Het groene performance gebakje

Gestart door thieme, 14 juni 2012, 21:49:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

thieme

#210
Net om 8 uur al een mailtje dat het Nistune bordje ingebouwd is maar dat er al met de ECU geknoeid was en dat er een weerstandje op de lamda pin zat...
Mag toch niet hopen dat die +-350 euro die ik uitgegeven heb daar bij Bullpower voor "chiptuning" alleen dat stomme weerstandje is...
Het kan er wel voor gezorgd hebben dat mijn auto met die ECU minder goed liep dan de reserve ECU die ik er nu in heb zitten.

Edit: Bullpower is dus niks waard, ze hadden al meer Nissan ECU's gezien die zogenaamd "gechipped" waren door bullpower.

Riesh

Ik was er al bang voor.
Die tuningbox van kwarkie is ook niet meer dan een weerstand die de lambda voor de gek houdt. Er zijn ook andere tuningboxen die hetzelfde doen met de Luchtmassameter.
Micra Addict

Kwarkieboy


Citaat van: Riesh op 14 december 2013, 11:05:35
Ik was er al bang voor.
Die tuningbox van kwarkie is ook niet meer dan een weerstand die de lambda voor de gek houdt. Er zijn ook andere tuningboxen die hetzelfde doen met de Luchtmassameter.

Dat denk ik ook.
Maar die van mij werkt wel, dat is wel gebleken bij de power test dag.
Hopen dat hij met het Nistune bordje beter gaat lopen.
K11 '95
K11 Aztek '00

Jeroen330

350 euro voor een weerstandje... Poeh..

Ik doe het voor 300 :P

lurtz


thieme

Bij mij heeft het ook geholpen daar niet van resultaten staan volgensmij nog ergens in het topic (9PK en 12NM) maar het is toch zuur. Als ik toch ook een beetje wijs wordt gemaakt dat ze aan chiptuning doen. Ik vind een weerstandje toevoegen toch niet onder de definitie van chiptuning vallen.

Leo

helaas is er nog altijd veel van dit soort ''chiptuning'' vaak word het ook omschreven als een powerbox, het houd idd je auto een klein beetje voor de gek waardoor hij wat vermogen winst heeft.

ik ben benieuwd naar je bevinden met nistune :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme

#217
Zo vandaag (of eigenlijk gister) nog even aan de auto gewerkt met me broertje.

Nieuwe bougiekabels erop en de contactpuntjes in de verdeelkap schoongemaakt.

Kleppendekselpakking zat schijnbaar niet goed en was gaan lekker dat hebben we ook even gefixed

Nieuwe multiriemen (op de foto zit nog 1 oude erop geen foto van de nieuwe ...)


Toen daarna de andere ECU weer ingebouwd waar het Nistune bordje inzit.
Al weer wat dingetjes bijgesteld op de TB die we eerst beetje fout hadden gedaan.
Auto heeft nog steeds die rare RPM drops maar ik weet nu vrij zeker dat het aan de timing in combinatie met deze nokken ligt dus daar ga ik nog eens rustig voor kijken en misschien de timing map een beetje aanpassen. Als ik nu bijvoorbeeld de ECU in timing mode zet houdt ie er meteen mee op :/ Als timing mode niet aanstaat regelt hij zichzelf tussen de 3 en 10 graden bij stationair at ongeveer 1200 RPM dus dat kan nog iets beter bijgesteld worden. Ik meen me ook te herinneren dat de gebruiksaanwijzing van de cams zei dat het verlaten van de timing misschien nodig was.

thieme

#218
Vandaag nog even op de sloop in de buurt wezen neuzen.
Ik wil toch eens proberen om bij mij een 1.6 luchtfilterbox op de auto te zetten. Helaas weinig nissans op de sloop hier, toen ik eindelijk een nissan vond luchtfilterhuis ervanaf gehaald en meegenomen zonder eerst fatsoenlijk te kijken bleek het van een 2.0 .......... scheelt dat ik het gratis mee mocht nemen maar alsnog jammer
Kwamen in een andere auto ook nog wat goedkopere pioneer boxjes tegen maarja alles is beter dan de standaard meuk dus die hebben mijn broertje en ik ingebouwd.

Edit: vraag van iets wat ik even niet zo snel terug kon vinden.
Is er al een speakerkabel getrokken voor hoedenplank speakers als deze niet standaard in de auto zitten?

Bunny

Ja als het goed is wel, even achter je rechterachterlicht kijken

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

thieme

Is het echt een soort connector of hoe ziet het eruit?

Psydan

Witte connector ja, achter je bekleding ergens aan vast geklikt.
Do not underestimate what you will never understand.

thieme

ok bedankt
Mijn broertje had nog wat boxen liggen die mooi zouden staan in hoedenplank weet alleen niet of ik het wel nodig vind ^^ Ben niet echt zo'n audiofiel

thieme

Vandaag nog even aan de auto gewerkt. Nadat we de kop en nokkenassen hebben gedaan hadden we door tijdgebrek nooit de klepspeling gemeten. Dat hebben we vandaag even gedaan. uitlaat kant is allemaal redelijk mooi behalve 1 krappe. Inlaatkant heeft veel speling 0.4mm+ maar verwacht dat dat aan de nokkenassen zelf ligt en is voor mij de moeite niet waard om het fatsoenlijk te shimmen en veel kwaad kan het niet het zorgt alleen voor meer lawaai.

Ook wat sportpedalen gemonteerd op de beunhaas manier lol. Ik had echt geen idee dat de ijzeren plaatjes van de pedalen zo klein waren. Dus wat gaten moeten boren en dan het rempedaal en gaspedaal dichterbij elkaar gezet. Al is het nu misschien iets te dicht bij elkaar of ik moet wat langer wennen ^^

Auto doet het verder nog steeds goed en leidt tot leuke gesprekken omdat de meeste mensen vragen of mijn uitlaat kapot is ^^ Micra tjoening FTW

Jeroen330

Ik heb nog wel een 1.6 luchtfilterbox...