Het groene performance gebakje

Gestart door thieme, 14 juni 2012, 21:49:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jeroen330

Je bent niet de eerste Thieme!

Ik had een keer een Micra staan van iemand die nieuwe remleidingen achter wilde..
Ik reed ermee naar Drachten en vond de auto al wat dweilen.. Daar aangekomen auto opgekrikt en eens gekeken.. Ik dacht: er zal wat mis zijn met de panhard rod (rubber kapot ofzo)

Toen ik de achteras zag schrok ik.. Ik kon er zo de schroevendraaier doorheen prikken! Precies op het punt wat jij beschrijft..
Door dit voorval breng ik achterassen altijd even weg voor een straal/poedercoat behandeling dan worden die plekken altijd extra gecontroleerd.. Erg vervelend als het je overkomt..

Dan zit je nog met het vervangen:
Ik heb nog nooit een K11 gehad waarvan de achterste draagarmbouten normaal los zijn gekomen.
Bij Duky heb ik de slijptol moeten pakken en zowel de bovenste als buitenste draagarmen eruit moeten slijpen vanwege vastgerotte bouten in de bussen.. (Zie Duky topic)

Vooraf is het dus verstandig naast een achteras ook nieuwe draagarmen en bouten te halen..
Ik weet een adres in Duitsland die de buitenste levert (PM maar als je hulp nodig hebt)

Ook moeten je handremkabels en remleidingen eraf.. Direct even nieuwe remvloeistof doorpompen en wellicht gelijk blokken vervangen als je er toch bent..

Let bij een nieuwe achteras GOED op roest!
Succes met de klus..

Kwarkieboy

Damn! Daar heb je nog wel even werk mee.
Succes met de patiƫnt ;-)
K11 '95
K11 Aztek '00

MaStErTuNeR Q

Wowwwww wat een.bagger klus wordt succes ermee! 

thieme

Ik kijk wel morgen in ieder geval op de sloop een mooie as uitzoeken want er staan volgens mijn broertje redelijk wat Micra's dan gewoon bus wd40 mee flink inspuiten nog half uurtje over het terrein daar struinen en dan loshalen.

Voor het vervangen zelf ben ik helaas afhankelijk van de profile a 72,50 per uur of ik zou de auto naar een goedkoper adres moeten slepen of ergens waar ik het zelf kan doen maar dat zal elkaar dan niet veel in kosten ontlopen. Denk wel dat ze daar zeker 2 a 2 en een half uur mee bezig zijn dus totaal incl. de as van de sloop zal het wel boven de 200 euro worden.
Van de ene kant een beetje veel maar van de andere kant weet ik dat deze auto verder niet superveel problemen heeft. Ik heb wel al even rond gekeken maar kan gewoon niks vinden wat me aanspreekt. Meeste zijn te duur, automaat, lelijke/teveel voorkomende kleur, 1 litertje of ze hebben airco. En Nicole als jij dit leest jou auto verdient een baasje die de auto wast en die mooie lak in ere houdt dus dat ben ik niet :)

Ik wil de auto het liefst zo snel mogelijk weer in orde hebben dus ik hoop dat het zonder nieuwe draagarmen gaat lukken, ga de as dus ook niet laten poederstralen maar ik hou die plek wel goed in de gaten vanaf nu.
Foto's heb ik zelf niet gemaakt een beetje dom. kzal er proberen aan te denken om er morgen wat te maken.

MaStErTuNeR Q

Afspraak voor ambulance maken voor 13 okt om dt gebakkie naar milheeze te brwngen gaan we allemaal helpen om die as eronder te zetten

Kwarkieboy


Citaat van: MaStErTuNeR Q op 07 oktober 2013, 17:55:01
Afspraak voor ambulance maken voor 13 okt om dt gebakkie naar milheeze te brwngen gaan we allemaal helpen om die as eronder te zetten

Dat is wel een super goed idee trouwens !!!
K11 '95
K11 Aztek '00

thieme

Zou wel kunnen maar denk dat ik het gewoon in de garage laat doen komt allemaal wel goed.

Jeroen330

Nogmaals succes..

Ik had direct een achteras met schijfremmen gehaald als je toch geld uitgeeft..
Heb je direct extra remkracht..

En ik vind het wel optimistisch dat je denkt even WD40 te gebruiken en dan alles los te krijgen..
Ik heb het al met WD40 geprobeerd, verwarmen enz maar hoe je het ook doet, teveel kracht op de bout de rubbers zelf zullen breken zodat de bout met bus en al rond gaat draaien

Blijft een rotklus, hopelijk heb je geluk

Marco330

Citaat van: Kwarkieboy op 07 oktober 2013, 17:55:52

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 07 oktober 2013, 17:55:01
Afspraak voor ambulance maken voor 13 okt om dt gebakkie naar milheeze te brwngen gaan we allemaal helpen om die as eronder te zetten

Dat is wel een super goed idee trouwens !!!

Dit is de juiste forum spirit!  O0

thieme

Zo ben weer thuis na een druk dagje. We hebben een mooie harde achteras met trommels op de sloop bemachtigd voor 50 euro. Denk dat we zo'n uur en drie kwartier kwijt zijn geweest met het loshalen van het ding. Was de uitschuifbare dopsleutel vergeten dus we hadden voor de echt vaste moeren niet genoeg kracht zetten. Uiteindelijk wel opgelost gekregen gelukkig, waren hier helaas net te laat om de as nog bij de garage af te leveren samen met werkafspraak.
Ga denk ik wel brutaal zijn daar en zeggen voor 65 eu uurloon mogen jullie het doen anders ben ik beter af om een autoambulance te huren. Ben benieuwd wat ze zeggen. Heb eigenlijk geen zin in het extra regelwerk van het huren van zo'n ding dus weet niet of ik het uiteindelijk ook ga doen als ze niet met mijn voorstel akkoord gaan maarja wie niet waagt wie niet wint.

Riesh

je kan beter een vaste prijsafspraak maken, anders heb je altijd nog de kans dat er gegoocheld wordt met de uurtjes...
Micra Addict

thieme

Dat willen hun ook niet :/ Misschien moet ik dan ook maar niet gaan bluffen en toch maar wat info op gaan zoeken over het vervoeren van mijn auto.
maarja hier ook nog de foto's die me broertje gemaakt heeft van de huidige as


Leo

ai dat ziet er slecht uit zeg  :o

hopelijk krijg je het voor een acceptabele prijs gemaakt :'(
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

dat ziet er wel heel erg link uit
Micra Addict

Marco330

En hoe zit het met roest op de 'nieuwe' achteras?