501

Dat is handige informatie, bedankt!

Tijdje terug heb ik iets geschreven over de schokkende cvt. Een optie was om de cvt te resetten. Had dat nog niet gedaan omdat ik dat dacht het toch niets zou uithalen, maar vandaag was ik bezig met wat bedrading en moest de accupool toch los, waarom ook niet even testen?

Ik geloofde het zelf ook niet, maar het overdreven schokken is weg! Ik kan nu i.p.v. stevig gas te geven rustig wegrollen zonder dat de auto gaat schokken. Ben benieuwd hoe lang dit zo blijft..

Bunny

Mooi dat het gelukt is :)

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Riesh

dat is fijn om te lezen
Micra Addict

mike5501

APK is helaas binnenkort verstreken, en gaat hem niet worden zonder veel kosten aan de ophanging voor. Alle leuke opties ga ik overbouwen naar de basic micra van mijn vriendin. Mocht er iemand ergens nog interesse in hebben (Motor, bak) stuur me ff een PM.

Gr
Mike

Riesh

wat is er allemaal mis met de ophanging dan ?
Micra Addict