Het groene performance gebakje

Gestart door thieme, 14 juni 2012, 21:49:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

thieme

Die laatste 2 weet ik niet eens wat het is XD

Riesh

Citaat van: thieme op 06 maart 2014, 18:33:58
Die laatste 2 weet ik niet eens wat het is XD

2jz is een toyota 3liter 6 cylinder
S20 i6 is een 2 litr 6 cyl van Nissan uit de skyline/fairlady
Micra Addict

thieme

Ahh dankje Riesh. Ik ga iig voor iets "simpels" als in voorzover een swap simpel is.

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Is het allemaal over te zetten dan? Anders zou het zonde zijn imo, want er is nu tog al flink wat aan gedaan?
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

thieme

Citaat van: Milo op 06 maart 2014, 20:27:14
Is het allemaal over te zetten dan? Anders zou het zonde zijn imo, want er is nu tog al flink wat aan gedaan?
Als ik overga op de ombouw komt er een hoop zooi te koop. Ik hoop alleen dat het aan de financiƫle kant een beetje meezit want het is een dure grap en zeker omdat ik dan meteen de voorbalk en remleidingen door Jeroen wil laten doen. Het is dus nog niet 100% zeker dat het ook echt gaat gebeuren maar ik ga er mijn best voor doen.

Jeroen330

Binnenkort oefen ik deze swap even.. Dan is het direct duidelijk hoe heftig het gaat worden..

Het blijft een serieuze ingreep..
Maar wel tof toch?

Direct front en remleidingen wisselen is wel makkelijk.. Zonder motor werkt het sneller..

thieme

Die van mij heeft denk ik wel andere aanpassingen nodig aan de kabelboom met GTIR ecu en sr20 TB+MAF
Maar leuk dat het ogertje dan binnenkort onder handen genomen wordt :D

Jeroen330

Aanpassing is vrijwel hetzelfde

Leo

ik lees oger dus je hebt een 1.6 >:D

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Kwarkieboy


Citaat van: thieme op 06 maart 2014, 20:36:47
Citaat van: Milo op 06 maart 2014, 20:27:14
Is het allemaal over te zetten dan? Anders zou het zonde zijn imo, want er is nu tog al flink wat aan gedaan?
Als ik overga op de ombouw komt er een hoop zooi te koop. Ik hoop alleen dat het aan de financiƫle kant een beetje meezit want het is een dure grap en zeker omdat ik dan meteen de voorbalk en remleidingen door Jeroen wil laten doen. Het is dus nog niet 100% zeker dat het ook echt gaat gebeuren maar ik ga er mijn best voor doen.

Dan ben ik wel benieuwd wat er allemaal te koop komt (A)
Leuk project een nieuw blok. Hopen dat je het financieel kunt trekken !
K11 '95
K11 Aztek '00

thieme

Kreeg net om tien voor drie een sms'je van mijn werkgever dat mijn "pakketje" er was, dus ik ben maar even wezen kijken :)
Plaatjes clickable
Zo zag de deksel van de kist eruit toen ik alle schroeven los had gedraaid:

De inhoud:






In de pakketjes bovenop zitten de ECU, nog wat bougies en zuigerringen mocht ik die willen vervangen (hij gebruikt een klein beetje olie bij veel rijden op hoge toeren 6000-7000 toeren)

Het gaat dus om een Europese GA16 en wel deze:
http://www.micra.org.uk/threads/f-s-high-compression-147bhp-ga16de-engine.59190/
want de standaard 102pk GA16 zou het niet waard zijn natuurlijk ;)
Er was volgensmij een uitgebreide build thread op sr20nation.com maar die website werkt voor mij niet meer.

Kwarkieboy

K11 '95
K11 Aztek '00

Jeroen330

Heeft het blok buiten gestaan?

De roest aanslag op de drukgroep/spruitstuk en oxidatie op het kleppendeksel verraad zoiets

thieme

#254
Volgensmij wel even ja Jeroen zal ik nog wel even navragen
Edit: 2-3 maanden in een schuurtje
Denk dat ik dan het beste ff met een schuurpapier wat spul kan opfrissen of moet er meer gedaan worden volgens jou Jeroen? en kan ik eventueel iets doen om het beter te beschermen totdat de motor gebruikt wordt? Want hij staat nu op mijn werk in de schuur.